|
Vyučující
|
-
Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní informace o předmětu - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Popis renderovacího procesu a jeho dílčích částí - Seznámení s 3D programem Blender - popis prostředí a základní práce. - Vkládání jednoduchých 3D objektů a základní práce s nimi. Výběrové nástroje. - Mesh objekty - objektový a editační režim, editační příkazy a transformace. - Pokročilé nástroje pro práci s mesh objekty. - Modifikátory a deformace mesh objektů. - Práce s dalšími typy 3D objektů - křivky, plochy, meta objekty a 3D texty - Světelné zdroje a osvětlení scény - Materiálová nastavení 3D objektů - Textury a práce s nimi. - Práce s kamerou. Pokročilé nastavení renderování. - Tvorba jednoduchých a pokročilých animací. - Zápočtový týden - písemná práce a hodnocení projektů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti 2D počítačové grafiky. |
| Znalosti 2D počítačové grafiky. |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru |
| charakterizovat základní typy reprezentací grafických objektů v prostoru |
| rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty |
| rozeznat nejvhodnější způsob reprezentace pro jednotlivé objekty |
| porovnat různé způsoby promítání |
| porovnat různé způsoby promítání |
| popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování |
| popsat základní lokální a globální techniky 3D zobrazování |
| rozpoznat správné nasvícení 3D scény |
| rozpoznat správné nasvícení 3D scény |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
| navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
| používat základní a pokročilé modelovací techniky |
| používat základní a pokročilé modelovací techniky |
| aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
| aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
| používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně |
| používat kameru a světelné zdroje ve 3D scéně |
| renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
| renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BLAIN, John M. The complete guide to Blender graphics: Computer Modeling & animation. 2018. ISBN 138081918.
-
HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
-
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. Praha : BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-244-2.
-
ŽÁRA, Jiří, BENEŠ, Bedřich, FELKEL, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
|