Práce je zaměřená na problémové děti hyperaktivní, úzkostné a nemocné v dětství. Teore-tická část je z počátku věnovaná charakteristice problémových dětí, možným příčinám pro-blémového chování, dále pak rodinnému, školnímu a vrstevnickému prostředí. Největší úsek je věnován poruchám chování, které se mohou u těchto dětí vyskytnout. Obsahuje i prevenci problémového chování, která je zaměřena na demokratickou výchovu. Praktická část je zaměřena na vnímání problémovosti dospělých, kteří v dětství byli problémovými dětmi a na názory jejich rodičů.
Anotace v angličtině
The work is focused on problem children who are hyperactive, distressed and ill in child-hood. At the beginning the theoretical part of the work deals with the characteristic of problem children, possible causes of problem behaviour and then with family, school and peers environment. The main part of the work is related to behaviour disorders which may occur in these children. It also contains prevention of problem behaviour which is focused on democratic education. The practical part refers to the reception of problem behaviour of adults who were the problem children in the childhood, and to their parents’ opinions.
Klíčová slova
problémové děti, rodina, škola, vrstevníci, poruchy chování
Klíčová slova v angličtině
problem children, family, school, peers, behaviour disorders
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřená na problémové děti hyperaktivní, úzkostné a nemocné v dětství. Teore-tická část je z počátku věnovaná charakteristice problémových dětí, možným příčinám pro-blémového chování, dále pak rodinnému, školnímu a vrstevnickému prostředí. Největší úsek je věnován poruchám chování, které se mohou u těchto dětí vyskytnout. Obsahuje i prevenci problémového chování, která je zaměřena na demokratickou výchovu. Praktická část je zaměřena na vnímání problémovosti dospělých, kteří v dětství byli problémovými dětmi a na názory jejich rodičů.
Anotace v angličtině
The work is focused on problem children who are hyperactive, distressed and ill in child-hood. At the beginning the theoretical part of the work deals with the characteristic of problem children, possible causes of problem behaviour and then with family, school and peers environment. The main part of the work is related to behaviour disorders which may occur in these children. It also contains prevention of problem behaviour which is focused on democratic education. The practical part refers to the reception of problem behaviour of adults who were the problem children in the childhood, and to their parents’ opinions.
Klíčová slova
problémové děti, rodina, škola, vrstevníci, poruchy chování
Klíčová slova v angličtině
problem children, family, school, peers, behaviour disorders
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Teoretické zpracování tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 1. vyd. Praha: Portál,1996. ISBN 80-7178-085-5.
SHEEDYOVÁ - KURCINKOVÁ, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-174-6.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VYMĚTAL, J. Úzkost a strach u dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-830-9.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 1. vyd. Praha: Portál,1996. ISBN 80-7178-085-5.
SHEEDYOVÁ - KURCINKOVÁ, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-174-6.
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VYMĚTAL, J. Úzkost a strach u dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-830-9.