Rozhlasovou komunikaci a její prodej lze efektivně řídit pouze za použití prostředků, které lze dlouhodobě využívat jako prvek podpory, plánování, rozvoje, řízení a kontroly.
Jedním ze základních pilířů podpory prodeje v mediální agentuře je systém CRM, tj. Customer Relationship Management. Na komerční možnosti rozhlasu má vliv množství jeho posluchačů, postavení na trhu, plánování a řízení týmů. Rozhlasovou stanici, stejně tak mediální agenturu reprezentuje konzultant, schopný zaujmout a orientovat se na řešení problému. Úspěšnost prodejních týmů ovlivňuje plánování měřitelných proměnných a hodnocení dílčích cílů. Efektivita prodeje závisí na práci s prodejním personálem. Především jde o stanovování cílů, plánování výkonů, určování hodnotících proměnných jednotlivých obchodních zástupců. Všechny tyto analýzy lze úspěšně sledovat, pokud na výsledcích prodejního týmu lze zhodnotit řadu důležitých parametrů.
CRM umožňuje tato kritéria naplňovat. Značný význam má interní i externí komunikace prostřednictvím CRM , která je základem motivace a úspěchu osobního prodeje, řízení jednotlivce i týmu, stejně jako analýz a reportování.
Anotace v angličtině
Radio communication and its sale can be effectively managed only by means usable in the long term as an element of support, planning, development, management and control. One of the basement of a sale support in media agency is the system CRM - Customer Relationship Management. Commercial possibilities of the radio broadcast are directly influent by the number of the listeners and the time spent, marketability and planning and managing of teams. Radio station as well as media agency is representing a sales consultant which is able to attract attention and be oriented to the problem solution. Sales team and business success depend on planning all of measurable items and evaluation of the partly goals. The Sales affectivity depends on handling with Sales personnel. Goal setting, detail planning and setting evaluation criteria of individual sales represent ants. All these analyses can be successfully monitored, if the results of the Sales team can be evaluate many important arguments.
Rozhlasovou komunikaci a její prodej lze efektivně řídit pouze za použití prostředků, které lze dlouhodobě využívat jako prvek podpory, plánování, rozvoje, řízení a kontroly.
Jedním ze základních pilířů podpory prodeje v mediální agentuře je systém CRM, tj. Customer Relationship Management. Na komerční možnosti rozhlasu má vliv množství jeho posluchačů, postavení na trhu, plánování a řízení týmů. Rozhlasovou stanici, stejně tak mediální agenturu reprezentuje konzultant, schopný zaujmout a orientovat se na řešení problému. Úspěšnost prodejních týmů ovlivňuje plánování měřitelných proměnných a hodnocení dílčích cílů. Efektivita prodeje závisí na práci s prodejním personálem. Především jde o stanovování cílů, plánování výkonů, určování hodnotících proměnných jednotlivých obchodních zástupců. Všechny tyto analýzy lze úspěšně sledovat, pokud na výsledcích prodejního týmu lze zhodnotit řadu důležitých parametrů.
CRM umožňuje tato kritéria naplňovat. Značný význam má interní i externí komunikace prostřednictvím CRM , která je základem motivace a úspěchu osobního prodeje, řízení jednotlivce i týmu, stejně jako analýz a reportování.
Anotace v angličtině
Radio communication and its sale can be effectively managed only by means usable in the long term as an element of support, planning, development, management and control. One of the basement of a sale support in media agency is the system CRM - Customer Relationship Management. Commercial possibilities of the radio broadcast are directly influent by the number of the listeners and the time spent, marketability and planning and managing of teams. Radio station as well as media agency is representing a sales consultant which is able to attract attention and be oriented to the problem solution. Sales team and business success depend on planning all of measurable items and evaluation of the partly goals. The Sales affectivity depends on handling with Sales personnel. Goal setting, detail planning and setting evaluation criteria of individual sales represent ants. All these analyses can be successfully monitored, if the results of the Sales team can be evaluate many important arguments.
1. Charakterizujte základní odbornou literaturu a zdroje, jako východisko studia tématiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Popište a analyzujte systém CRM v prostředí rozhlasové komunikace a využití prodejci rozhlasové komunikace.
3. Zaměřte se na řízení prodejù prostřednictvím systému CRM, jeho kontrolu a využití.
4. Vyhodnoťte vliv systému CRM na oceňování, motivační prvky a osobní hodnocení prodejců a uživatelů.
5. Vyhodnoťte efektivitu práce se systémem CRM, jeho vliv na obchodní tým, zhodnoťte míru naplnění cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte základní odbornou literaturu a zdroje, jako východisko studia tématiky, zhodnoťte množství a kvalitu literatury z hlediska zkoumané problematiky.
2. Popište a analyzujte systém CRM v prostředí rozhlasové komunikace a využití prodejci rozhlasové komunikace.
3. Zaměřte se na řízení prodejù prostřednictvím systému CRM, jeho kontrolu a využití.
4. Vyhodnoťte vliv systému CRM na oceňování, motivační prvky a osobní hodnocení prodejců a uživatelů.
5. Vyhodnoťte efektivitu práce se systémem CRM, jeho vliv na obchodní tým, zhodnoťte míru naplnění cíle práce.
Seznam doporučené literatury
Aktivní CRM-Řízení vztahů se zákazníky, Jarmo R.Lechtinen, ISBN: 978-80-247-1814-9 vydáno Grada Publishing 2007
Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM - Harry Wessling, ISBN: 80-247-0569-9 , vydáno Grada publishing 2003
Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy-Martina Blažková, ISBN: 978-80-247-1535-3, Grada publishing 2007
Marketing-Regine Kalka, Andrea Mäßen, ISBN: 80-247-0413-7 , Grada Publishing 2003
CRM-Řízení vztahů se zákazníky - Vít Chlebovský, ISBN 80-251-0798-1, Computer press 2005
Klíčoví zákazníci a péče o ně - KCRM - key customer relationship management, Ken Burnett, ISBN 80-7226-655-1, Computer Press 2002
10 smrtelných marketingových hříchů - KOTLER, Philip, ISBN 80-247-0969-4, Grada Publishing 2004
Péče o zákazníka - DOANE, Darryl S.; SLOAT, Rose D.,ISBN 80-251-0846-5
Computer Press, 2006
Péče o zákazníky - SPÁČIL, Aleš, ISBN 80-247-0514-1, Grada Publishing, 2003
Seznam doporučené literatury
Aktivní CRM-Řízení vztahů se zákazníky, Jarmo R.Lechtinen, ISBN: 978-80-247-1814-9 vydáno Grada Publishing 2007
Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM - Harry Wessling, ISBN: 80-247-0569-9 , vydáno Grada publishing 2003
Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy-Martina Blažková, ISBN: 978-80-247-1535-3, Grada publishing 2007
Marketing-Regine Kalka, Andrea Mäßen, ISBN: 80-247-0413-7 , Grada Publishing 2003
CRM-Řízení vztahů se zákazníky - Vít Chlebovský, ISBN 80-251-0798-1, Computer press 2005
Klíčoví zákazníci a péče o ně - KCRM - key customer relationship management, Ken Burnett, ISBN 80-7226-655-1, Computer Press 2002
10 smrtelných marketingových hříchů - KOTLER, Philip, ISBN 80-247-0969-4, Grada Publishing 2004
Péče o zákazníka - DOANE, Darryl S.; SLOAT, Rose D.,ISBN 80-251-0846-5
Computer Press, 2006
Péče o zákazníky - SPÁČIL, Aleš, ISBN 80-247-0514-1, Grada Publishing, 2003