Vyučující
|
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Turečková Alžběta, Ing. Ph.D.
-
Tureček Tomáš, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se systémy pro správu verzí - školní GitLab. Integrovaná vývojová prostředí (IDE) a funkce pro podporou práce v týmu. Propojení se systémy pro správu verzí - školní GitLab. Python práce se soubory - kontextový manažer with, txt, csv, json, modul os, shutil, zipfile Python třídy - definice, vlastnosti, metody, atributy Správce balíků - Pip, anaconda, venv Python Numpy - datový typ ndarray, operace s poli, indexace pole, lineární algebra Python Matplotlib - XY grafy, Sloupcové grafy, Bodové grafy, Koláčové grafy Python Pandas - datový typ Series, Dataframe, filtrace dat, statická analýza Statická a dynamická analýza kódu. Testování softwaru, unit testy. Dokumentační systémy - PEP257, Python help, Pydoc, Pdoc. DevOps, kontinuální integrace, GitLab workflows.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student umí popsat principy objektového programování v jazyce Python. |
Student umí popsat principy objektového programování v jazyce Python. |
Student dokáže popsat primární funkce knihoven Numpy, Matplotlib a Pandas. |
Student dokáže popsat primární funkce knihoven Numpy, Matplotlib a Pandas. |
Student umí vysvětlit termín DevOps a jeho význam ve vývoji software. |
Student umí vysvětlit termín DevOps a jeho význam ve vývoji software. |
Student umí definovat a analyzovat metody statické a dynamické analýzy kódu a jejich význam pro vývoj kvalitního softwaru. |
Student umí definovat a analyzovat metody statické a dynamické analýzy kódu a jejich význam pro vývoj kvalitního softwaru. |
Student umí popsat různé přístupy a techniky k testování softwaru v jazyce Python. |
Student umí popsat různé přístupy a techniky k testování softwaru v jazyce Python. |
Student umí vyjmenovat metody a nástroje pro generování a správu dokumentace kódu v Pythonu. |
Student umí vyjmenovat metody a nástroje pro generování a správu dokumentace kódu v Pythonu. |
Student zná konvence psaní dokumentačních řetězců v jazyce Python. |
Student zná konvence psaní dokumentačních řetězců v jazyce Python. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí navrhnout a implementovat komplexní softwarové řešení, využívajíc pokročilé funkce Pythonu a jeho knihoven, jako jsou Numpy, Matplotlib a Pandas. |
Student umí navrhnout a implementovat komplexní softwarové řešení, využívajíc pokročilé funkce Pythonu a jeho knihoven, jako jsou Numpy, Matplotlib a Pandas. |
Student umí vytvořit a realizovat automatizované procesy v rámci prostředí GitLab, které integrují fáze vývoje, aplikace a provozu softwaru, v souladu s principy DevOps. |
Student umí vytvořit a realizovat automatizované procesy v rámci prostředí GitLab, které integrují fáze vývoje, aplikace a provozu softwaru, v souladu s principy DevOps. |
Student umí provádět statickou a dynamickou analýzu kódu, identifikovat a řešit problémy, a optimalizovat kód pro zlepšení jeho kvality a výkonu. |
Student umí provádět statickou a dynamickou analýzu kódu, identifikovat a řešit problémy, a optimalizovat kód pro zlepšení jeho kvality a výkonu. |
Student dokáže vytvořit a spravovat unittesty pro základní ověření funkčnosti a spolehlivosti kódu psaného v programovacím jazyce Python. |
Student dokáže vytvořit a spravovat unittesty pro základní ověření funkčnosti a spolehlivosti kódu psaného v programovacím jazyce Python. |
Student dokáže vygenerovat automatickou dokumentaci softwarového projektu z dokumentačních řetězců zapsaných v jazyce Python. |
Student dokáže vygenerovat automatickou dokumentaci softwarového projektu z dokumentačních řetězců zapsaných v jazyce Python. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Doporučená literatura
|
|