Tato práce byla vyhotovena za účelem zjištění spotřebitelského chování zákazníka v oblasti nakupování potravin. Pokouší se nalézt důvody poklesu nákupu v malých obchodech s potravinami v minulosti a předpovědět vývoj nákupů v budoucnosti. Abychom správně pochopili situaci v nákupu potravin provedli jsme tři různé druhy výzkumu. Naším hlavním cílem bylo zjištění metod nebo změn, které by mohly pomoci malým obchodům. Použitím korelační a regresní analýzy jsme vyhodnotili shromážděná data a poté vyvodili závěry. V závěru práce navrhujeme odlišení malých obchodů tak, aby dosáhly osobního přístupu k zákazníkovi a jeho věrnosti. Pokud jsou malé obchody schopny splnit požadavky uvedené výše, mohou prosperovat i v konkurenci s velkoprodejci.
Anotace v angličtině
This study has been conducted in order to reveal consumer behaviour in relation with local grocery store shopping. It strives after explanation of small store sales decline in the past and the future development of the grocery shopping. In order to fully understand the situation of grocery market we have executed three different types of research. Our primary aim was to reveal what methods or changes might help those small stores. By the utilisation of correlation and regression analysis, we analysed the gathered data and finally assessed the conclusions. The conclusions of the study suggest differentiation of the small stores in order to bring personalised approach to customer and its loyalty. If small stores are able to fulfil the requirements stated above, they may thrive even if they are in competitive area of a multiple.
Klíčová slova
spotřební chování, konkurenceschopnost, malé obchody
Klíčová slova v angličtině
consumer behaviour, competitiveness, small stores
Rozsah průvodní práce
77 s., 5 s. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce byla vyhotovena za účelem zjištění spotřebitelského chování zákazníka v oblasti nakupování potravin. Pokouší se nalézt důvody poklesu nákupu v malých obchodech s potravinami v minulosti a předpovědět vývoj nákupů v budoucnosti. Abychom správně pochopili situaci v nákupu potravin provedli jsme tři různé druhy výzkumu. Naším hlavním cílem bylo zjištění metod nebo změn, které by mohly pomoci malým obchodům. Použitím korelační a regresní analýzy jsme vyhodnotili shromážděná data a poté vyvodili závěry. V závěru práce navrhujeme odlišení malých obchodů tak, aby dosáhly osobního přístupu k zákazníkovi a jeho věrnosti. Pokud jsou malé obchody schopny splnit požadavky uvedené výše, mohou prosperovat i v konkurenci s velkoprodejci.
Anotace v angličtině
This study has been conducted in order to reveal consumer behaviour in relation with local grocery store shopping. It strives after explanation of small store sales decline in the past and the future development of the grocery shopping. In order to fully understand the situation of grocery market we have executed three different types of research. Our primary aim was to reveal what methods or changes might help those small stores. By the utilisation of correlation and regression analysis, we analysed the gathered data and finally assessed the conclusions. The conclusions of the study suggest differentiation of the small stores in order to bring personalised approach to customer and its loyalty. If small stores are able to fulfil the requirements stated above, they may thrive even if they are in competitive area of a multiple.
Klíčová slova
spotřební chování, konkurenceschopnost, malé obchody
Klíčová slova v angličtině
consumer behaviour, competitiveness, small stores
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte historický podklad odvětví a jeho vývoj.
2. Analyzujte změnu spotřebitelského chování.
3. Pomocí výzkumu porovnejte teoretický základ se zjištěnými informacemi.
4. Navrhněte vhodná řešení pro zachování konkurenceschopnosti.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte historický podklad odvětví a jeho vývoj.
2. Analyzujte změnu spotřebitelského chování.
3. Pomocí výzkumu porovnejte teoretický základ se zjištěnými informacemi.
4. Navrhněte vhodná řešení pro zachování konkurenceschopnosti.
Seznam doporučené literatury
[1] Evans, J. M. Applied consumer behaviour. Harlow: Addison-Wesley Publishing, 1996. ISBN 0201565013.
[2] Freathy, P. The retailing book: Principles and Application. London: Prentice Hall, 2003. ISBN 0273655485.
[3] Hanson, J. D., Kysar, D. A. Taking behaviouralism seriously. USA: New York University Law Review 74, 1999.
[4] Seth, A. and Randall, G. The grocers. USA: Kogan Page Ltd., 2001. ISBN 0749421916.
[5] Stone, K. E. Competing with the retail giants. USA: John Wiley & Sons, 1995. ISBN 0471054402.
Seznam doporučené literatury
[1] Evans, J. M. Applied consumer behaviour. Harlow: Addison-Wesley Publishing, 1996. ISBN 0201565013.
[2] Freathy, P. The retailing book: Principles and Application. London: Prentice Hall, 2003. ISBN 0273655485.
[3] Hanson, J. D., Kysar, D. A. Taking behaviouralism seriously. USA: New York University Law Review 74, 1999.
[4] Seth, A. and Randall, G. The grocers. USA: Kogan Page Ltd., 2001. ISBN 0749421916.
[5] Stone, K. E. Competing with the retail giants. USA: John Wiley & Sons, 1995. ISBN 0471054402.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Ivana Londová:
Vyskytuje se v Anglii nějaká vyhrazená odlišnost od ČR?
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.:
Existují rozdíly ve spotřebním koši?