|
Vyučující
|
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna wxWidgets. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Multiplatformní programování - Architektura knihovny wxWidgets, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Multiplatformní programování - Dialogová okna a ovládací prvky ve wxWidgets, XRC. - Multiplatformní programování ve wxWidgets - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Multiplatformní programování - Třídy kolekcí wxWidgest. - Multiplatformní programování - Schránka a technologie Drag&Drop ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Streamové a socketové operace ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Konfigurační soubory, DOM XML parser a builder - Programovací jazyk Python - základní vlastnosti, datové typy, interní příkazy, řízení toku programu, I/O, funkce. - Programovací jazyk Python - skripty, moduly, výjimky, práce se souborovým systémem, třídy. - Programovací jazyk Python - Rozšíření wxPython (objekty aplikace, rámcová a dialogová okna, XRC, správa událostí). - Programovací jazyk Python - Další zajímavé moduly (Psyco, PyXML, ...) a operace, kooperace Pythonu a C/C++, distribuce aplikací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Programování Objektové programování |
| Programování Objektové programování |
| Výsledky učení |
|---|
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
domovská stránka wxWidgets na internetu.
-
studijní texty a zdrojové kódy zveřejněné na intranetu.
-
zdroje GUI nástavby Pythonu wxPython na internetu.
-
zdroje programovacího jazyk Python na internetu.
-
J. Smart, K. Hock , S. Csomor. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets. Prentice Hall, 2006.
-
M. Bližňák. Systémové programování. skripta UTB Zlín.
-
N. Rappin, R. Dunn. wxPython in Action. Manning, 2006.
|