Tahle práce pojednává o změnách v životním způsobu rodiny, která vychovává dítě se spe-cifickými potřebami. Zaměřuji se především na oblast volného času. Rodina, která vycho-vává dítě se specifickými potřebami, musí aktivity vykonávané ve volnému čase často při-způsobit možnostem dítěte. Výzkum, který je součástí této práce, zjišťuje odpověď na otázku: jaký vliv má výchova dítěte se specifickými potřebami na volnočasové aktivity rodiny? Byly zpracovány případové studie rodin, které vychovávají mentálně postižené děti. Má práce ukazuje čeho se musí rodič vychovávající dítě s postižením vzdát a co mu to naopak dává a pomoci rodičům, kteří právě teď stojí před rozhodnutí zda dítě, u kterého se projevila nějaká porucha, vychovávat nebo ne.
Anotace v angličtině
My bachelor essay is about life style of family, which is educating child with handicap. I’m getting a view to the sphere of life style above all. Family, which is educating child with handicap, must the activities in leisure time adapt to a possibility of child. Research work, which is a part of this work, is finding an answer to a question: how is education of handicaped child afecting the leisure time activities in the family? It was elaborate a case work of family, which i educating child with handicap. My essay is exposing of what must the family give up and on the other hand what it give him. It can help expactent parents in their decision if they will the child with handicap educate or not too.
Klíčová slova
rodina, dítě se specifickými potřebami, životní způsob, volný čas
Klíčová slova v angličtině
family, child with handicap, life style, leisure time
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Tahle práce pojednává o změnách v životním způsobu rodiny, která vychovává dítě se spe-cifickými potřebami. Zaměřuji se především na oblast volného času. Rodina, která vycho-vává dítě se specifickými potřebami, musí aktivity vykonávané ve volnému čase často při-způsobit možnostem dítěte. Výzkum, který je součástí této práce, zjišťuje odpověď na otázku: jaký vliv má výchova dítěte se specifickými potřebami na volnočasové aktivity rodiny? Byly zpracovány případové studie rodin, které vychovávají mentálně postižené děti. Má práce ukazuje čeho se musí rodič vychovávající dítě s postižením vzdát a co mu to naopak dává a pomoci rodičům, kteří právě teď stojí před rozhodnutí zda dítě, u kterého se projevila nějaká porucha, vychovávat nebo ne.
Anotace v angličtině
My bachelor essay is about life style of family, which is educating child with handicap. I’m getting a view to the sphere of life style above all. Family, which is educating child with handicap, must the activities in leisure time adapt to a possibility of child. Research work, which is a part of this work, is finding an answer to a question: how is education of handicaped child afecting the leisure time activities in the family? It was elaborate a case work of family, which i educating child with handicap. My essay is exposing of what must the family give up and on the other hand what it give him. It can help expactent parents in their decision if they will the child with handicap educate or not too.
Klíčová slova
rodina, dítě se specifickými potřebami, životní způsob, volný čas
Klíčová slova v angličtině
family, child with handicap, life style, leisure time
Zásady pro vypracování
Projekt výzkumu
Výzkum
Zhodnocení a závěr výzkumu
Teoretická východiska
Zásady pro vypracování
Projekt výzkumu
Výzkum
Zhodnocení a závěr výzkumu
Teoretická východiska
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ Marie. Vývojová psychologie, Praha: Karolinum, 2005
MOŽNÝ Ivo. Sociologie rodiny, 2. vyd., Praha: Sociologické nakladatelství, 2002
PACL Pavel. Sociologie životního způsobu,1988
PETRUSEK Miloslav. Sociologie, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994
KERROVÁ Susan. Dítě se speciláními potřebami, 1. vyd., Praha: Portál, 1997
TUČEK Milan. Češi na praha nového tisíciletí, 1.vyd., Praha: Brána, 2000
CHARVÁTOVÁ Helena. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení, 2. vyd., Praha: Portál, 2005
MATOUŠEK Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť, 3. vyd., Praha: Sociologické nakladatelství, 2003
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ Marie. Vývojová psychologie, Praha: Karolinum, 2005
MOŽNÝ Ivo. Sociologie rodiny, 2. vyd., Praha: Sociologické nakladatelství, 2002
PACL Pavel. Sociologie životního způsobu,1988
PETRUSEK Miloslav. Sociologie, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994
KERROVÁ Susan. Dítě se speciláními potřebami, 1. vyd., Praha: Portál, 1997
TUČEK Milan. Češi na praha nového tisíciletí, 1.vyd., Praha: Brána, 2000
CHARVÁTOVÁ Helena. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení, 2. vyd., Praha: Portál, 2005
MATOUŠEK Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť, 3. vyd., Praha: Sociologické nakladatelství, 2003