Obsahem této bakalářské práce je identifikace vybraných prvků organizační kultury Fakulty managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, jejích analýza a formulace námětů směřujících k jejímu rozvoji. Teoretická část charakterizuje podnikovou (organizační) kulturu, přístupy k ní, její prostředky, definuje funkci organizační kultury a klasifikuje kulturu organizace. Cílem je zjistit, jak vybraná organizace vnímá organizační kulturu a jak silná organizační kultura v organizaci je. Na základě získané analýzy v praktické části budou navrženy náměty a návrhy pro zdokonalení organizační kultury na Fakultě managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor’s thesis is to identify selected factors of organizational culture of Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín and then to analyze and specify ideas for its development. The theoretical part describes company’s (organizational) culture, its approach and resources. It further defines the function of organization’s culture and classifies the culture of organization. The aim is to find out the perception of organizational culture by the faculty and its strength there. On the base of analytical part ideas are suggested for improvement of organizational structure of the Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín.
Klíčová slova
Podniková kultura, organizační kultura, prky organizační kultury, typy organizační kultury, silná a slabá organizační kultura, metody poznávání organizační kultury, analýza dotazníkového šetření, náměty zdokonalování organizační kultury.
Klíčová slova v angličtině
Company’s culture, organizational structure, factors of organizational culture, types of organizational structure, strong and weak organizational culture, organizational culture cognition methods, questionnaire survey analysis, and ideas for improvement of organizational culture.
Rozsah průvodní práce
65 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této bakalářské práce je identifikace vybraných prvků organizační kultury Fakulty managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, jejích analýza a formulace námětů směřujících k jejímu rozvoji. Teoretická část charakterizuje podnikovou (organizační) kulturu, přístupy k ní, její prostředky, definuje funkci organizační kultury a klasifikuje kulturu organizace. Cílem je zjistit, jak vybraná organizace vnímá organizační kulturu a jak silná organizační kultura v organizaci je. Na základě získané analýzy v praktické části budou navrženy náměty a návrhy pro zdokonalení organizační kultury na Fakultě managementu a ekonomiky, Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor’s thesis is to identify selected factors of organizational culture of Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín and then to analyze and specify ideas for its development. The theoretical part describes company’s (organizational) culture, its approach and resources. It further defines the function of organization’s culture and classifies the culture of organization. The aim is to find out the perception of organizational culture by the faculty and its strength there. On the base of analytical part ideas are suggested for improvement of organizational structure of the Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín.
Klíčová slova
Podniková kultura, organizační kultura, prky organizační kultury, typy organizační kultury, silná a slabá organizační kultura, metody poznávání organizační kultury, analýza dotazníkového šetření, náměty zdokonalování organizační kultury.
Klíčová slova v angličtině
Company’s culture, organizational structure, factors of organizational culture, types of organizational structure, strong and weak organizational culture, organizational culture cognition methods, questionnaire survey analysis, and ideas for improvement of organizational culture.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte teoretická východiska zpracování námětů pro další rozvoj organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
II. Praktická část
Na základě vhodně zvolených analytických postupů identifikujte současnou úroveň organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
Výsledky srovnávací analýzy zhodnoťte a zaměřte se na podstatné segmenty podnikové kultury, zejména na vnímatelné atributy a pravidla jednání.
Zpracujte náměty pro další rozvoj organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte teoretická východiska zpracování námětů pro další rozvoj organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
II. Praktická část
Na základě vhodně zvolených analytických postupů identifikujte současnou úroveň organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
Výsledky srovnávací analýzy zhodnoťte a zaměřte se na podstatné segmenty podnikové kultury, zejména na vnímatelné atributy a pravidla jednání.
Zpracujte náměty pro další rozvoj organizační kultury FaME UTB ve Zlíně.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha : Grada, 1993. 130 s. ISBN 80-716-9018-X.
[2] VLÁČIL, J. Organizační kultura v českém průmyslu. 1. vyd. Praha : Codex, 1997. 208 s.ISBN 80-859-63426.
[3] LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ I. a kol. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 174 s. ISBN 80-247-0648-2.
[4] ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vyd. Praha : ASPI, 2004.88 s. ISBN 80-7357-0467.
[5] PORVAZNÍK, J. Celostný management. Bratislava : Sprint, 1999. 493 s. ISBN 80-8884-8369.
Seznam doporučené literatury
[1] PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha : Grada, 1993. 130 s. ISBN 80-716-9018-X.
[2] VLÁČIL, J. Organizační kultura v českém průmyslu. 1. vyd. Praha : Codex, 1997. 208 s.ISBN 80-859-63426.
[3] LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ I. a kol. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 174 s. ISBN 80-247-0648-2.
[4] ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. 1. vyd. Praha : ASPI, 2004.88 s. ISBN 80-7357-0467.
[5] PORVAZNÍK, J. Celostný management. Bratislava : Sprint, 1999. 493 s. ISBN 80-8884-8369.