Tématem mé diplomové práce je komunikace vnitřního prostředí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně jako součást corporate identity. Analýzu jsem provedla na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na zaměstnance jednotlivých fakult UTB. Soustředila jsem se především na množství, formu a způsob informování zaměstnanců, na úroveň mezilidských vztahů uvnitř fakult, vztahy pracovníků s vedením, spokojenost s materiálním prostředím, spokojenost s platovým ohodnocením apod. Závěry výzkumné sondy poskytují informace o stavu vnitřního prostředí univerzity a mohly by pomoci managementu školy při jeho dalším rozhodování.
Anotace v angličtině
The subject of my graduation thesis is the analysis of the internal environment of Tomas Bata University in Zlín as a part of its corporate identity. The analysis was carried out on the basis of questionnaire research. It focused mainly on the form and way of informing the employees, it also dealt with human relations, staff and management relations and satisfac-tion with material background, salary, etc.
The results provide us with information about the state of the internal environment of the university and they could aid the management of the institution with their next decision making.
Klíčová slova
kultura školy, klima školy, corporate identity, dotazníkové šetření, vnitřní prostředí, SW analýza
Klíčová slova v angličtině
school marketing, school climate, school culture, corporate identity, internal communication, questionnaire research, SW analysis
Rozsah průvodní práce
109 s., 10 s obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce je komunikace vnitřního prostředí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně jako součást corporate identity. Analýzu jsem provedla na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na zaměstnance jednotlivých fakult UTB. Soustředila jsem se především na množství, formu a způsob informování zaměstnanců, na úroveň mezilidských vztahů uvnitř fakult, vztahy pracovníků s vedením, spokojenost s materiálním prostředím, spokojenost s platovým ohodnocením apod. Závěry výzkumné sondy poskytují informace o stavu vnitřního prostředí univerzity a mohly by pomoci managementu školy při jeho dalším rozhodování.
Anotace v angličtině
The subject of my graduation thesis is the analysis of the internal environment of Tomas Bata University in Zlín as a part of its corporate identity. The analysis was carried out on the basis of questionnaire research. It focused mainly on the form and way of informing the employees, it also dealt with human relations, staff and management relations and satisfac-tion with material background, salary, etc.
The results provide us with information about the state of the internal environment of the university and they could aid the management of the institution with their next decision making.
Klíčová slova
kultura školy, klima školy, corporate identity, dotazníkové šetření, vnitřní prostředí, SW analýza
Klíčová slova v angličtině
school marketing, school climate, school culture, corporate identity, internal communication, questionnaire research, SW analysis
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje zabývající se vnitřní komunikací a vnitřním prostředí vysoké školy.
2. Charakterizujte současné postavení marketingu ve školství.
3. Identifikujte současný stav vnitřního prostředí UTB jako součást Corporate Identity.
4. Proveďte výzkumnou sondu zaměřenou na vnitřní prostředí UTB.
4. Analyzujte a vyhodnoťte sběr primárních a sekundárních informací se zaměřením na vnitřní prostředí.
5. Navrhněte možné řešení zjištěných problémů a doporučte závěry pro UTB.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje zabývající se vnitřní komunikací a vnitřním prostředí vysoké školy.
2. Charakterizujte současné postavení marketingu ve školství.
3. Identifikujte současný stav vnitřního prostředí UTB jako součást Corporate Identity.
4. Proveďte výzkumnou sondu zaměřenou na vnitřní prostředí UTB.
4. Analyzujte a vyhodnoťte sběr primárních a sekundárních informací se zaměřením na vnitřní prostředí.
5. Navrhněte možné řešení zjištěných problémů a doporučte závěry pro UTB.
Seznam doporučené literatury
EGER, L., JAKUBÍKOVÁ, D. Kultura školy. 1. vyd., Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2001, 30 s, ISBN 80-7083-441-2
EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy. 1. vyd., Plzeň: CECHTUMA, 2002, 111 s, ISBN 80-903225-2-2
EGER, L. a kol. Efektivní školský management, Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s, ISBN 80-7082-430-1
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 208 s, ISBN 80-85943-07-7
KOTLER, P. Marketing-Management. Přel. V. Dolanský, 10. rozšířené vyd., Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s, ISBN 80-247-0016-6
NĚMEC, P. Public Relations. Praxe komunikace s veřejností. 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 167 s, ISBN 80-85943-20-4
PELSMACKER, P. a spol. Marketingová komunikace. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2003, 600 s, ISBN 80-247-0254-1
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu. 1. vyd., Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Olomouc 2006, 212 s, ISBN 80-244-1415-5
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1.vyd., Zlín: EKKA, 1996, 384 s, ISBN 80-902200-8-8
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, 340 s, ISBN 80-86898-48-2
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s. 2006, 300 s, ISBN 80-7357-176-5
SVOBODA, V. Corporate Identity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 152 s, ISBN 80-7318-106-1
Seznam doporučené literatury
EGER, L., JAKUBÍKOVÁ, D. Kultura školy. 1. vyd., Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2001, 30 s, ISBN 80-7083-441-2
EGER, L. a kol. Strategie rozvoje školy. 1. vyd., Plzeň: CECHTUMA, 2002, 111 s, ISBN 80-903225-2-2
EGER, L. a kol. Efektivní školský management, Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s, ISBN 80-7082-430-1
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 208 s, ISBN 80-85943-07-7
KOTLER, P. Marketing-Management. Přel. V. Dolanský, 10. rozšířené vyd., Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s, ISBN 80-247-0016-6
NĚMEC, P. Public Relations. Praxe komunikace s veřejností. 1. vyd., Praha: Management Press, 1996, 167 s, ISBN 80-85943-20-4
PELSMACKER, P. a spol. Marketingová komunikace. 1. vyd., Praha: Grada Publishing, 2003, 600 s, ISBN 80-247-0254-1
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu. 1. vyd., Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Olomouc 2006, 212 s, ISBN 80-244-1415-5
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1.vyd., Zlín: EKKA, 1996, 384 s, ISBN 80-902200-8-8
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, 340 s, ISBN 80-86898-48-2
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s. 2006, 300 s, ISBN 80-7357-176-5
SVOBODA, V. Corporate Identity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003, 152 s, ISBN 80-7318-106-1