Vyučující
|
-
Pavelková Drahomíra, prof. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
The exam is oral form of discussion about the student's treatise on doctoral thesis.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Students must have passed all exams, minimum of publications and properly submit to the doctoral examination. |
Students must have passed all exams, minimum of publications and properly submit to the doctoral examination. |
Výsledky učení |
---|
The student is able to present the achieved knowledge and immediately respond to questions raised in the discussion. |
The student is able to present the achieved knowledge and immediately respond to questions raised in the discussion. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Kolokvium |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Kolokvium |
Doporučená literatura
|
-
BRYMAN, A. Social Research Methods. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-95885-3.
-
DAVIES, M., HUGHES, N. Doing a Successful Research Project, Using Qualitative or Quantitative Methods. NY: Palgrave Macmillan, 2014. ISBN 978-1-137-30642-.
-
FABIÁN, O. Information Sources for Science and Research /online/. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014.
-
GRAY, V. Avoiding plagiarism: communicating your message with academic and professional integrity. 2012. ISBN 978-1465203014.
-
MARSHALL, C., ROSSMAN, G. B. Designing Qualitative Research. 5th edition. SAGE Publications, 2011. ISBN 141297044X.
-
MARTIN, W. E., BRIDGMON, K. D. Quantitative and Statistical Research Methods. John Wiley & Sons, 2012. ISBN 978-0-470-63182-9.
-
SAUNDERS, M., LEWIS, P., THORNHILL, A. Research methods for business students. 7th edition. Prentice Hall, 2016. ISBN 978-1-292-01662-7.
-
SEKARAN, U., BOUGIE, R. Research Methods for Business. 7th edition. Wiley, 2017. ISBN 9781119165552.
|