Předmět: Multiplatformní programování

» Seznam fakult » FAI » AUIUI
Název předmětu Multiplatformní programování
Kód předmětu AUIUI/AEMPP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Janků Peter, Ing. Ph.D.
  • Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna wxWidgets. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Multiplatformní programování - Architektura knihovny wxWidgets, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Multiplatformní programování - Dialogová okna a ovládací prvky ve wxWidgets, XRC. - Multiplatformní programování ve wxWidgets - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Multiplatformní programování - Třídy kolekcí wxWidgest. - Multiplatformní programování - Schránka a technologie Drag&Drop ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Streamové a socketové operace ve wxWidgets. - Multiplatformní programování - Konfigurační soubory, DOM XML parser a builder - Programovací jazyk Python - základní vlastnosti, datové typy, interní příkazy, řízení toku programu, I/O, funkce. - Programovací jazyk Python - skripty, moduly, výjimky, práce se souborovým systémem, třídy. - Programovací jazyk Python - Rozšíření wxPython (objekty aplikace, rámcová a dialogová okna, XRC, správa událostí). - Programovací jazyk Python - Další zajímavé moduly (Psyco, PyXML, ...) a operace, kooperace Pythonu a C/C++, distribuce aplikací.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
Předpoklady
Odborné znalosti
Programování Objektové programování
Programování Objektové programování
Výsledky učení
Student má znalosti o problematice tvorby platformě přenositelného programového kódu a tvorbě multiplatformních aplikací pomocí kompilovaných i interpretovaných programovacích jazyků. Student je schopen vytvářet konzolové a GUI aplikace pro OS Windows, Linux a OS X.
Student má znalosti o problematice tvorby platformě přenositelného programového kódu a tvorbě multiplatformních aplikací pomocí kompilovaných i interpretovaných programovacích jazyků. Student je schopen vytvářet konzolové a GUI aplikace pro OS Windows, Linux a OS X.
Vyučovací metody
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Demonstrace
Cvičení na počítači
Demonstrace
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • domovská stránka wxWidgets na internetu.
  • studijní texty a zdrojové kódy zveřejněné na intranetu.
  • zdroje GUI nástavby Pythonu wxPython na internetu.
  • zdroje programovacího jazyk Python na internetu.
  • J. Smart, K. Hock , S. Csomor. Cross-Platform GUI Programming with wxWidgets. Prentice Hall, 2006.
  • M. Bližňák. Systémové programování. skripta UTB Zlín.
  • N. Rappin, R. Dunn. wxPython in Action. Manning, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr