Cílem této bakalářské práce je charakteristika prostředí 3D grafického programu
Blender v jeho aktuální verzi, zaměřena zejména na materiálové vlastnosti a nanášení
textur. Bakalářská práce se skládá z několika částí. Teoretická část obsahuje
charakteristiku programu Blender, především nástrojů týkajících se UV mapování a
nanášení textur na modely. Také obsahuje charakteristiku programu Gimp, zaměřenou
zejména na funkce používaných na tvorbu textur. Praktická část obsahuje elektronickou
dokumentaci a praktické ukázky modelů v Blenderu určených k UV mapování a pro tyto
modely textury vytvořené v programu Gimp, sloužící pro výuku předmětu Počítačová
grafika.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor‘ s project is characteristic of setting 3D graphic programme
Blender in its actual version, targeting especially to the material qualities and spreading
the textures. The bachelor‘ s project consists of several parts. The theoretical part contains
the characteristics of programme Blender, especially the tools conected to UV mapping
and spreading the textures onto the models. Also contains the characteristics of programme
GIMP, especially focused on the functions used for creation of the textures. The practical
part contains electronical documentation and practical exhibits of the models in Blender
determinate to UV mapping and for these models the textures created in programme
GIMP, serving for education of the subject Computer graphic.
Klíčová slova
UV mapování, tvorba textur, Blender, Gimp
Klíčová slova v angličtině
UV mapping, the creation of the textures, Blender, Gimp
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je charakteristika prostředí 3D grafického programu
Blender v jeho aktuální verzi, zaměřena zejména na materiálové vlastnosti a nanášení
textur. Bakalářská práce se skládá z několika částí. Teoretická část obsahuje
charakteristiku programu Blender, především nástrojů týkajících se UV mapování a
nanášení textur na modely. Také obsahuje charakteristiku programu Gimp, zaměřenou
zejména na funkce používaných na tvorbu textur. Praktická část obsahuje elektronickou
dokumentaci a praktické ukázky modelů v Blenderu určených k UV mapování a pro tyto
modely textury vytvořené v programu Gimp, sloužící pro výuku předmětu Počítačová
grafika.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor‘ s project is characteristic of setting 3D graphic programme
Blender in its actual version, targeting especially to the material qualities and spreading
the textures. The bachelor‘ s project consists of several parts. The theoretical part contains
the characteristics of programme Blender, especially the tools conected to UV mapping
and spreading the textures onto the models. Also contains the characteristics of programme
GIMP, especially focused on the functions used for creation of the textures. The practical
part contains electronical documentation and practical exhibits of the models in Blender
determinate to UV mapping and for these models the textures created in programme
GIMP, serving for education of the subject Computer graphic.
Klíčová slova
UV mapování, tvorba textur, Blender, Gimp
Klíčová slova v angličtině
UV mapping, the creation of the textures, Blender, Gimp
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s prostředím programu Blender v jeho aktuální verzi. Zaměřte se zejména na materiálové vlastnosti a nanášení textur.
V práci popište veškeré nástroje, které se týkají UV mapování textur na modely.
Seznamte se s programem GIMP. Zaměřte se zejména na funkce, které se používají pro tvorbu textur.
Vytvořte vhodné modely v Blenderu k UV mapování. V GIMPu vytvořte pro tyto modely textury. Tyto textury v Blenderu naneste na modely. V bakalářské práci všechny činnosti, které provedete podrobně popište.
Vytvořte elektronickou dokumentaci, která bude obsahovat kompletní informace o UV mapování pro aktuální verzi Blenderu. Koncipujte tuto dokumentaci tak, aby se dala použít při výuce Počítačové grafiky.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Podrobně se seznamte s prostředím programu Blender v jeho aktuální verzi. Zaměřte se zejména na materiálové vlastnosti a nanášení textur.
V práci popište veškeré nástroje, které se týkají UV mapování textur na modely.
Seznamte se s programem GIMP. Zaměřte se zejména na funkce, které se používají pro tvorbu textur.
Vytvořte vhodné modely v Blenderu k UV mapování. V GIMPu vytvořte pro tyto modely textury. Tyto textury v Blenderu naneste na modely. V bakalářské práci všechny činnosti, které provedete podrobně popište.
Vytvořte elektronickou dokumentaci, která bude obsahovat kompletní informace o UV mapování pro aktuální verzi Blenderu. Koncipujte tuto dokumentaci tak, aby se dala použít při výuce Počítačové grafiky.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
BlenderWiki [online]. 2006 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org.
Blender Art magazine [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blenderart.org.
Blender3D.cz [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blender3D.cz.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. Blender - naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2006. 247 s. ISBN 8-7300-203-5.
MULLEN, Tony. Introducting character animation with Blender. 1st edition. Indianapolis : Wiley Publishing, 2007. 478 s. ISBN 978-0-470-10260-2.
BlenderWiki [online]. 2006 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://wiki.blender.org.
Blender Art magazine [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blenderart.org.
Blender3D.cz [online]. 2005 [cit. 2008-01-23]. Dostupný z WWW: http://www.blender3D.cz.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací včetně praktické ukázky. Vedoucí upozornil na nižší srozumitelnost popisu animací. Oponent vznesl dotaz na na zařazení modelovacího okna 3D view, dále zda je možné okna libovolně nastavovat. Studentka otázky zodpověděla. OponentDále vznesl dotaz jaký je rozdíl mezi normálovou a Bump mapou a na rozdíl mezi Ray tracingem a Ray castingem.