|
Vyučující
|
-
Dlabaja Štěpán, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V jednotlivých hodinách se studenti se seznámí se základy práce v softwaru Blender: 1. týden - Seznámení se s Blenderem; uživatelské rozhraní, ovládání, výhody a nevýhody 2. - 4. týden - Základy organického polygonálního modelování 4. - 6. týden - Základy hard surface polygonálního modelování 7. týden - Import z jiných softwarů; základy vizualizace 8. týden - Renderovací engine; pathtracing, rasterizace a nastavení 9. týden - PBR materiály, nasvícení scény, práce s kamerou 10. týden - Základy animace 11. týden - Shape keys, vazby a vztahy 12. týden - Práce s kamerou, graph editor, typy interpolací v animaci 13. týden - Tvorba finální animace, export a zahájení finálního projektu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem je zápočet z předmětu 3DMT2 |
| Předpokladem je zápočet z předmětu 3DMT2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu 3DMT2 |
| Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu 3DMT2 |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat rozdíly mezi rasterizačním a pathtracingovým enginem |
| Definovat rozdíly mezi rasterizačním a pathtracingovým enginem |
| Popsat koncept PBR materiálu |
| Popsat koncept PBR materiálu |
| Definovat rozdíly mezi NURBS a polygonovým modelováním |
| Definovat rozdíly mezi NURBS a polygonovým modelováním |
| Popsat příklady různých typů interpolací a jejich efekt na výslednou animaci |
| Popsat příklady různých typů interpolací a jejich efekt na výslednou animaci |
| Vyjmenovat základní modifikátory používané v softwaru Blender |
| Vyjmenovat základní modifikátory používané v softwaru Blender |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ovládat a orientovat se v softwaru Blender |
| Ovládat a orientovat se v softwaru Blender |
| Vytvořit jednoduchý organický model |
| Vytvořit jednoduchý organický model |
| Vytvořit jednoduchý hardsurface model |
| Vytvořit jednoduchý hardsurface model |
| Nastavit a vytvořit statickou produktovou vizualizaci |
| Nastavit a vytvořit statickou produktovou vizualizaci |
| Vytvořit a vyexportovat krátkou produktovou animaci |
| Vytvořit a vyexportovat krátkou produktovou animaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Ing. Marek Pagáč, Ph.D. Učebnice SolidWorks.. 2017. ISBN 978-80-270-0918-3.
-
Lombard M. SolidWorks Surfacing and Complex Shape Modeling. Indianapolis USA, 2008. ISBN 978-0-470-25823-1.
-
Lombard M. SolidWorks 2013 Bible. Indianapolis USA, 2013. ISBN 978-1-118-50840-4.
-
Lombard M. Surfacing and Complex Shape Modeling. Indianapolis USA, 2008. ISBN 978-0-470-25823-1.
|