Tato magisterská práce je věnována způsobům komunikace cestovního ruchu České republiky v zahraničí. Práce se zabývá činností státních a soukromých institucí v oblasti cestování.
V teoretické části jsem se věnovala obecnému popisu cestovního ruchu a jeho významu zejména pro národní ekonomiku. Podrobněji jsem popsala fungování systému státní podpory cestovního ruchu u nás.
Praktická část je věnována detailnějšímu popisu propagace České republiky v oblasti cestovního ruchu. Zaměřila jsem se na nejvýznamnější instituce a jejich formy propagace.
V praktické části jsem uvedla konkrétní ukázku projektu propagace České republiky.
Závěr je věnován shrnutí celého problému zaměřenému se na cestovní ruch.
Anotace v angličtině
Abstrakt ve světovém jazyce This work deals with ways of communication in the tourism of the Czech Republic in abroad- It aims at activities of public and private institutions in the field of traveling.
In the theoretical part, the tourism is generally described together with its importance mainly for the national economics. The functioning of the tourism state support system in our country is described in more details.
In the practical part, the publicity of the Czech Republic in the field of tourism is described in more details. The focus is on the most important institutions and their form of advertising.
The practical part gives a concrete presentation of the project of advertising the Czech Republic.
The conclusion summarizes the whole scope of problems dealing with the tourism.
Klíčová slova
komunikace cestovního ruchu, státní a soukromé instituce, význam v národní ekonomice, systém státní podpory, propagace ČR,formy propagace, praktický projekt
Klíčová slova v angličtině
communication in the tourism , public and private institutions , the national economics, state support system , practical part - their form of advertising.
Rozsah průvodní práce
76 s., 6 s.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato magisterská práce je věnována způsobům komunikace cestovního ruchu České republiky v zahraničí. Práce se zabývá činností státních a soukromých institucí v oblasti cestování.
V teoretické části jsem se věnovala obecnému popisu cestovního ruchu a jeho významu zejména pro národní ekonomiku. Podrobněji jsem popsala fungování systému státní podpory cestovního ruchu u nás.
Praktická část je věnována detailnějšímu popisu propagace České republiky v oblasti cestovního ruchu. Zaměřila jsem se na nejvýznamnější instituce a jejich formy propagace.
V praktické části jsem uvedla konkrétní ukázku projektu propagace České republiky.
Závěr je věnován shrnutí celého problému zaměřenému se na cestovní ruch.
Anotace v angličtině
Abstrakt ve světovém jazyce This work deals with ways of communication in the tourism of the Czech Republic in abroad- It aims at activities of public and private institutions in the field of traveling.
In the theoretical part, the tourism is generally described together with its importance mainly for the national economics. The functioning of the tourism state support system in our country is described in more details.
In the practical part, the publicity of the Czech Republic in the field of tourism is described in more details. The focus is on the most important institutions and their form of advertising.
The practical part gives a concrete presentation of the project of advertising the Czech Republic.
The conclusion summarizes the whole scope of problems dealing with the tourism.
Klíčová slova
komunikace cestovního ruchu, státní a soukromé instituce, význam v národní ekonomice, systém státní podpory, propagace ČR,formy propagace, praktický projekt
Klíčová slova v angličtině
communication in the tourism , public and private institutions , the national economics, state support system , practical part - their form of advertising.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části objasněte činnost státních a soukromých institucí zabývající se cestovním ruchem.
2. Podrobně popište tyto instituce, jaký je jejich podíl na propagaci České republiky v oblasti cestovního ruchu a jejich vzájemná spolupráce. Je nutné se zde zmínit o fungování systému státní podpory cestovního ruchu v České republice.
3. Rovněž zde uveďte hlavní formy propagace cestovního ruchu s typizací specifik jednotlivých cílových skupin.
4. V další části práce analyzujte praktickou formu propagace České republiky.
5. Podrobně rozpracujte činnost nejvýznamnější instituce zodpovědné za propagaci České republiky. Zameřte se na kvalitu činnosti, zvolené formy propagace, teritoriální rozsah a také vzájemnou spolupráci s ostatními subjekty zabývající se cestovním ruchem. Doporučuji uvést praktický projekt propagace České republiky v některé z evropských zemí.
6. V závěru stručně shrňte řešenou problematiku,zhodnoťe, zda je zvolená forma propagace České republiky dostačující a je dostatečně přínosná pro náš stát.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části objasněte činnost státních a soukromých institucí zabývající se cestovním ruchem.
2. Podrobně popište tyto instituce, jaký je jejich podíl na propagaci České republiky v oblasti cestovního ruchu a jejich vzájemná spolupráce. Je nutné se zde zmínit o fungování systému státní podpory cestovního ruchu v České republice.
3. Rovněž zde uveďte hlavní formy propagace cestovního ruchu s typizací specifik jednotlivých cílových skupin.
4. V další části práce analyzujte praktickou formu propagace České republiky.
5. Podrobně rozpracujte činnost nejvýznamnější instituce zodpovědné za propagaci České republiky. Zameřte se na kvalitu činnosti, zvolené formy propagace, teritoriální rozsah a také vzájemnou spolupráci s ostatními subjekty zabývající se cestovním ruchem. Doporučuji uvést praktický projekt propagace České republiky v některé z evropských zemí.
6. V závěru stručně shrňte řešenou problematiku,zhodnoťe, zda je zvolená forma propagace České republiky dostačující a je dostatečně přínosná pro náš stát.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ M a kolektiv , Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy,1.vydání Praha, Fortuna, 2006, ISBN 80-7168-948-3
ORIEŠKA J., Kongresový cestovní ruch, Bánská Bystrica, Ekonomická fakultr UMB, 2001, ISBN 80-8055-516-8
SVOBODA V., Základy Public Relation, Zlín, Učební texty vysokých škol, 2001, 1.vydání , ISBN 80-7318-043-x
Elektronické dokumenty:
Ministerstvo pro místní rozvoj, Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007-2013, (cit. z 12.12.2007), dostupné na www.mmr.cz
Ministerstvo zahraničních věcí,koordinace vztahů České republiky ve vztahu k zahraničí, dostupné na stránkách www.mzv.cz
Ministerstvo obchodu a průmyslu, koordinace zahraniční obchodní politiky ČR ve vztahu k zahraničí, dostupné na stránkách www.mpo.cz
Příspěvková organizace CzechTourism, Oficiální prezentace České republiky, dostupné na www. czechtourism.cz
České profesní sdružení subjektů cestovního ruchu AČCKA, Ochrana zájmů, podpora a spolupráce se subjekty cestovního ruchu, dostupné na www.accka.cz
Sdružení subjektů domácího i zahraničního cestovního uchu ACK ČR, podpora subjektů a ochrana zájmů v oblasti cestovního ruchu, dostupné na stránkách www.ackcr.cz
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ M a kolektiv , Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy,1.vydání Praha, Fortuna, 2006, ISBN 80-7168-948-3
ORIEŠKA J., Kongresový cestovní ruch, Bánská Bystrica, Ekonomická fakultr UMB, 2001, ISBN 80-8055-516-8
SVOBODA V., Základy Public Relation, Zlín, Učební texty vysokých škol, 2001, 1.vydání , ISBN 80-7318-043-x
Elektronické dokumenty:
Ministerstvo pro místní rozvoj, Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007-2013, (cit. z 12.12.2007), dostupné na www.mmr.cz
Ministerstvo zahraničních věcí,koordinace vztahů České republiky ve vztahu k zahraničí, dostupné na stránkách www.mzv.cz
Ministerstvo obchodu a průmyslu, koordinace zahraniční obchodní politiky ČR ve vztahu k zahraničí, dostupné na stránkách www.mpo.cz
Příspěvková organizace CzechTourism, Oficiální prezentace České republiky, dostupné na www. czechtourism.cz
České profesní sdružení subjektů cestovního ruchu AČCKA, Ochrana zájmů, podpora a spolupráce se subjekty cestovního ruchu, dostupné na www.accka.cz
Sdružení subjektů domácího i zahraničního cestovního uchu ACK ČR, podpora subjektů a ochrana zájmů v oblasti cestovního ruchu, dostupné na stránkách www.ackcr.cz