|
Vyučující
|
-
Dlabaja Štěpán, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci semestru pracují studenti na týmových úkolech, a zároveň mají možnost konzultovat technické otázky související s jejich diplomovou prací. 1. - 2. týden - Rozdělení do týmů, výběr tématu semestrálního úkolu 3. - 4. týden - Prezentace technických parametrů zvoleného produktu 5. - 11. týden - Práce na zvoleném semestrálním projektu 12. - 13. týden - Týmová prezentace semestrální práce V každé vyučovací hodině bude vyhrazen čas pro jednoho studenta na prezentaci technické analýzy k diplomové práce a na konzultace technických aspektů dle aktuální potřeby.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je zápočet z předmětu TAPD2 |
| Předpokladem je zápočet z předmětu TAPD2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu TAPD2 |
| Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu TAPD2 |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat klíčové technické parametry produktu a jejich význam pro projekt |
| Definovat klíčové technické parametry produktu a jejich význam pro projekt |
| Vyjmenovat normalizované součásti potřebné pro realizaci konkrétního produktu |
| Vyjmenovat normalizované součásti potřebné pro realizaci konkrétního produktu |
| Definovat možná rizika spojená s technickým řešením produktu |
| Definovat možná rizika spojená s technickým řešením produktu |
| Popsat možná alternativní konstruktérská řešení projektu |
| Popsat možná alternativní konstruktérská řešení projektu |
| Popsat historický vývoj technických řešení daného produktu |
| Popsat historický vývoj technických řešení daného produktu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozdělit jednotlivé úkoly při návrhu v designérském týmu |
| Rozdělit jednotlivé úkoly při návrhu v designérském týmu |
| Pomocí metod reverse engineeringu vytvořit počítačový model vybraného produktu |
| Pomocí metod reverse engineeringu vytvořit počítačový model vybraného produktu |
| Vypracovat kinematickou analýzu daného produktu |
| Vypracovat kinematickou analýzu daného produktu |
| V knihovně komponent najít odpovídající normalizovanou součást |
| V knihovně komponent najít odpovídající normalizovanou součást |
| Najít, změřit a určit normalizované součásti v reálném produktu |
| Najít, změřit a určit normalizované součásti v reálném produktu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Blahovec, A. Elektrotechnika I. Informatorium. 2016.
-
Roubíček, Ota. Elektrické motory a pohony : příručka techniky, volby a užití vybraných druhů. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-7300-092-X.
-
Shigley, Joseph Edward. Konstruování strojních součástí. 1. vyd. Brno : VUTIUM, 2010. ISBN 978-80-214-2629-0.
|