Předmět: Podniková ekonomika

» Seznam fakult » FAI » AUEM
Název předmětu Podniková ekonomika
Kód předmětu AUEM/AE6PE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Kozubíková Ludmila, Ing. Ph.D.
  • Kunovský Jan, JUDr.
  • Kunovský Jan, doc. Ing. CSc.
  • Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
  • Olaniyi Raphael Olakunle
Obsah předmětu
1. Úvod do podnikové ekonomiky 2. Ekonomický princip; Podnikatelské prostředí 3. Podnikání fyzických osob (podnikající podle podmínek Zákona č. 455/1991 Sb., o ţivnostenském podnikání) 4. Podnikání Právnických osob (fundace, ústavy, soukromoprávní korporace) 5. Majetek podniku 6. Kapitál podniku 7. Výnosy a náklady podniku 8. Základní nákladové analýzy 9. Základy kalkulací 10. Podnikatelský plán a záměr 11. Canvas nástroj pro návrh business modelu, jeho analýzu i inovaci. 12. Ţivotní cyklus podniku, fúze, akvizice, likvidace a zánik podniku 13. Základy finančního řízení podniku 14. Základy investičního rozhodování

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ČR, Zákon č. 455/1991 Sb., o ţivnostenském podnikání v platném znění.
  • ČR, Zákon č. 89/2012 Sb., Zákon občanský zákoník v platném znění.
  • ČR, Zákon č. 90/2012 Sb., Zákon o obchodních společnostech a druţstvech (zákon o obchodních korporacích) v platném znění.
  • ABRAMS, Rhonda M. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!. Sixth edition.. Palo Alto, CA: PlanningShop,, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
  • CLARK, Tim, Alexander OSTERWALDER a Yves PIGNEUR. Business model you: a one-page method for reinventing your career.. Hoboken, N.J.: Wiley,, 2012. ISBN 978-1-118-15631-5.
  • JANATKA, František. Podnikání v globalizovaném světě.. Praha: Wolters Kluwer,, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • JOHN, Vladimír. How to run a business without risk: the truth revealed about business risk : ten interviews with experienced entrepreneurs and advisors.. London: Meriglobe Business Academy., 2017. ISBN 978-1788037129.
  • MARTINOVIČOVÁ, Dana, Miloš KONEČNÝ a Jan VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky.. Praha: Grada,, 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
  • MAURYA, Ash. Running lean: iterate from plan A to a plan that works. 2nd ed.. Sebastopol, CA: O'Reilly,, 2012. ISBN 978-1-4493-0517-8.
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR a Tim CLARK. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers.. Hoboken, NJ: Wiley,, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Gregory BERNARDA a Alan SMITH. Value proposition design: how to create products and services customers want.. Hoboken: John Wiley,, 2014. ISBN 978-1-118-96805-5.
  • SYNEK, M. a kolektiv. Manažerská ekonomika. 5. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada,, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
  • SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. a kolektiv. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání.. Praha: C. H. Beck,, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kolektiv. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada,, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
  • WÖHE, G., KISLINGEROVÁ, E. Úvod do podnikového hospodářství. 2. přepracované a doplněné vydání.. Praha: C. H. Beck,, 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
  • ZÁMEČNÍK, R., TUČKOVÁ, Z., HROMKOVÁ, L. Podniková ekonomika II.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně,, 2007. ISBN 978-80-7318-624-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr