|
Vyučující
|
-
Juřena Tomáš, Ing.
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
-
Machala Martin, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna Qt. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Architektura knihovny Qt, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Dialogová okna a ovládací prvky ve Qt. - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Třídy kolekcí Qt. - Základy jazyka Qml. - Deklarativní programování GUI v Qml. - Animace a stavové diagramy v Qml. - QtQuick a QtQuick Controls. - Integrace C++ a Qml.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Programování Objektové programování |
| Programování Objektové programování |
| Výsledky učení |
|---|
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Qt Official Webpages. 2021.
-
Guillaume Lazar, Robin Penea. Mastering Qt 5: Create stunning cross-platform applications using C++ with Qt Widgets and QML with Qt Quick, 2nd Edition. Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1788995399.
-
Lee Zhi Eng. Qt5 C++ GUI Programming Cookbook: Practical recipes for building cross-platform GUI applications, widgets, and animations with Qt 5, 2nd Edition. Packt Publishing, 2019. ISBN 978-1789803822.
-
Marek Krajewski. Hands-On High Performance Programming with Qt 5: Build cross-platform applications using concurrency, parallel programming, and memory management. Packt Publishing, 2019. ISBN 978-1789531244.
-
Prata, Stephen. Mistrovství v C++. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1749-1.
|