Diplomová práce se zabývá krizovou komunikaci jako prostředek pro budování firemního image. Problematika je zkoumaná na specifickém případu značky Dedoles. Cílem práce je vytvořit novou krizovou komunikační strategii pro zkoumanou značku. Teoretická část definuje relevantní pojmy pro budování značky, marketingovou komunikaci a krizovou komunikaci. Praktická část analyzuje specifika krizové situace značky Dedoles, včetně rozhovor s tehdejším marketingovým vedením, obsahu mediálních správ a analýzy stanovisek odborníků z focus group. Pro doplnění pochopení vnímání problematiky spotřebitelskou veřejností, byli představené výsledky dotazníkového průzkumu. Projektová část prezentuje novou krizovou komunikaci pro Dedoles, nabízející alternativní řešení založené na preferencích a vnímání spotřebitelů, představené v praktické části.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with crisis communication as a means of building a corporate image. The issue is examined in the specific case of the Dedoles brand. The work aims to create a new crisis communication strategy for the investigated brand. The theoretical part defines relevant concepts for brand building, marketing communication and crisis communication. The practical part analyzes the specifics of the crisis of the Dedoles brand, including an interview with the then marketing management, the content of media reports and an analysis of expert opinions from the focus group. To deepen the understanding of the perception of the issue by the consumer public, the results of a questionnaire survey were presented. The project part introduces a new crisis communication for Dedoles, offering an alternative solution based on consumer preferences and perceptions, presented in the practical part.
Klíčová slova
Dedoles, budování značky, firemní image, marketingová komunikace, sociální síte, public relations, krizová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Dedoles, brand building, corporate image, marketing communication, social media, public relations, crisis communication
Rozsah průvodní práce
142 s. (221 316 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práce se zabývá krizovou komunikaci jako prostředek pro budování firemního image. Problematika je zkoumaná na specifickém případu značky Dedoles. Cílem práce je vytvořit novou krizovou komunikační strategii pro zkoumanou značku. Teoretická část definuje relevantní pojmy pro budování značky, marketingovou komunikaci a krizovou komunikaci. Praktická část analyzuje specifika krizové situace značky Dedoles, včetně rozhovor s tehdejším marketingovým vedením, obsahu mediálních správ a analýzy stanovisek odborníků z focus group. Pro doplnění pochopení vnímání problematiky spotřebitelskou veřejností, byli představené výsledky dotazníkového průzkumu. Projektová část prezentuje novou krizovou komunikaci pro Dedoles, nabízející alternativní řešení založené na preferencích a vnímání spotřebitelů, představené v praktické části.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with crisis communication as a means of building a corporate image. The issue is examined in the specific case of the Dedoles brand. The work aims to create a new crisis communication strategy for the investigated brand. The theoretical part defines relevant concepts for brand building, marketing communication and crisis communication. The practical part analyzes the specifics of the crisis of the Dedoles brand, including an interview with the then marketing management, the content of media reports and an analysis of expert opinions from the focus group. To deepen the understanding of the perception of the issue by the consumer public, the results of a questionnaire survey were presented. The project part introduces a new crisis communication for Dedoles, offering an alternative solution based on consumer preferences and perceptions, presented in the practical part.
Klíčová slova
Dedoles, budování značky, firemní image, marketingová komunikace, sociální síte, public relations, krizová komunikace
Klíčová slova v angličtině
Dedoles, brand building, corporate image, marketing communication, social media, public relations, crisis communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte metodologický rámec práce. 2. Ke zvolené kampani navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu. Realizujte marketingový výzkum u zvolených cílových skupin. 3. Ze zjištěných výsledků výzkumů vyvoďte závěry, zodpovězte předem stanovené výzkumné otázky. 4. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní způsob krizové komunikace využitelný v podobných kampaních značek.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte metodologický rámec práce. 2. Ke zvolené kampani navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu. Realizujte marketingový výzkum u zvolených cílových skupin. 3. Ze zjištěných výsledků výzkumů vyvoďte závěry, zodpovězte předem stanovené výzkumné otázky. 4. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní způsob krizové komunikace využitelný v podobných kampaních značek.
Seznam doporučené literatury
COOMBS, W. Timothy a HOLLADAY, Shirley J., 2012. The Handbook of Crisis Communication. Online. Chichester, Spojené Kráľovstvo: John Wiley & Sons. ISBN 9781444314885
GRUNING, James E. a HOLT, Todd, 1984. Managing Public Relations. Online. New York, New York: CBS College Publishing. ISBN 0030583373.
HEGGDE, Githa; SHAINESH, G.; AGNIHOTRI, Raj; CHATTERJEE, Joyeeta; CHINJE, Nathalie; CHINMONA, Richard; DESHPANDE, Sameer; GANESH, K.; GOVINDARAJ, Aswinraj; IYER, Krishna, Easwar; JOSHI, Ambrish; KASHYAP, Rajiv; KOTHANDARAMAN, Prabakar; MANI, Sudha; MULKY, Avinash; NARAYAN, Pratima; NARGUNDKAR, Rajendra; PRASANNA, T. M.; PRATAP, T. P.; ROW, Ajay; SATYANARAYANA, H. V.; SHARMA, Shweta; SHETH, Jagdish, N.; SHIRISH, Anuragini; TANDON, Supriya; VERMA, Harsh, V., 2018. Social Media Marketing: Emerging Concepts and Applications. Online. Singapur: Springer Nature.
KELLER, Kevin Lane, 2009. Building strong brands in a modern marketing communications environment. Online. Journal of Marketing Communications. roč. 15. ISBN 1352-7266. Public Relations Review. roč. 24, č. 4. ISBN 0363-8111
SMITH, Paul R. a ZOOK, Ze, 2020. Marketing Communications: Integrated Online and Offline, Customer Engagement and Digital Technologies. Spojené Kráľovstvo: Kogan Page Limited. ISBN 9780749498641
WHEELER, Alina, 2017. Designing Brand Identity. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 9781119375418
Seznam doporučené literatury
COOMBS, W. Timothy a HOLLADAY, Shirley J., 2012. The Handbook of Crisis Communication. Online. Chichester, Spojené Kráľovstvo: John Wiley & Sons. ISBN 9781444314885
GRUNING, James E. a HOLT, Todd, 1984. Managing Public Relations. Online. New York, New York: CBS College Publishing. ISBN 0030583373.
HEGGDE, Githa; SHAINESH, G.; AGNIHOTRI, Raj; CHATTERJEE, Joyeeta; CHINJE, Nathalie; CHINMONA, Richard; DESHPANDE, Sameer; GANESH, K.; GOVINDARAJ, Aswinraj; IYER, Krishna, Easwar; JOSHI, Ambrish; KASHYAP, Rajiv; KOTHANDARAMAN, Prabakar; MANI, Sudha; MULKY, Avinash; NARAYAN, Pratima; NARGUNDKAR, Rajendra; PRASANNA, T. M.; PRATAP, T. P.; ROW, Ajay; SATYANARAYANA, H. V.; SHARMA, Shweta; SHETH, Jagdish, N.; SHIRISH, Anuragini; TANDON, Supriya; VERMA, Harsh, V., 2018. Social Media Marketing: Emerging Concepts and Applications. Online. Singapur: Springer Nature.
KELLER, Kevin Lane, 2009. Building strong brands in a modern marketing communications environment. Online. Journal of Marketing Communications. roč. 15. ISBN 1352-7266. Public Relations Review. roč. 24, č. 4. ISBN 0363-8111
SMITH, Paul R. a ZOOK, Ze, 2020. Marketing Communications: Integrated Online and Offline, Customer Engagement and Digital Technologies. Spojené Kráľovstvo: Kogan Page Limited. ISBN 9780749498641
WHEELER, Alina, 2017. Designing Brand Identity. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 9781119375418