Cílem práce je ukázat proces intertextuality v reklamě.Základem intertextuality je slovo.Intertextualita je silným prostředkem manipulace v reklamě.Reklama je charakteristická svou persvazivitou.Teoretická část zachycuje proces vnímání reklamy,V této části jsou představeny dimenze vědních oborů,které jsou základem pro intertextualitu.V analytické části je prezentován proces intertextuality.Nejnosnějšími pretexty v rámci intertextuality jsou především pohádky, mýty, pověsti, přísloví a další projevy lidové slovesnosti.Práce s archetypy v reklamě je velmi obtížná.Autoři reklamy musí znát základy lingvistiky,psychologie,filozofie,hermeneutiky a sémiotiky.
Annotation in English
The aim of this work is to show proces of intertextuality in the advertising.Intertextuality is based on word.Intertextuality is strong mean of manipulation in advertising.Advertising is a tape of funktional style charakterised by its persuasive intention.The theoretical part explain the process of perception of advertising.It analyses the charakters and dimensions of the sciences as roots of intertextuality.The analytic part presents process of intertextuality.This part refer to different kinds of texts:fairy tables,myths,riddles,proverbs and many others.The xorh with archetypes in advertising is very difficult.Authors of advertisments must to know principles of these scientific fields:linguistic,psychology,philosophy,hermeneutics and semiotics.
Cílem práce je ukázat proces intertextuality v reklamě.Základem intertextuality je slovo.Intertextualita je silným prostředkem manipulace v reklamě.Reklama je charakteristická svou persvazivitou.Teoretická část zachycuje proces vnímání reklamy,V této části jsou představeny dimenze vědních oborů,které jsou základem pro intertextualitu.V analytické části je prezentován proces intertextuality.Nejnosnějšími pretexty v rámci intertextuality jsou především pohádky, mýty, pověsti, přísloví a další projevy lidové slovesnosti.Práce s archetypy v reklamě je velmi obtížná.Autoři reklamy musí znát základy lingvistiky,psychologie,filozofie,hermeneutiky a sémiotiky.
Annotation in English
The aim of this work is to show proces of intertextuality in the advertising.Intertextuality is based on word.Intertextuality is strong mean of manipulation in advertising.Advertising is a tape of funktional style charakterised by its persuasive intention.The theoretical part explain the process of perception of advertising.It analyses the charakters and dimensions of the sciences as roots of intertextuality.The analytic part presents process of intertextuality.This part refer to different kinds of texts:fairy tables,myths,riddles,proverbs and many others.The xorh with archetypes in advertising is very difficult.Authors of advertisments must to know principles of these scientific fields:linguistic,psychology,philosophy,hermeneutics and semiotics.
1. Zmapujte literární zdroje v oblasti intertextuality a literárních archetypů.
2. Formulujte základní hypotézy.
3. Charakterizujte intertextualitu jako zprostředkovatele mezi archetypem a reklamou.
4. Popište proces vnímání reklamy prostřednictvím intertextuality.
5. Analyzujte literární archetypy v procesu reklamní tvorby.
6. Zhodnoťte platnost hypotéz.
Research Plan
1. Zmapujte literární zdroje v oblasti intertextuality a literárních archetypů.
2. Formulujte základní hypotézy.
3. Charakterizujte intertextualitu jako zprostředkovatele mezi archetypem a reklamou.
4. Popište proces vnímání reklamy prostřednictvím intertextuality.
5. Analyzujte literární archetypy v procesu reklamní tvorby.
6. Zhodnoťte platnost hypotéz.
Recommended resources
Crha,I. - Křížek,Z.: Jak psát reklamní text.Grada.Praha 1998.
Čmejrková,S.: Reklama v češtině- čeština v reklamě.Leda.Voznice 2000.
De Pelsmacker,P.-Guens,M.-van den Berg,J.: Marketingová komunikace.Grada.Praha 2003.
Du Plessis,E.: Jak zákazník vnímá reklamu.Computer Press.Brno 2007.
Hrabák,J.: Literární komparatistika.SPN.Praha 1976.
Vysekalová,J.- Komárková,R.:Psychologie reklamy.Grada.Praha 2002.
Recommended resources
Crha,I. - Křížek,Z.: Jak psát reklamní text.Grada.Praha 1998.
Čmejrková,S.: Reklama v češtině- čeština v reklamě.Leda.Voznice 2000.
De Pelsmacker,P.-Guens,M.-van den Berg,J.: Marketingová komunikace.Grada.Praha 2003.
Du Plessis,E.: Jak zákazník vnímá reklamu.Computer Press.Brno 2007.
Hrabák,J.: Literární komparatistika.SPN.Praha 1976.
Vysekalová,J.- Komárková,R.:Psychologie reklamy.Grada.Praha 2002.