Vyučující
|
-
Beltran Prieto Luis Antonio, MSc.
-
Mirshahi Sina, MSc.
-
Juřena Tomáš, Ing.
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna Qt. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Architektura knihovny Qt, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Dialogová okna a ovládací prvky ve Qt. - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Třídy kolekcí Qt. - Základy jazyka Qml. - Deklarativní programování GUI v Qml. - Animace a stavové diagramy v Qml. - QtQuick a QtQuick Controls. - Integrace C++ a Qml.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Programování Objektové programování |
Programování Objektové programování |
Výsledky učení |
---|
categorize programming languages as compiled and interpreted |
categorize programming languages as compiled and interpreted |
explain the principle of the CMake tool usage and describe the basic structure of the configuration file |
explain the principle of the CMake tool usage and describe the basic structure of the configuration file |
define the requirements and describe the principles of cross-platform applications development by using compiled programming languages |
define the requirements and describe the principles of cross-platform applications development by using compiled programming languages |
explain the use possibilities, basic properties and purpose of the Qt library |
explain the use possibilities, basic properties and purpose of the Qt library |
describe the architecture and principle of use of the Qt library, including its basic classes |
describe the architecture and principle of use of the Qt library, including its basic classes |
Odborné dovednosti |
---|
create a cross-platform application project by using CMake tools |
create a cross-platform application project by using CMake tools |
use the C++ programming language to create a cross-platform application |
use the C++ programming language to create a cross-platform application |
use the Qt library and QWidget technology to develop desktop applications |
use the Qt library and QWidget technology to develop desktop applications |
use the Qt library and QML technology for GUI applications development |
use the Qt library and QML technology for GUI applications development |
establish requirements for the development of cross-platform applications implemented by a compiled programming language |
establish requirements for the development of cross-platform applications implemented by a compiled programming language |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
|