Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie v první polovině roku 2009 je výzvou mimořádného rozsahu i významu. Způsob, jakým se s tímto úkolem ČR vypořádá,významně ovlivní image a jméno našeho státu v Evropě, a to na řadu let po skončení samotného výkonu předsednictví. Úspěšné zvládnutí předsednictví může potvrdit pověst České republiky jako vyspělého státu s dobře fungujícím politickým vedením i administrativou a může přispět k celkovému pozitivnímu hodnocení mezi členskými státy. Předsednictví v Radě EU představuje pro Českou republiku významnou příležitost ke své prezentaci a ke zviditelnění i po stránce kulturní, ekonomické a turistické. Zodpovědné instituce musí proto klást obzvlášť velký důraz na komunikační aktivity ve vztahu k domácí a zahraniční veřejnosti a médiím a na způsoby prezentace předsednictví ČR.
Anotace v angličtině
Czech presidency of the Council of the European Union in the first half of 2009 is a chal-lenge of great importance and scope. The way the Czech Republic handles the task signifi-cantly influences image and reputation of our country in Europe for many years after the presidency finishes. Successful presidency management can confirm the reputation of the Czech Republic being advanced country with well functioning political leadership and administration and also contribute to generally positive evaluation among member states. For the Czech Republic, the presidency of the Council of the European Union creates a great opportunity to present itself and to draw attention to its culture, economy and tou-rism. Responsible institutions have to insist on communication activities in relation to local and international public and media and on ways of Czech presidency presentation.
Klíčová slova
předsednictví, Evropská unie, marketingové komunikace, reklama, marketingový výzkum, politická komunikace, komunikační strategie, public relations, komunikační nástroje, informační činnost státních institucí
Klíčová slova v angličtině
presidency, European Union, marketing communication, advertising, marketing research, political communication, communication strategy, public relations, communication tools, information activity of national institutions
Rozsah průvodní práce
87 s., 11 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie v první polovině roku 2009 je výzvou mimořádného rozsahu i významu. Způsob, jakým se s tímto úkolem ČR vypořádá,významně ovlivní image a jméno našeho státu v Evropě, a to na řadu let po skončení samotného výkonu předsednictví. Úspěšné zvládnutí předsednictví může potvrdit pověst České republiky jako vyspělého státu s dobře fungujícím politickým vedením i administrativou a může přispět k celkovému pozitivnímu hodnocení mezi členskými státy. Předsednictví v Radě EU představuje pro Českou republiku významnou příležitost ke své prezentaci a ke zviditelnění i po stránce kulturní, ekonomické a turistické. Zodpovědné instituce musí proto klást obzvlášť velký důraz na komunikační aktivity ve vztahu k domácí a zahraniční veřejnosti a médiím a na způsoby prezentace předsednictví ČR.
Anotace v angličtině
Czech presidency of the Council of the European Union in the first half of 2009 is a chal-lenge of great importance and scope. The way the Czech Republic handles the task signifi-cantly influences image and reputation of our country in Europe for many years after the presidency finishes. Successful presidency management can confirm the reputation of the Czech Republic being advanced country with well functioning political leadership and administration and also contribute to generally positive evaluation among member states. For the Czech Republic, the presidency of the Council of the European Union creates a great opportunity to present itself and to draw attention to its culture, economy and tou-rism. Responsible institutions have to insist on communication activities in relation to local and international public and media and on ways of Czech presidency presentation.
Klíčová slova
předsednictví, Evropská unie, marketingové komunikace, reklama, marketingový výzkum, politická komunikace, komunikační strategie, public relations, komunikační nástroje, informační činnost státních institucí
Klíčová slova v angličtině
presidency, European Union, marketing communication, advertising, marketing research, political communication, communication strategy, public relations, communication tools, information activity of national institutions
Zásady pro vypracování
1. Definujte řešený problém a stanovte primární a podpůrné cíle práce
2. Zhodnoťte současný stav řešení dané problematiky a na základě dostupných materiálů a zdrojů z oblasti marketingových komunikací se zaměřením na oblast komunikace vládní kampaně definujte teoretická východiska pro zpracování řešené problematiky.
3. Stanovte pracovní hypotézy, fáze a metody zpracování práce.
4. Analyzujte cílové skupiny.
5. Analyzujte dosavadní komunikační kampaň a její využití a dopad pro veřejnost.
6. Navrhněte vlastní komunikační kampaň včetně stanovení komunikačních cílů s vhodné komunikační strategie.
7. Zhodnoťte míru naplnění cíle práce, vyhodnoťte stanovené hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Definujte řešený problém a stanovte primární a podpůrné cíle práce
2. Zhodnoťte současný stav řešení dané problematiky a na základě dostupných materiálů a zdrojů z oblasti marketingových komunikací se zaměřením na oblast komunikace vládní kampaně definujte teoretická východiska pro zpracování řešené problematiky.
3. Stanovte pracovní hypotézy, fáze a metody zpracování práce.
4. Analyzujte cílové skupiny.
5. Analyzujte dosavadní komunikační kampaň a její využití a dopad pro veřejnost.
6. Navrhněte vlastní komunikační kampaň včetně stanovení komunikačních cílů s vhodné komunikační strategie.
7. Zhodnoťte míru naplnění cíle práce, vyhodnoťte stanovené hypotézy.
Seznam doporučené literatury
NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama, 1. vyd. Praha, VOX 1999, Počet stran 150, ISBN 80-86324-00-1
CAYWOOD C. L. Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003, Počet stran 600, ISBN 80-7226-886-4
NĚMEC P. Public relations-Zásady komunikace s veřejností, 1. vyd. Praha, Managment Press 1993, Počet stran 114, ISBN 80-85603-26-8
VYSEKALOVÁ, J., STRNAD, P., VYDROVÁ, J. Základy marketingu, 1. vyd. Praha, Fortuna 1997, Počet stran 164, ISBN 80-7168-419-8
LESLY P. Public relations,, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995, Počet stran 240, ISBN 80-85865-15-7
PITROVÁ M., FIALA P., Evropská unie, Centrum pro studium demokracie a kultury 2006, ISBN 80-7325-015-2
STEEL J. Reklama-plánování a příprava, 1. vyd. Praha, Computer Press 2003, Počet stran 254, ISBN 80-251-0065-0
RÝZNAR, L. Rozmanitosti EU (25 tváří Evropy), 1. vyd. Praha, Svoboda Servis, spol. s r.o., 2006, Počet stran 381, ISBN 80-86320-47-2
Seznam doporučené literatury
NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama, 1. vyd. Praha, VOX 1999, Počet stran 150, ISBN 80-86324-00-1
CAYWOOD C. L. Public relations-řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003, Počet stran 600, ISBN 80-7226-886-4
NĚMEC P. Public relations-Zásady komunikace s veřejností, 1. vyd. Praha, Managment Press 1993, Počet stran 114, ISBN 80-85603-26-8
VYSEKALOVÁ, J., STRNAD, P., VYDROVÁ, J. Základy marketingu, 1. vyd. Praha, Fortuna 1997, Počet stran 164, ISBN 80-7168-419-8
LESLY P. Public relations,, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing 1995, Počet stran 240, ISBN 80-85865-15-7
PITROVÁ M., FIALA P., Evropská unie, Centrum pro studium demokracie a kultury 2006, ISBN 80-7325-015-2
STEEL J. Reklama-plánování a příprava, 1. vyd. Praha, Computer Press 2003, Počet stran 254, ISBN 80-251-0065-0
RÝZNAR, L. Rozmanitosti EU (25 tváří Evropy), 1. vyd. Praha, Svoboda Servis, spol. s r.o., 2006, Počet stran 381, ISBN 80-86320-47-2