Předmět: Vizuální komunikace

» Seznam fakult » FAI » AUPKS
Název předmětu Vizuální komunikace
Kód předmětu AUPKS/AP5VK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Illík Rostislav, dr ak. soch.
Obsah předmětu
Předmět zahrnuje jednotlivé části: -Základní pojmy z oblasti vizuální komunikace -Historie, osobnosti a jejich vliv na rozvoj vizuální komunikace -Vývoj prostředků vizuální komunikace -Definice pojmů jednotlivých složek vizuální komunikace -Písmo, historický vývoj a zásady jeho používání -Barva, zásady používání barev, definování barev -Zásady používání písma a dalších symbolů, fotografií v tvorbě informačních prostředků -Práce s textem, fotografií, animovaným obrazem v elektronickém obrazovém prostředí -Jednotlivé druhy tiskovin, elektronicky šířených textových informací, specifikace jejich tvorby -Základy tvorby a používání logotypů, značek a dalších symbolů v korporátní identitě firem a institucí

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
- popis základních pojmů z oblasti vizuální komunikace - popis historie, osobností a jejich vliv na rozvoj vizuální komunikace - objasnění zásad používání písma a dalších symbolů, fotografií v tvorbě informačních prostředků - popis jednotlivých druhů tiskovin, elektronicky šířených textových informací, specifikace jejich tvorby - popis základů tvorby a používání logotypů, značek a dalších symbolů v korporátní identitě firem
- popis základních pojmů z oblasti vizuální komunikace - popis historie, osobností a jejich vliv na rozvoj vizuální komunikace - objasnění zásad používání písma a dalších symbolů, fotografií v tvorbě informačních prostředků - popis jednotlivých druhů tiskovin, elektronicky šířených textových informací, specifikace jejich tvorby - popis základů tvorby a používání logotypů, značek a dalších symbolů v korporátní identitě firem
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů
- základní informace o historii, vlivu osobností na rozvoj globální vizuální komunikace - objasnění jednotlivých pojmů z této oblasti, struktura novodobé vizuální komunikace, platné zásady - vysvětlení tvorby propagačních a informačních prostředků komunikace, - popis práce s písmem, kompoziční řešení, práce s obrazem, barvou, tištěných i digitálních - základy problematiky korporátního designu, principy budování a navrhování značek a dalších obrazových symbolů
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols
- basic information about the history, influence of personalities on the development of global visual communication - explanation of individual concepts in this field, structure of modern visual communication, valid principles of communication - explanation of the creation of promotional and information means of communication - description of working with type, compositional solutions, working with image, colour, print and digital media - basics of corporate design, principles of brand building and design, and more image symbols
Odborné dovednosti
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace
- využívat základní znalosti z oblasti vizuální komunikace v odborné praxi - identifikovat odborně jednotlivé prvky vizuální komunikace - stanovit potřebné prostředky k dosažení kvalitního výsledku v oblasti vizuální komunikace - navrhnout postup k realizaci profesionálně zpracovaného návrhu prostředku vizuální komunikace - schopnost posuzovat v praxi dosažení co nejkvalitnějšího provedení prostředků vizuální komunikace
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication
- use basic knowledge of visual communication in professional practice - professionally identify individual elements of visual communication - determine the necessary means to achieve a quality result in the field of visual communicationidentify professionally the individual elements of visual communication - propose a procedure to implement a professionally developed design of a visual communication tool - the ability to assess in practice the achievement of the best possible performance of visual aids communication
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr