Předmět: Praktikum programování

» Seznam fakult » FAI » AUPKS
Název předmětu Praktikum programování
Kód předmětu AUPKS/AE6PP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šilhavý Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Prokopová Zdenka, doc. Ing. CSc.
  • Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Volba tématu projektu, seznámení se zásadami vypracování, sestavení týmu. - Definování projektového cíle, studie proveditelnosti. - Volba vývojové metodiky. - Sběr požadavků. - Analýza požadavků. - Sestavení modelu případů užití. - Sestavení časového plánu, metody odhadování rozsahu a úsilí projektu. - Návrh architektury řešení. Sestavení plánu sestavení. - Návrh uživatelského rozhraní, vývoj prototypu. - Vývoj a vývojové konzultace projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.
Student má znalosti z oblasti softwarového inženýrství. Student je schopen využít objektové modelování v reálných projektech. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat a navrhovat softwarové produkty. Student se orientuje v softwarových procesech a jejich modelech. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.
Odborné dovednosti
Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů.
Dovednost efektivně vytvářet různé typy UML diagramů pro vizualizaci softwarových systémů.
Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů.
Schopnost interpretovat UML diagramy, což je klíčové pro analýzu softwarových návrhů.
Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky.
Znalost upravovat a aktualizovat UML diagramy v reakci na měnící se požadavky.
Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství.
Aplikovat UML pro modelování konkrétních, reálných situací v softwarovém inženýrství.
Schopnost pracovat v týmovém projektu.
Schopnost pracovat v týmovém projektu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Laborování
Laborování
Demonstrace
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Kolokvium
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Kolokvium
Doporučená literatura
  • Elektronické studijní opory.
  • Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
  • Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005.
  • Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr