Předmět: Laboratoř oboru

» Seznam fakult » FAI » AUART
Název předmětu Laboratoř oboru
Kód předmětu AUART/AE2LO
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Spaček Ľuboš, Ing. Ph.D.
  • Husár Jakub, Ing.
Obsah předmětu
Studenti vytvoří malé pracovní týmy, které v průběhu semestru vypracují 3 projekty. Projekty jsou založené na práci se stolními robotickými pažemi (Elephant Robotics) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických paží, které budou v rámci předmětu používány 2.-3. týden: Seznámení se s robotickými pažemi, ovládání a programovaní pomocí myBlockly + přechod do Python-u 4.-5. týden (1. projekt): Naprogramování robota pro ověření jeho přesnosti/opakovatelnosti 6.-8. týden (2. projekt): Naprogramování robota pro stavění věže z kostek 9.-13. týden (3. projekt): Projekt dle vlastního výběru - se zapojením kamery (resp. použít kameru pro zpětnou vazbu v programu) 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování, Cvičení na počítači, Týmová práce
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní uživatelská znalost práce s PC
Základní uživatelská znalost práce s PC
Výsledky učení
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů
Popíše základní složení robotického systému
Popíše základní složení robotického systému
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
Odborné dovednosti
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Laborování
Laborování
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • BENEDETTELLI, Daniele. The LEGO Mindstorms EV3 laboratory: build, program, and experiment with five wicked cool robots!. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275334.
  • VALK, Laurens. The LEGO Mindstorms EV3 discovery book: a beginner's guide to building and programming robots. San Francisco, 2014. ISBN 9781593275327.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr