Předmět: Softwarové inženýrství

» Seznam fakult » FAI » AUPKS
Název předmětu Softwarové inženýrství
Kód předmětu AUPKS/AE7SI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
  • Komenda Tomáš, Ing.
  • Prokopová Zdenka, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
- Objektová analýza a modelování v jazyce UML. - Vybrané vývojové metodiky. - Ekonomické aspekty v softwarovém inženýrství. - Možnost empirického výzkumu v softwarovém inženýrství, základní výzkumné strategie. Možnosti sběru dat. - Způsoby a metody stanovení výzkumné otázky, návrh experimentu, rešerše zdrojů dat. - Proces experimentů, definice a průběh experimentu. - Plánování výzkumu, stanovení hypotézy a alternativních hypotéz. - Volba závislých a nezávislých proměnných. - Analýza dat a interpretace výsledků výzkumu. - Metody a možnosti předzpracování výzkumných dat. -Popisné statistiky, střední hodnoty, trendy a závislosti. - Testování hypotéz, základní koncept. - Parametrické a neparametrické testování hypotéz. - Příprava zprávy z výzkumu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalost objektové analýzy a modelování v jazyce UML.
Základní znalost objektové analýzy a modelování v jazyce UML.
Výsledky učení
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. Student se orientuje ve vybraných vývojových metodikách. Student je schopen stanovit výzkumné otázky, návrh experimentu, rešerše zdrojů dat. Student je schopen plánovat výzkum a analyzovat data. Student je schopen stanovit a otestovat hypotézy. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. Student se orientuje ve vybraných vývojových metodikách. Student je schopen stanovit výzkumné otázky, návrh experimentu, rešerše zdrojů dat. Student je schopen plánovat výzkum a analyzovat data. Student je schopen stanovit a otestovat hypotézy. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.
Vyučovací metody
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • ARLOW, Jim a Ila NEUSTADT. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací: objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1503-9.
  • KRAVAL, Ilja a Ilja KRAVAL. Extrémně Efektivní Modelování s použitím UML. Valašské Klobouky, 2003.
  • SOMMERVILLE, Ian. Software engineering. Boston, 2016. ISBN 978-0133943030.
  • WOHLIN, Claes. Experimentation in software engineering.. New York, 2012. ISBN 9783642290435.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr