Tato diplomová práce se zaměřuje na mapování charakteristik cílového publika v oblasti glampingového ubytování, jeho preference v komunikaci a klíčových prvcích pro tvorbu brand buildingu glampingové značky. Teoretický rámec objasňuje pojmy v oblasti značky a brand buildingu, digitální komunikace a samotný glamping. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, kvalitativní analýza vybrané značky a Porterova analýza. Na základě výsledků těchto dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Projektová část obsahuje návrh brand manuálu pro vybranou glampingovou značku, zohledňující preferenční potřeby cílového trhu a výsledky výzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis aims to map the characteristics of the target audience in the realm of glamping accommodations, their communication preferences, and key elements for building the brand of a glamping establishment. The theoretical framework clarifies concepts related to branding, brand building, digital communication, and glamping itself. In the practical part, quantitative research is conducted through a questionnaire survey, qualitative analysis of a selected brand, and Porter's analysis. Based on the results of these data, the research questions are addressed. The project section includes a proposal for a brand manual for a selected glamping brand, taking into account the preferences of the target market and the results of the research.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, brand building, brand manuál, brand identity, glamping, cílová skupina
Tato diplomová práce se zaměřuje na mapování charakteristik cílového publika v oblasti glampingového ubytování, jeho preference v komunikaci a klíčových prvcích pro tvorbu brand buildingu glampingové značky. Teoretický rámec objasňuje pojmy v oblasti značky a brand buildingu, digitální komunikace a samotný glamping. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, kvalitativní analýza vybrané značky a Porterova analýza. Na základě výsledků těchto dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Projektová část obsahuje návrh brand manuálu pro vybranou glampingovou značku, zohledňující preferenční potřeby cílového trhu a výsledky výzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis aims to map the characteristics of the target audience in the realm of glamping accommodations, their communication preferences, and key elements for building the brand of a glamping establishment. The theoretical framework clarifies concepts related to branding, brand building, digital communication, and glamping itself. In the practical part, quantitative research is conducted through a questionnaire survey, qualitative analysis of a selected brand, and Porter's analysis. Based on the results of these data, the research questions are addressed. The project section includes a proposal for a brand manual for a selected glamping brand, taking into account the preferences of the target market and the results of the research.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, brand building, brand manuál, brand identity, glamping, cílová skupina
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti brand buildingu a glampingu.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvantitativního a kvalitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru s expertem. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení v podobě brand manuálu respektující zásadní milníky jako jsou charakteristiky cílové skupiny, její preference apod.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti brand buildingu a glampingu.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvantitativního a kvalitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru s expertem. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení v podobě brand manuálu respektující zásadní milníky jako jsou charakteristiky cílové skupiny, její preference apod.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017. ISBN 9788074546815.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a JANEČEK, Petr. Strategický marketing: strategie a trendy. 3. přepracované a rozšířené vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2023. ISBN 978-80-271-3722-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KELLER, Kevin Lane a SWAMINATHAN, Vanitha. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31496-9.
PASTIER, Michal. Žltá kniha budovania značky: dvanásť fenomenálnych princípov pre efektívne budovanie osobnej, firemnej alebo produktovej značky v
dobe chaosu a nepozornosti. Český Těšín: Tiskárna Finidr, 2023. ISBN 978-80-8258-011-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR, Milan. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2017. ISBN 9788074546815.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a JANEČEK, Petr. Strategický marketing: strategie a trendy. 3. přepracované a rozšířené vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2023. ISBN 978-80-271-3722-0.
JURÁŠKOVÁ, Olga a HORŇÁK, Pavel. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KELLER, Kevin Lane a SWAMINATHAN, Vanitha. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31496-9.
PASTIER, Michal. Žltá kniha budovania značky: dvanásť fenomenálnych princípov pre efektívne budovanie osobnej, firemnej alebo produktovej značky v
dobe chaosu a nepozornosti. Český Těšín: Tiskárna Finidr, 2023. ISBN 978-80-8258-011-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.