Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Každý student bude pracovat na 3 projektech, které jsou prováděny na různých laboratorních soustavách. Student si po dohodě s vedoucím cvičení vybere z dostupné nabídky soustav (magnetická levitace, kyvadlo, dvourotorový vícerozměrný systém, spřažené servomotory,...) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. Seznámení se s dostupným vybavením Laboratoře reálných procesů, výběr tří konkrétních projektů. 2. - 5. Realizace prvního projektu - seznámení se s regulovanou soustavou, její identifikace, návrhy řídících/regulačních algoritmů, simulace regulačního obvodu, aplikace algoritmů na reálné soustavě, vyhodnocení výsledků. 6. - 9. Realizace druhého projektu - seznámení se s regulovanou soustavou, její identifikace, návrhy řídících/regulačních algoritmů, simulace regulačního obvodu, aplikace algoritmů na reálné soustavě, vyhodnocení výsledků. 10. - 13. Realizace třetího projektu - seznámení se s regulovanou soustavou, její identifikace, návrhy řídících/regulačních algoritmů, simulace regulačního obvodu, aplikace algoritmů na reálné soustavě, vyhodnocení výsledků. 14. Prezentace výsledků projektů a jejich obhajoba.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Laborování, Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost základních pojmů z oblasti automatického řízení. Vhodná je také základní znalost systému MATLAB/Simulink. |
Znalost základních pojmů z oblasti automatického řízení. Vhodná je také základní znalost systému MATLAB/Simulink. |
Výsledky učení |
---|
popsat rozdíly mezi reálným systémem a jeho počítačovým modelem. |
popsat rozdíly mezi reálným systémem a jeho počítačovým modelem. |
vysvětlit rozdíly přímovazebním a zpětnovazebním řízením |
vysvětlit rozdíly přímovazebním a zpětnovazebním řízením |
popsat vlastnosti základních typů lineárních modelů |
popsat vlastnosti základních typů lineárních modelů |
popsat vlastnosti jednoduchých regulátorů |
popsat vlastnosti jednoduchých regulátorů |
vysvětlit vlastnosti složek PID regulátoru |
vysvětlit vlastnosti složek PID regulátoru |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit simulinkové pro měření charakteristik reálné soustavy |
sestavit simulinkové pro měření charakteristik reálné soustavy |
na základě naměřených dat určit parametry lineárního modelu systému |
na základě naměřených dat určit parametry lineárního modelu systému |
sestavit zpětnovazební regulační obvod pro regulaci reálné soustavy |
sestavit zpětnovazební regulační obvod pro regulaci reálné soustavy |
měnit parametry regulátoru |
měnit parametry regulátoru |
kriticky posoudit měřená data |
kriticky posoudit měřená data |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Laborování |
Laborování |
Pozorování |
Pozorování |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ASTRÖM, K a B WITTENMARK. Computer-controlled systems: theory and design. Mineola, N.Y.: Dover Publications, 2011. ISBN 978-0-486-48613-0.
-
NAVRÁTIL, P. Automatizace, vybrané statě. FAI,UTB ve Zlíně, 2011.
|