| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Šilhavý Petr, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Prokopová Zdenka, doc. Ing. CSc.
                
 
            
                - 
                    Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Volba tématu projektu, seznámení se zásadami vypracování, sestavení týmu.  - Definování projektového cíle, studie proveditelnosti.  - Volba vývojové metodiky.  - Sběr požadavků.  - Analýza požadavků.  - Sestavení modelu případů užití.  - Sestavení časového plánu, metody odhadování rozsahu a úsilí projektu.  - Návrh architektury řešení. Sestavení plánu sestavení.  - Návrh uživatelského rozhraní, vývoj prototypu.  - Vývoj a vývojové konzultace projektu. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. | 
| Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. | 
| Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. | 
| Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. | 
| Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. | 
| Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. | 
| Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. | 
| Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. | 
| Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. | 
| Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. | 
| Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. | 
| Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. | 
| Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. | 
| Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. | 
| Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů. | 
| Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. | 
| Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů. | 
| Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. | 
| Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky. | 
| Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. | 
| Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství. | 
| Schopnost pracovat v týmovém projektu. | 
| Schopnost pracovat v týmovém projektu. | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Laborování | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Týmová práce | 
| Demonstrace | 
| Demonstrace | 
| Laborování | 
| Týmová práce | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) | 
| Kolokvium | 
| Kolokvium | 
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Elektronické studijní opory. 
                
 
            
                
                - 
                    Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
                
 
            
                
                - 
                    Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006. 
                
 
            
         
         
         
     |