Diplomová práce je zaměřena na využití podcastingu v jako součásti marketingové komunikace v oblasti investičních kovů. Objasňuje pojmy marketingové komunikace, komunikačních nástrojů, typy sociálních sítí, rozebírání tématu samotného podcastingu a jeho možné využití v marketingové praxi. Je zde rozebráno téma týkající se investic do drahých kovů a přiblížení samotných druhů investičních kovů. V rámci praktické části je provedena obsahová analýza vybraných konkurenčních podcastů dle stanovených kritérií. Zjištěná data byla kódována a obecně kategorizována. Druhým výzkumem byly kvalitativní individuální polostrukturované rozhovory individuálně s vybranými participanty. Data analýz byla srovnána. Z vyvozených výsledků, byly zodpovězeny stanovené výzkumné otázky. Na základě výsledných dat praktické části, byl navržen obsah projektové části, v podobě návrhu obsahu podcastu a možných témat jednotlivých epizod. Výsledný podcast byl navržen pro konkrétní společnost s jeho využitím jako součásti marketingového nástroje a marketingových aktivit společnosti.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of podcasting as part of marketing communication in the investment metals industry. It explains the concepts of marketing communication, communication tools, types of social networks, discusses the topic of podcasting itself and its possible use in marketing practice. It discusses the topic of precious metals investment and introduces the types of investment metals themselves. In the practical part, a content analysis of selected competing podcasts according to the set criteria is conducted. The data found was coded and generally categorized. The second research was qualitative individual semi-structured interviews with selected participants. Data analyses were compared. From the findings, the set research questions were answered. Based on the resulting data of the practical part, the content of the project part was designed, in the form of a proposal for the content of the podcast and possible topics for individual episodes. The resulting podcast was designed for a specific company with its use as part of the company's marketing tool and marketing activities.
marketing communication, podcasting, podcast, content marketing, monetization, investment metal
Rozsah průvodní práce
88
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na využití podcastingu v jako součásti marketingové komunikace v oblasti investičních kovů. Objasňuje pojmy marketingové komunikace, komunikačních nástrojů, typy sociálních sítí, rozebírání tématu samotného podcastingu a jeho možné využití v marketingové praxi. Je zde rozebráno téma týkající se investic do drahých kovů a přiblížení samotných druhů investičních kovů. V rámci praktické části je provedena obsahová analýza vybraných konkurenčních podcastů dle stanovených kritérií. Zjištěná data byla kódována a obecně kategorizována. Druhým výzkumem byly kvalitativní individuální polostrukturované rozhovory individuálně s vybranými participanty. Data analýz byla srovnána. Z vyvozených výsledků, byly zodpovězeny stanovené výzkumné otázky. Na základě výsledných dat praktické části, byl navržen obsah projektové části, v podobě návrhu obsahu podcastu a možných témat jednotlivých epizod. Výsledný podcast byl navržen pro konkrétní společnost s jeho využitím jako součásti marketingového nástroje a marketingových aktivit společnosti.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the use of podcasting as part of marketing communication in the investment metals industry. It explains the concepts of marketing communication, communication tools, types of social networks, discusses the topic of podcasting itself and its possible use in marketing practice. It discusses the topic of precious metals investment and introduces the types of investment metals themselves. In the practical part, a content analysis of selected competing podcasts according to the set criteria is conducted. The data found was coded and generally categorized. The second research was qualitative individual semi-structured interviews with selected participants. Data analyses were compared. From the findings, the set research questions were answered. Based on the resulting data of the practical part, the content of the project part was designed, in the form of a proposal for the content of the podcast and possible topics for individual episodes. The resulting podcast was designed for a specific company with its use as part of the company's marketing tool and marketing activities.
marketing communication, podcasting, podcast, content marketing, monetization, investment metal
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury vypracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh znění projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury vypracujte teoretická východiska týkající se tématu práce.
V návaznosti na teoretické poznatky k vybranému tématu stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh znění projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
BERRY, Richard; FOX, Neil a LLINARES, Dario, 2018. Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Imprint: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-319-90056-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
RYAN, Damian, 2009. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page. ISBN: 978-074-9453-893.
STUDÝNKA, Bohumil a STRUŽ, Jan, 2014. Zlato: příběh neobyčejného kovu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5210-5.
TAHAL, Radek, 2022. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3535-6.
Seznam doporučené literatury
BERRY, Richard; FOX, Neil a LLINARES, Dario, 2018. Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Imprint: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-319-90056-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2.
RYAN, Damian, 2009. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page. ISBN: 978-074-9453-893.
STUDÝNKA, Bohumil a STRUŽ, Jan, 2014. Zlato: příběh neobyčejného kovu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5210-5.
TAHAL, Radek, 2022. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání. Expert (Grada). Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3535-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Na počátku práce podáváte výklad marketingového mixu (oddíl 1.1), mimo jiné vysvětlujete, co je to přímý prodej, jakou funkci plní výstavy. Jak tato problematika souvisí s tématem práce?
Která forma investic je na českém trhu nejčastější? Kterými formy marketingové komunikace je tato nejúspěšnější forma pokryta? Využívá podcasting? Inspirovala jste se marketingovými aktivitami nejúspěšnějších aktérů na investičním trhu.
Jaké postavení mezi různými formami investičního jednání (podnikání) na českém trhu má investice do drahých kovů?
Jaký je profil cílového publika, kterému je projekt podcastu určen?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Členové zkušební komise položili uvedené otázky: doc. Janíková: Jak často by měl vycházet nový díl podcastu? Je to podle vás tematicky udržitelné dlouhodobě? Studentka plně odpověděla na položené otázky. Benyahya Ph.D.: Maá firma stanovené nějaké cíle? Co očekávají, že nový podcast přinese? Doc. Vysekalová: Jakým způsobem jste došla k ideální délce podcastu, kterou zmiňujete v diplomové práci? Káčerková Ph.D.:Kopírují participanti výzkumu cílovou skupinu firmy? Studentka odpověděla na položené otázky.