Předmět: Softskills

» Seznam fakult » FAI » AUART
Název předmětu Softskills
Kód předmětu AUART/AE6SS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Minaříková Jarmila, Ing. Mgr.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy a vysvětlení jejich podstaty. 2. Emoční inteligence, její charakteristika, emoční inteligence kognitivní, interpersonální, emocionální a občanské ctnosti, etika a umění demokracie, emoční inteligence v praxi, emoce a její místo v životě člověka, příklady diskuse. 3. Komunikace v organizaci, základní prvky komunikace, verbální a neverbální komunikace, komunikační dovednosti, případové situace, diskuse. 4. Moc, vliv, autorita a jejich místo v životě člověka a společnosti, mocenské stránky managementu, příklady diskuse. 5. Management organizace, ovlivňování, pravomoc, moc, typy moci, autorita, typy autorit, moc versus síla, příklady diskuse, případové situace. 6. Systém kmenového vůdcovství, etapy lídrovství, pět stupňů kmenového vývoje, podnikové kmeny, kmenový vůdce a kmenová strategie, diskuse, případové studie. 7. Spolupráce, vztah ke spolupráci, téma komunikace, struktura vztahů, základní hodnoty, vznešený cíl, příklady, diskuse. 8. Vznik podnikových společenství, jejich význam, vývoj, fáze tvorby, dynamika a udržování společenství, příklady, diskuse. 9. Společně sdílené hodnoty v podnikovém společenství, hodnocení, nástroje motivace, příklady, diskuse. 10. Problematika změn, chyby v procesu realizace a řízení změn, kroky k jejich realizaci, příklady, diskuse. 11. Příčiny k souhlasu a k odporu ke změnám, vize a jejich milníky, principy řízení změn, příklady, diskuse. 12. Charta výzkumné organizace a její aspekty, nástroje pro její nastavení v organizaci. Kodex EU pro příjem výzkumných pracovníků, nástroje pro jeho uplatňování v organizaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Pozorování, Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nejsou.
Nejsou.
Výsledky učení
Nejsou
Nejsou
Vyučovací metody
Demonstrace
Demonstrace
Přednášení
Přednášení
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Evropská charta pro výzkumné pracovníky.
  • Kodex chování pro přijímání výzkumných pracovníků..
  • GOLEMAN, D. Emoční inteligencí. 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
  • LOGAN, D., KING, J.,FISCHER-WRIGHT, H. Zrození kmenového vůdce. 2014. ISBN 9788073702526.
  • PARSLOE,E. Coaching, Mentoring and Assessing: A Practical Guide to Developing Competence. 1992. ISBN 9780749416706.
  • PETRÁŠOVÁ, M. A.,PRAUSOVÁ, I., ŠTĚPÁNEK, Z. Mentorink - forma podpory nové generace. Praha, 2014. ISBN 9788026206255.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr