Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bludo George
-
Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Identification of marketing problems supporting decision making Methods of obtaining the data needed to solve marketing problems and adhere to ethics in their collection Classification of marketing research Research to identify the problem: market potential, market share, image, market characteristics, sales analysis, forecasting and market research Research to solve a problem The process of marketing research Research of consumer behavior and segmentation Product and brand research Promotion and marketing communication research Price research Distribution research Online marketing research Cross-cultural marketing research
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics |
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics |
Výsledky učení |
---|
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
to know how to apply marketing research theory |
to know how to apply marketing research theory |
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
to describe conducting research to identify and solve a market problem |
to describe conducting research to identify and solve a market problem |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout projekt marketingového výzkumu |
navrhnout projekt marketingového výzkumu |
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
to develop design of a marketing research project |
to develop design of a marketing research project |
to design research to identify the problem and to solve the problem |
to design research to identify the problem and to solve the problem |
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
to prepare the final report of the marketing project |
to prepare the final report of the marketing project |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
-
EMBER, C. R., EMBER, M. Cross-Cultural Research Methods. AltaMira Press, 2009. ISBN 978-0-75911200-1.
-
Field, Andy P. Discovering statistics using SPSS : (and sex, drugs and rock 'n' roll). 3rd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2009. ISBN 978-1-84787-907-3.
-
Churchill, Gilbert A. Marketing research : methodological foundations. 9th ed. Mason, Ohio : Thomson/South-Western, 2005. ISBN 0-324-20160-5.
-
MALHOTRA, N. K., NUNAN, D., BIRKS, D. F. Marketing Research.. London, 2017. ISBN 978-1-2921-0312-9.
-
MUIJS, D. Doing Quantitative Research in Education with SPSS. London: Sage Publications Inc., 2008. ISBN 978-0-7619-4382-2.
|