Následující práce popisuje a analyzuje využití marketingových komunikací ve sportu a naopak využití sportovních celebrit v korporátních marketingových komunikacích. Práce se také specificky zabývá sponzoringem ve sportu, jakožto jedním z dynamicky se rozvíjejících nástrojů moderních marketingových komunikací. Součástí práce je také marketingový výzkum, zkoumající vliv marketingových kampaní z popisovaného segmentu na širokou veřejnost a to, jak veřejnost vnímá sportovní hvězdy, coby nosiče marketingových sdělení. Hlavní část práce pak tvoří případová studie, ve které zkoumám současný stav problematiky a předkládám možná východiska na příkladu nejznámější sportovní celebrity.
Anotace v angličtině
The following work describes and is analysing utilisation of marketing communications at the area of sports and using of sport's celebrities for corporate marketing communications. It's focused on sponsoring as an important tool of modern marketing communications. Marketing research is also part of this work and is analysing how advertisement (as a part of decscribed segment) affects the public and on what public thinks about sport stars as bearers of comercial messages. The main part of my work is the analysis of the actual situation and possible solutions based on example of the most known sport celebrity today.
Následující práce popisuje a analyzuje využití marketingových komunikací ve sportu a naopak využití sportovních celebrit v korporátních marketingových komunikacích. Práce se také specificky zabývá sponzoringem ve sportu, jakožto jedním z dynamicky se rozvíjejících nástrojů moderních marketingových komunikací. Součástí práce je také marketingový výzkum, zkoumající vliv marketingových kampaní z popisovaného segmentu na širokou veřejnost a to, jak veřejnost vnímá sportovní hvězdy, coby nosiče marketingových sdělení. Hlavní část práce pak tvoří případová studie, ve které zkoumám současný stav problematiky a předkládám možná východiska na příkladu nejznámější sportovní celebrity.
Anotace v angličtině
The following work describes and is analysing utilisation of marketing communications at the area of sports and using of sport's celebrities for corporate marketing communications. It's focused on sponsoring as an important tool of modern marketing communications. Marketing research is also part of this work and is analysing how advertisement (as a part of decscribed segment) affects the public and on what public thinks about sport stars as bearers of comercial messages. The main part of my work is the analysis of the actual situation and possible solutions based on example of the most known sport celebrity today.
1. Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Definujte hlavní komunikační nástroje, které jsou v tomto oboru užívány
4. Specificky pojednejte o sponzoringu.
5. Specificky pojednejte o roli sportovních celebrit a jejich využití ve prospěch image daného sportovního odvětví i značky, kterou reprezentují.
6. Zhodnoťte míru naplnění cíle práce a pracovních hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte relevantní literaturu k oboru a charakterizujte nejvýznamnější tituly pro svou práci.
2. Definujte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Definujte hlavní komunikační nástroje, které jsou v tomto oboru užívány
4. Specificky pojednejte o sponzoringu.
5. Specificky pojednejte o roli sportovních celebrit a jejich využití ve prospěch image daného sportovního odvětví i značky, kterou reprezentují.
6. Zhodnoťte míru naplnění cíle práce a pracovních hypotéz.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing management. 12. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
BORKOVCOVÁ, Š., JAVORSKA, L., TLUČHOŘ, J.: Podpora sportu formou sponzoringu. In Tlučhoř, J. Marketing management sportu. ZČU: Plzeň, 2006. ISBN 80-7043-492-9
DVOŘÁKOVÁ, Š.: Sport jako marketingový fenomén. In Progressive methods and tools of management and economics of companies. Brno : FP VUT Brno, 2005.
ISBN 80-214-3099-0.
DVOŘÁKOVÁ, Š.: Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
Sportovní marketing [online]. Dostupný z WWW: .
web firmy Adidas [online]. Dostupný z WWW: .
Odborné sportovní servery:
- články
- fotodokumentace
SEIFERT, P.: Diplomová práce: Sportovní marketing (MASARYKOVA UNIVERZITA), Rok: 2003
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing management. 12. vyd. [s.l.] : [s.n.], 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
BORKOVCOVÁ, Š., JAVORSKA, L., TLUČHOŘ, J.: Podpora sportu formou sponzoringu. In Tlučhoř, J. Marketing management sportu. ZČU: Plzeň, 2006. ISBN 80-7043-492-9
DVOŘÁKOVÁ, Š.: Sport jako marketingový fenomén. In Progressive methods and tools of management and economics of companies. Brno : FP VUT Brno, 2005.
ISBN 80-214-3099-0.
DVOŘÁKOVÁ, Š.: Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9.
Sportovní marketing [online]. Dostupný z WWW: .
web firmy Adidas [online]. Dostupný z WWW: .
Odborné sportovní servery:
- články
- fotodokumentace
SEIFERT, P.: Diplomová práce: Sportovní marketing (MASARYKOVA UNIVERZITA), Rok: 2003
Přílohy volně vložené
1 dotazník, 1 detailnější výpis odpovědí k dotazníku