Práce se zabývá oblastí volného času v kontextu subkultury mládeže. Cílem je tvorba typo-logie a její deskripce na základě převažující orientace mládeže ve volném čase. Teoretická část práce zmiňuje historická specifika vzniku a rozvoje fenoménu ''volný čas‘‘, zabývá se jeho samotnou podstatou z pohledu sociologie a odhaluje souvislosti volnočasového cho-vání mládeže. Analytická část seznamuje s výsledky výzkumné otázky: Jaké jsou způsoby trávení volného času studentů 3. ročníků gymnázií ve městě Brně? Typologizace pěti vol-nočasových orientací popisuje zajímavé souvislosti zkoumání. Závěr shrnuje převažující tendence volnočasového chování současné české mládeže.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a topic of leisure time in connection with a youth subculture. The aim of this work is to create the typology and its description on the basis of the dominating direction of youth in their leisure time. The theoretical part explains history of origin and development of the phenomenon ‘‘leisure time‘‘, from sociological view it deals with its principle substance and it reveals the ways of youth behaviour in their leisure time. The analysis presents the results of a survey: ‘‘What kinds of leisure activities are among stu-dents in third classes of grammar schools in Brno?‘‘ The typology of the five directions of leisure activities describes the interesting connections of the survey. At the end of this the-sis there is a review of prevailing tendencies of behaviour in leisure time of current Czech youth.
Klíčová slova
volný čas, mládež, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, youth, leisure activities
Rozsah průvodní práce
82 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá oblastí volného času v kontextu subkultury mládeže. Cílem je tvorba typo-logie a její deskripce na základě převažující orientace mládeže ve volném čase. Teoretická část práce zmiňuje historická specifika vzniku a rozvoje fenoménu ''volný čas‘‘, zabývá se jeho samotnou podstatou z pohledu sociologie a odhaluje souvislosti volnočasového cho-vání mládeže. Analytická část seznamuje s výsledky výzkumné otázky: Jaké jsou způsoby trávení volného času studentů 3. ročníků gymnázií ve městě Brně? Typologizace pěti vol-nočasových orientací popisuje zajímavé souvislosti zkoumání. Závěr shrnuje převažující tendence volnočasového chování současné české mládeže.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a topic of leisure time in connection with a youth subculture. The aim of this work is to create the typology and its description on the basis of the dominating direction of youth in their leisure time. The theoretical part explains history of origin and development of the phenomenon ‘‘leisure time‘‘, from sociological view it deals with its principle substance and it reveals the ways of youth behaviour in their leisure time. The analysis presents the results of a survey: ‘‘What kinds of leisure activities are among stu-dents in third classes of grammar schools in Brno?‘‘ The typology of the five directions of leisure activities describes the interesting connections of the survey. At the end of this the-sis there is a review of prevailing tendencies of behaviour in leisure time of current Czech youth.
Klíčová slova
volný čas, mládež, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
leisure time, youth, leisure activities
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce a současně jejím ''výzkumným problémem‘‘ je zjistit,
jaké jsou způsoby trávení volného času studentů 3. ročníku gymnázií ve městě
Brně.
Výzkumným subjektem jsou způsoby trávení volného času, výzkumným objektem
(souborem) studenti 3. ročníků gymnázií ve městě Brně.
Pracovní postup: výzkum bude realizován na základě kvantitativního měření s
použitím techniky dotazníku. Dotazník bude rozdán relevantnímu množství
studentů 3. ročníků gymnázií ve městě Brně. Získaná data budou analyzována a
sestavena do přehledů. Interpretací dat bude vytvořena typologizace skupin
studentů dle způsobů trávení volného času. Výsledkem bakalářské práce bude v
podstatě skupinová případová studie a deskripce jednotlivých skupin.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce a současně jejím ''výzkumným problémem‘‘ je zjistit,
jaké jsou způsoby trávení volného času studentů 3. ročníku gymnázií ve městě
Brně.
Výzkumným subjektem jsou způsoby trávení volného času, výzkumným objektem
(souborem) studenti 3. ročníků gymnázií ve městě Brně.
Pracovní postup: výzkum bude realizován na základě kvantitativního měření s
použitím techniky dotazníku. Dotazník bude rozdán relevantnímu množství
studentů 3. ročníků gymnázií ve městě Brně. Získaná data budou analyzována a
sestavena do přehledů. Interpretací dat bude vytvořena typologizace skupin
studentů dle způsobů trávení volného času. Výsledkem bakalářské práce bude v
podstatě skupinová případová studie a deskripce jednotlivých skupin.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN
80-7178-927-5.
JANDOUREK, J. Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001. 288 s. ISBN
80-7178-535-0.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido,
2006. 156 s. ISBN 80-7315-125-1.
SAK, P. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. 240 s. ISBN
80-86320-33-2.
VESELÁ, J. Základy sociologie volného času. Pardubice: Univerzita Pardubice,
1999. 80 s. ISBN 80-7194-187-5.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN
80-7178-927-5.
JANDOUREK, J. Sociologický slovník. Praha: Portál, 2001. 288 s. ISBN
80-7178-535-0.
KRAUS, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido,
2006. 156 s. ISBN 80-7315-125-1.
SAK, P. Mládež na křižovatce. Praha: Svoboda Servis, 2004. 240 s. ISBN
80-86320-33-2.
VESELÁ, J. Základy sociologie volného času. Pardubice: Univerzita Pardubice,
1999. 80 s. ISBN 80-7194-187-5.