Předmět: Applied Marketing Research

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Applied Marketing Research
Kód předmětu MUMM/1AMRE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bludo George
  • Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Identification of marketing problems supporting decision making Methods of obtaining the data needed to solve marketing problems and adhere to ethics in their collection Classification of marketing research Research to identify the problem: market potential, market share, image, market characteristics, sales analysis, forecasting and market research Research to solve a problem The process of marketing research Research of consumer behavior and segmentation Product and brand research Promotion and marketing communication research Price research Distribution research Online marketing research Cross-cultural marketing research

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics
Marketing I.- knowledge of Marketing Management I.- knowledge of Management Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics
Výsledky učení
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity
to know how to apply marketing research theory
to know how to apply marketing research theory
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to explain the importance of marketing research for managerial decision-making
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior
to describe conducting research to identify and solve a market problem
to describe conducting research to identify and solve a market problem
Odborné dovednosti
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout projekt marketingového výzkumu
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu
to develop design of a marketing research project
to develop design of a marketing research project
to design research to identify the problem and to solve the problem
to design research to identify the problem and to solve the problem
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis
to prepare the final report of the marketing project
to prepare the final report of the marketing project
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
  • EMBER, C. R., EMBER, M. Cross-Cultural Research Methods. AltaMira Press, 2009. ISBN 978-0-75911200-1.
  • Field, Andy P. Discovering statistics using SPSS : (and sex, drugs and rock 'n' roll). 3rd ed. Los Angeles : SAGE Publications, 2009. ISBN 978-1-84787-907-3.
  • Churchill, Gilbert A. Marketing research : methodological foundations. 9th ed. Mason, Ohio : Thomson/South-Western, 2005. ISBN 0-324-20160-5.
  • MALHOTRA, N. K., NUNAN, D., BIRKS, D. F. Marketing Research.. London, 2017. ISBN 978-1-2921-0312-9.
  • MUIJS, D. Doing Quantitative Research in Education with SPSS. London: Sage Publications Inc., 2008. ISBN 978-0-7619-4382-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr