V této práci se zaměřím jak na vznik a princip animovaného filmu, tak na následný vývoj jednotlivých druhů animace. Vysvětlím vždy podstatu každé techniky, uvedu několik klíčových zástupců a na jejich tvorbě ukážu konkrétní specifika. Zastavím se u spojení hraného a animova-ného filmu, uvedu technologické rozdíly mezi klasickými a moderními animačními postupy a na závěr zmíním současné trendy v animovaném filmu.
Anotace v angličtině
In this paper I will focus on the beginning of animation and on the development of animation techniques. I will explain the principles of all techniques, mention some of the most important authors and show the main procedures to make animation. I will write about the relation between animation and feature film, mention the differences between classical and modern processes. At the conclusion I will refer to the newest trends in animation.
Klíčová slova
animace, kreslená animace, loutková animace, papírková animace, siluetový film, poloplastická animace, materiálová animace, animace písku, pixilace, malba na sklo, animace přímo na filmový pás, špendlíková animace, rotoscoping, kombinovaný film, trikový film, počítačová animace, laterna magika, thaumatrop, kineograf, praxinoscop, filmová kamera, Fleisher studio, Disney studio, linetest, ultrafán, totální animace, animé, manga, multiplán, tablet, filmový trik
V této práci se zaměřím jak na vznik a princip animovaného filmu, tak na následný vývoj jednotlivých druhů animace. Vysvětlím vždy podstatu každé techniky, uvedu několik klíčových zástupců a na jejich tvorbě ukážu konkrétní specifika. Zastavím se u spojení hraného a animova-ného filmu, uvedu technologické rozdíly mezi klasickými a moderními animačními postupy a na závěr zmíním současné trendy v animovaném filmu.
Anotace v angličtině
In this paper I will focus on the beginning of animation and on the development of animation techniques. I will explain the principles of all techniques, mention some of the most important authors and show the main procedures to make animation. I will write about the relation between animation and feature film, mention the differences between classical and modern processes. At the conclusion I will refer to the newest trends in animation.
Klíčová slova
animace, kreslená animace, loutková animace, papírková animace, siluetový film, poloplastická animace, materiálová animace, animace písku, pixilace, malba na sklo, animace přímo na filmový pás, špendlíková animace, rotoscoping, kombinovaný film, trikový film, počítačová animace, laterna magika, thaumatrop, kineograf, praxinoscop, filmová kamera, Fleisher studio, Disney studio, linetest, ultrafán, totální animace, animé, manga, multiplán, tablet, filmový trik
1. Teoretická část Bc. práce:
- Teoretická část práce je v pevné vazbě, která nedovoluje vyjímání ani vkládání listů.
- Rozsah: min. 20 stran textu podle zadání (viz níže)
- nutno odevzdat 3 ks + 1CD s verzí PDF + 1 PDF elektronicky odeslat knihovně UTB.
2. Praktická část Bc.práce zahrnuje:
- Bakalářský film, nutno odevzdat na 6 CD
- Propagační plakát k filmu
- Součástí praktické části je i neomezené množství ilustrací a příloh obsahujících výtvarné návrhy a technický scénář, vše inteligentně prezentováno v deskách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část Bc. práce:
- Teoretická část práce je v pevné vazbě, která nedovoluje vyjímání ani vkládání listů.
- Rozsah: min. 20 stran textu podle zadání (viz níže)
- nutno odevzdat 3 ks + 1CD s verzí PDF + 1 PDF elektronicky odeslat knihovně UTB.
2. Praktická část Bc.práce zahrnuje:
- Bakalářský film, nutno odevzdat na 6 CD
- Propagační plakát k filmu
- Součástí praktické části je i neomezené množství ilustrací a příloh obsahujících výtvarné návrhy a technický scénář, vše inteligentně prezentováno v deskách.
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů - Animace a doba
Edgar Dutka - Minimum z dějiny světové animace
Jiří Tibitanzl - Panáčci na plátně
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů - Animace a doba
Edgar Dutka - Minimum z dějiny světové animace
Jiří Tibitanzl - Panáčci na plátně