|
Vyučující
|
-
Vala Radek, Ing. Ph.D.
-
Vabroušek Filip, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do platformy iOS a "ekosystému" Apple, seznámení s platformou MacOS 2. Úvod do vývoje aplikací pro platformu iOS 3. Programovací jazyky pro vývoj a vývojové prostředí XCode 4. Základní struktura aplikace (MVC, Storyboards, navigace) 5. Návrh uživatelského rozhraní (Storyboards), obsluha událostí, Swift UI 6. Navigace mezi obrazovkami a předávání dat 7. Životní cyklus aplikace, ukládání stavu 8. iOS Frameworky 9. Práce na pozadí 10. Práce se sítí, stažení dat, komunikace s REST API 11. Programování reálné mobilní aplikace 12. Bezpečnost aplikací na platformě iOS 13. Příprava aplikace pro publikaci na App Store (Review guidelines) 14. Publikace na App Store
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost objektového programování |
| Znalost objektového programování |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat vývojové nástroje pro iOS |
| popsat vývojové nástroje pro iOS |
| charakterizovat programovací jazyk Swift |
| charakterizovat programovací jazyk Swift |
| charakterizovat základní přístupy k tvorbě uživatelského rozhraní iOS aplikací |
| charakterizovat základní přístupy k tvorbě uživatelského rozhraní iOS aplikací |
| popsat základní možnosti perzistence dat v mobilní aplikaci pro iOS |
| popsat základní možnosti perzistence dat v mobilní aplikaci pro iOS |
| charakterizovat základní vývojové frameworky iOS platformy |
| charakterizovat základní vývojové frameworky iOS platformy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky používat programovací jazyk Swift |
| prakticky používat programovací jazyk Swift |
| využívat vývojového nástroje Xcode pro sestavení a simulaci iOS aplikace |
| využívat vývojového nástroje Xcode pro sestavení a simulaci iOS aplikace |
| implementovat mobilní aplikaci pro iOS pomocí UIKit frameworku |
| implementovat mobilní aplikaci pro iOS pomocí UIKit frameworku |
| implementovat mobilní aplikaci pro iOS pomocí SwiftUI |
| implementovat mobilní aplikaci pro iOS pomocí SwiftUI |
| využívat knihovny pro perzistenci aplikačních dat |
| využívat knihovny pro perzistenci aplikačních dat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Android Developers. 2020.
-
Apple, Inc. Apple Developer.
|