Vyučující
|
-
Beltran Prieto Luis Antonio, MSc.
-
Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vlastnosti softwarového produktu. Softwarová krize. - Systémové myšlení, sociotechnické systémy a vazba na tvorbu software. - Modely softwarového procesu. - Business procesy, model procesů Business Process Management Notation, význam pro tvorbu software. - Příprava a plánování, inženýrství požadavků - sběr a specifikace požadavků, - Modelování softwaru, Model případů užití, Scénáře typových úloh. - Modelování softwaru, Objekty a třídy, Model tříd. - Modelování softwaru, Sekvenční diagram, Diagram aktivit. - Strategie návrhu softwaru, vývojové metodiky. - Dokumentace v softwarovém inženýrství, využívané postupy, normy. - Proces pořízení softwaru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. |
Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. |
Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Definuje principy softwarové analýzy. |
Definuje principy softwarové analýzy. |
Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. |
Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. |
Charakterizuje modelování v jazyce UML. |
Charakterizuje modelování v jazyce UML. |
Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. |
Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. |
Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. |
Realizuje modelování softwarových systémů. |
Realizuje modelování softwarových systémů. |
Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. |
Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. |
Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. |
Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. |
Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. |
Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Demonstrace |
Demonstrace |
Laborování |
Laborování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Elektronické studijní opory.
-
Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006.
|