| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Beltran Prieto Luis Antonio, MSc.
                
 
            
                - 
                    Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Vlastnosti softwarového produktu. Softwarová krize. - Systémové myšlení, sociotechnické systémy a vazba na tvorbu software. - Modely softwarového procesu. - Business procesy, model procesů Business Process Management Notation, význam pro tvorbu software. - Příprava a plánování, inženýrství požadavků - sběr a specifikace požadavků,  - Modelování softwaru, Model případů užití, Scénáře typových úloh. - Modelování softwaru,  Objekty a třídy, Model tříd.  - Modelování softwaru, Sekvenční diagram, Diagram aktivit. - Strategie návrhu softwaru, vývojové metodiky. - Dokumentace v softwarovém inženýrství, využívané postupy, normy.  - Proces pořízení softwaru. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 13 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 40 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Výsledky učení | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka  UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.  | 
| Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. | 
| Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. | 
| Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka  UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt.  | 
| Definuje principy softwarové analýzy. | 
| Definuje principy softwarové analýzy. | 
| Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. | 
| Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. | 
| Charakterizuje modelování v jazyce UML. | 
| Charakterizuje modelování v jazyce UML. | 
| Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. | 
| Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. | 
| Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. | 
| Realizuje modelování softwarových systémů. | 
| Realizuje modelování softwarových systémů. | 
| Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. | 
| Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. | 
| Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. | 
| Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. | 
| Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. | 
| Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Přednášení | 
| Demonstrace | 
| Demonstrace | 
| Laborování | 
| Laborování | 
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Přednášení | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Ústní zkouška | 
| Ústní zkouška | 
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) | 
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) | 
| Písemná zkouška | 
| Písemná zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Elektronické studijní opory. 
                
 
            
                
                - 
                    Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
                
 
            
                
                - 
                    Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006. 
                
 
            
         
         
         
     |