Public relations jsou přijímány jako důležitá součást činnosti managementu a jsou považovány za důležitý prvek pro ziskovost a úspěšnost společnosti nebo organizace. Tato diplomová práce se zabývá analýzou trhu public relations v České republice v souvislosti se založením nové PR agentury. Diplomová práce také zkoumá procesy, které ovlivňují vznik nové PR agentury a její úspěšné fungovaní v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
Public Relations are seen as an important part of management duties and perceived as a key element on the way to profitability and overall company success. This diploma project analyses the public relations market in Czech Republic through establishing new PR agency business. It analyses processes that influence establishment and further successful operations of a new PR agency.
Klíčová slova
public relations, marketingový komunikační mix, strategie, PEST analýza, Porterova teorie konkurenčních sil, trh, konkurence, rizika, IT technologie.
Klíčová slova v angličtině
public relations, marketing communication mix, strategy, PEST analyses, Porter's theory of competitive forces, market, competition, risks, information technologies
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Public relations jsou přijímány jako důležitá součást činnosti managementu a jsou považovány za důležitý prvek pro ziskovost a úspěšnost společnosti nebo organizace. Tato diplomová práce se zabývá analýzou trhu public relations v České republice v souvislosti se založením nové PR agentury. Diplomová práce také zkoumá procesy, které ovlivňují vznik nové PR agentury a její úspěšné fungovaní v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
Public Relations are seen as an important part of management duties and perceived as a key element on the way to profitability and overall company success. This diploma project analyses the public relations market in Czech Republic through establishing new PR agency business. It analyses processes that influence establishment and further successful operations of a new PR agency.
Klíčová slova
public relations, marketingový komunikační mix, strategie, PEST analýza, Porterova teorie konkurenčních sil, trh, konkurence, rizika, IT technologie.
Klíčová slova v angličtině
public relations, marketing communication mix, strategy, PEST analyses, Porter's theory of competitive forces, market, competition, risks, information technologies
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
2. S využitím teoretických informačních zdrojů identifikujte základní pojmy oboru public relations, dle analýzy trhu identifikujte konkurenční prostředí public relations v ČR.
3. Na základě risk managementu stanovte možná rizika při zakládání PR agentury a v prvních 2 letech rozvoje PR agentury.
4. Analyzujte ekonomické a daňové procesy ovlivňující rozvoj a chod PR agentury a stanovte nejoptimálnější způsob rozvoje vhledem k finančním ukazatelům.
5. Analyzujte možná IT řešení pro řízení a rozvoj PR agentury a s využitím výsledků analýzy navrhněte využití informačních technologií při rozvoji a řízení PR agentury.
6. Zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stanovte doporučení pro úspěšné založení a fungování PR agentury.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce.
2. S využitím teoretických informačních zdrojů identifikujte základní pojmy oboru public relations, dle analýzy trhu identifikujte konkurenční prostředí public relations v ČR.
3. Na základě risk managementu stanovte možná rizika při zakládání PR agentury a v prvních 2 letech rozvoje PR agentury.
4. Analyzujte ekonomické a daňové procesy ovlivňující rozvoj a chod PR agentury a stanovte nejoptimálnější způsob rozvoje vhledem k finančním ukazatelům.
5. Analyzujte možná IT řešení pro řízení a rozvoj PR agentury a s využitím výsledků analýzy navrhněte využití informačních technologií při rozvoji a řízení PR agentury.
6. Zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy a stanovte doporučení pro úspěšné založení a fungování PR agentury.
Seznam doporučené literatury
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace- Public Relations. Praha: Grada Publishing, 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2
CAYWOOD L. Clarke. Public relations -řízená komunikace s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN: 80-7226-886-4
COOPER, J. and LANE, P. Marketingové plánování - praktická příručka
manažerů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 232 s. ISBN 80-7169-641-2.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2004. 275 s. ISBN 80-7226-811-2
GEFFROY, K. Zákazník- náš protivník, nebo partner?. Praha: Management Press, 2001. 204 s. ISBN: 80-7261-034-1
HAIGH, D. Ocenění značky a jeho význam. Praha: Management Press, 2004. 104 s. ISBN 80-7261-073-2
HAYWOOD, R: All about PR. The McGraw- Hill: UK, 1991. 264 s. ISBN 0077072308
KOLEKTIV AUTORŮ. Risk management - řízení rizika ve firmě. Praha: Computer Press, 2007. 208 s. ISBN 80-251-1547-3
KOSŤÁN P. a ŠULEŘ O. Firemní strategie plánování a realizace. Brno: Computer Press, 2002. 124 s. ISBN 80-7226-657-8
KOTLER, P. and ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a zvládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1
MAJARO, S. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2.
VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. 443 s. ISBN 80-7261-068-6
Seznam doporučené literatury
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace- Public Relations. Praha: Grada Publishing, 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2
CAYWOOD L. Clarke. Public relations -řízená komunikace s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN: 80-7226-886-4
COOPER, J. and LANE, P. Marketingové plánování - praktická příručka
manažerů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 232 s. ISBN 80-7169-641-2.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2004. 275 s. ISBN 80-7226-811-2
GEFFROY, K. Zákazník- náš protivník, nebo partner?. Praha: Management Press, 2001. 204 s. ISBN: 80-7261-034-1
HAIGH, D. Ocenění značky a jeho význam. Praha: Management Press, 2004. 104 s. ISBN 80-7261-073-2
HAYWOOD, R: All about PR. The McGraw- Hill: UK, 1991. 264 s. ISBN 0077072308
KOLEKTIV AUTORŮ. Risk management - řízení rizika ve firmě. Praha: Computer Press, 2007. 208 s. ISBN 80-251-1547-3
KOSŤÁN P. a ŠULEŘ O. Firemní strategie plánování a realizace. Brno: Computer Press, 2002. 124 s. ISBN 80-7226-657-8
KOTLER, P. and ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a zvládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1
MAJARO, S. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 1996. 312 s. ISBN 80-7169-297-2.
VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. 443 s. ISBN 80-7261-068-6