Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit význam vzdělávání zaměstnanců, popsat stav vzdělávání v Celní správě České republiky a navrhnout doporučení ke zlepšení. Prezentuje teoretické poznatky z oblasti vzdělávání, popisuje systém vzdělávání zaměstnanců v jeho jednotlivých fázích a druzích.
Přibližuje pojem ''učící se organizace'' a její výhody. Objasňuje pojem a využití analýzy SWOT v oblasti vzdělávání. Představuje Celní správu České republiky, přibližuje její činnost a postavení v rámci České republiky. Popisuje systém odborného vzdělávání a odborné přípravy včetně přípravy jazykové.
Hodnotí systém profesního vzdělávání zaměstnanců celní správy. V neposlední řadě interpretuje výsledky výzkumu v oblasti vzdělávání zaměstnanců celní správy a na jejich základě předkládá doporučení k zefektivnění systému vzdělávání v Celní správě České republiky.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to explain meaning of employees education, to describe state of education in Customs Administration of Czech Republicand to suggest recommendation to improvement. Thesis presents theoretic pieces of knowledge from areas of education and describes the system education employees including single phases and kinds of education.
Thesis deals with theory "learning organization" and advantages those theory. There is clarified conception SWOT analysis and is consecrated using SWOT analyses in the area education. Furthermore there is presented Customs Administration of Czech Republic and there are described its competences and position in Czech Republic. There is described system of professional education and disposition, including language education.
There is also assessed system profession education of customs administration em-ployees. Finally there are interpreted results of research in the education area of customs administration employees and are submitted recommendations to increasing efficiency of education system.
Klíčová slova
Vzdělávání, kompetence, celní správa, profesní příprava, učící se organizace, odborné vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Education, Competence, Customs Administrations, Profession Preparation, Lear-ning Organizations, Professional Education.
Rozsah průvodní práce
65 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce je vysvětlit význam vzdělávání zaměstnanců, popsat stav vzdělávání v Celní správě České republiky a navrhnout doporučení ke zlepšení. Prezentuje teoretické poznatky z oblasti vzdělávání, popisuje systém vzdělávání zaměstnanců v jeho jednotlivých fázích a druzích.
Přibližuje pojem ''učící se organizace'' a její výhody. Objasňuje pojem a využití analýzy SWOT v oblasti vzdělávání. Představuje Celní správu České republiky, přibližuje její činnost a postavení v rámci České republiky. Popisuje systém odborného vzdělávání a odborné přípravy včetně přípravy jazykové.
Hodnotí systém profesního vzdělávání zaměstnanců celní správy. V neposlední řadě interpretuje výsledky výzkumu v oblasti vzdělávání zaměstnanců celní správy a na jejich základě předkládá doporučení k zefektivnění systému vzdělávání v Celní správě České republiky.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis is to explain meaning of employees education, to describe state of education in Customs Administration of Czech Republicand to suggest recommendation to improvement. Thesis presents theoretic pieces of knowledge from areas of education and describes the system education employees including single phases and kinds of education.
Thesis deals with theory "learning organization" and advantages those theory. There is clarified conception SWOT analysis and is consecrated using SWOT analyses in the area education. Furthermore there is presented Customs Administration of Czech Republic and there are described its competences and position in Czech Republic. There is described system of professional education and disposition, including language education.
There is also assessed system profession education of customs administration em-ployees. Finally there are interpreted results of research in the education area of customs administration employees and are submitted recommendations to increasing efficiency of education system.
Klíčová slova
Vzdělávání, kompetence, celní správa, profesní příprava, učící se organizace, odborné vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Education, Competence, Customs Administrations, Profession Preparation, Lear-ning Organizations, Professional Education.
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku vzdělávání zaměstnanců tak, aby se staly východiskem pro řešení praktické části.
II.Praktická část
Charakterizujte současné postavení celní správy v České republice.
Zhodnoťte dosavadní systém vzdělávání zaměstnanců v celní správě.
Doporučte řešení, která povedou k návrhu efektivnějšího systému vzdělávání zaměstnanců.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky zaměřené na problematiku vzdělávání zaměstnanců tak, aby se staly východiskem pro řešení praktické části.
II.Praktická část
Charakterizujte současné postavení celní správy v České republice.
Zhodnoťte dosavadní systém vzdělávání zaměstnanců v celní správě.
Doporučte řešení, která povedou k návrhu efektivnějšího systému vzdělávání zaměstnanců.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FOOT, M., HOOK, C. Personalistika. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 462 s. ISBN 80-7226-515-6.
[2] ŠULEŘ, O. Manažerské techniky. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1995. 225 s. ISBN 80-85839-06-07.
[3] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Přel. J. Koubek. Praha: Grada, 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
[4] HENDRYCH, D. Správní věda: teorie veřejné správy. Praha: ASPI, 2003. 1. vyd. 195 s. ISBN 80-86395-86-3.
[5] DYTRT, Z. Manažerské kompetence v Evropské unii. 1 vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 157 s. ISBN 80-7179-889-4.
Seznam doporučené literatury
[1] FOOT, M., HOOK, C. Personalistika. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 462 s. ISBN 80-7226-515-6.
[2] ŠULEŘ, O. Manažerské techniky. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1995. 225 s. ISBN 80-85839-06-07.
[3] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Přel. J. Koubek. Praha: Grada, 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
[4] HENDRYCH, D. Správní věda: teorie veřejné správy. Praha: ASPI, 2003. 1. vyd. 195 s. ISBN 80-86395-86-3.
[5] DYTRT, Z. Manažerské kompetence v Evropské unii. 1 vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 157 s. ISBN 80-7179-889-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpovězeny otázky dle posudků vedoucího a oponenta BP.