Těžištěm teoretické části bakalářské práce je identifikace a popis kritérií efektivní a moderní webové prezentace firmy. Autor vychází z premisy, že v dnešní informační společnosti je konkurenceschopnost firmy implicitně zvyšována úrovní jejího webu. Tato část práce informuje o nejnovějších trendech a požadavcích na úspěšnou webovou prezentaci, která musí být použitelná, přístupná a plně využívat potenciálu, který jí internet nabízí. Praktická část představuje audit (podle určené metodiky) konkrétního firemního webu. Na jeho základě je daný web ohodnocen a porovnán s webovými prezentacemi konkurenčního okolí; dále jsou formulovány kroky, jejichž implementace výrazně zvýší konkurenceschopnost webové prezentace a tím i firmy.
Anotace v angličtině
The theoretical crux of this work is based on identification and description of standards of company’s effective and modern internet presentation. The author supposes that company’s competitive ability is nowadays implicitly increased by the level of its web. This part of the work gives information on the latest trends and demands on a successful internet presentation which has to be fully usable, accessible and play on its marketing potential. The practical part is focused on a web audit of the chosen web. In terms of this audit, the web is evaluated and compared with companies’ competitive webs. Recommendations based on results of a web audit significantly increase a competitive ability of the internet presentation, thus a competitive ability of the whole company.
Klíčová slova
analýza, audit, konkurenceschopnost, optimalizace, použitelnost, prezentace, přístupnost, SEO, web, www
Těžištěm teoretické části bakalářské práce je identifikace a popis kritérií efektivní a moderní webové prezentace firmy. Autor vychází z premisy, že v dnešní informační společnosti je konkurenceschopnost firmy implicitně zvyšována úrovní jejího webu. Tato část práce informuje o nejnovějších trendech a požadavcích na úspěšnou webovou prezentaci, která musí být použitelná, přístupná a plně využívat potenciálu, který jí internet nabízí. Praktická část představuje audit (podle určené metodiky) konkrétního firemního webu. Na jeho základě je daný web ohodnocen a porovnán s webovými prezentacemi konkurenčního okolí; dále jsou formulovány kroky, jejichž implementace výrazně zvýší konkurenceschopnost webové prezentace a tím i firmy.
Anotace v angličtině
The theoretical crux of this work is based on identification and description of standards of company’s effective and modern internet presentation. The author supposes that company’s competitive ability is nowadays implicitly increased by the level of its web. This part of the work gives information on the latest trends and demands on a successful internet presentation which has to be fully usable, accessible and play on its marketing potential. The practical part is focused on a web audit of the chosen web. In terms of this audit, the web is evaluated and compared with companies’ competitive webs. Recommendations based on results of a web audit significantly increase a competitive ability of the internet presentation, thus a competitive ability of the whole company.
Klíčová slova
analýza, audit, konkurenceschopnost, optimalizace, použitelnost, prezentace, přístupnost, SEO, web, www
Proveďte průzkum informačních zdrojů a vypracujte literární rešerši, ve které identifikujete a popíšete kritéria efektivní a úspěšné webové prezentace.
Analyzujte webovou prezentaci firmy PBT Rožnov p.R., s.r.o. podle stanovených kritérií.
Doporučte a navrhněte dané firmě kroky, které povedou k zefektivnění a zlepšení její webové prezentace a následně ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum informačních zdrojů a vypracujte literární rešerši, ve které identifikujete a popíšete kritéria efektivní a úspěšné webové prezentace.
Analyzujte webovou prezentaci firmy PBT Rožnov p.R., s.r.o. podle stanovených kritérií.
Doporučte a navrhněte dané firmě kroky, které povedou k zefektivnění a zlepšení její webové prezentace a následně ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} CEDERHOLM, Dan. Webdesign s webovými standardy. 1. vyd. Brno : Zoner Press, 2004. 256 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-15-3.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet!. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 144 s. Obsahuje rejstřík. ISBN 80-7226-892-9.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack} NIELSEN, Jakob, TAHIR, Marie. Použitelnost domovských stránek. Překlad Pavel Vaida. 1. vyd. Brno : Zoner Press, 2005. 323 s. Encyklopedie webdesignéra. ISBN 80-86815-18-8.
\matsymb{lbrack}4\matsymb{rbrack} NIELSEN, Jakob. Web.design : Průvodce od Jakoba Nielsena. Ladislav Valík ml.. 1. vyd. Praha : SoftPress, 2000. 382 s. ISBN 80-86497-27-5.
\matsymb{lbrack}5\matsymb{rbrack} SMIČKA, Radim. Optimalizace pro vyhledávače - SEO : jak zvýšit návštěvnost webu. 1. vyd. Dubany : Jaroslava Smičková, 2004. 120 s. ISBN 80-239-2961-5.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} CEDERHOLM, Dan. Webdesign s webovými standardy. 1. vyd. Brno : Zoner Press, 2004. 256 s. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-86815-15-3.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet!. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 144 s. Obsahuje rejstřík. ISBN 80-7226-892-9.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack} NIELSEN, Jakob, TAHIR, Marie. Použitelnost domovských stránek. Překlad Pavel Vaida. 1. vyd. Brno : Zoner Press, 2005. 323 s. Encyklopedie webdesignéra. ISBN 80-86815-18-8.
\matsymb{lbrack}4\matsymb{rbrack} NIELSEN, Jakob. Web.design : Průvodce od Jakoba Nielsena. Ladislav Valík ml.. 1. vyd. Praha : SoftPress, 2000. 382 s. ISBN 80-86497-27-5.
\matsymb{lbrack}5\matsymb{rbrack} SMIČKA, Radim. Optimalizace pro vyhledávače - SEO : jak zvýšit návštěvnost webu. 1. vyd. Dubany : Jaroslava Smičková, 2004. 120 s. ISBN 80-239-2961-5.