|
Vyučující
|
-
Beltran Prieto Luis Antonio, MSc.
-
Mirshahi Sina, MSc.
-
Juřena Tomáš, Ing.
-
Janků Peter, Ing. Ph.D.
-
Bližňák Michal, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do multiplatformního programování. Zásady tvorby přenositelného programového kódu. - Multiplatformní knihovna Qt. Základní principy a vlastnosti. Instalace a překlad na platformách GNU/Linux a MS Windows. - Architektura knihovny Qt, hlavní rámcová okna, mapování zpráv, menu aplikace. - Dialogová okna a ovládací prvky ve Qt. - Architektura Dokument/Pohled, uživatelská grafika. - Třídy kolekcí Qt. - Základy jazyka Qml. - Deklarativní programování GUI v Qml. - Animace a stavové diagramy v Qml. - QtQuick a QtQuick Controls. - Integrace C++ a Qml.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Demonstrace, Cvičení na počítači
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Programování Objektové programování |
| Programování Objektové programování |
| Výsledky učení |
|---|
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| kategorizovat programovací jazyky na kompilované a interpretované |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| vysvětlit princip funkce nástroje CMake a popsat základní strukturu konfiguračního souboru |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| definovat požadavky a popsat principy tvorby multiplatformních aplikací s využitím kompilovaných programovacích jazyků |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| vysvětlit možnosti použití, základní vlastnosti a určení knihovny Qt |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| popsat architekturu a princip použití knihovny Qt a jejích základních tříd |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| vytvořit projekt multiplatfromní aplikace s využitím nástroje CMake |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít programovací jazyk C++ pro vytvoření multiplatformní aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QWidget pro tvorbu desktopové aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| použít knihovnu Qt a technologii QML pro tvorbu GUI aplikace |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| stanovit požadavky na multiplatformní aplikaci implementovanou pomocí kompilovaného programovacího jazyka |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
|