Diplomová práce se zabývá návrhem strategie budování osobní značky se zaměřením na
komunikační strategii. Práce analyzuje obsahovou stránku komunikace na platformách
Instagram, TikTok a LinkedIn. Teoretická část je zaměřena na témata podnikání na volné
noze, charakteristiku on-line marketingu a důvody, proč on-line marketing využívat pro
budování osobní značky. V této části jsou vyzdviženy aktuální trendy v on-line marketingu,
pomocí kterých je budována osobní značka. Praktická část se soustředí na proces identifikace
konkurentů působících na zvolených platformách. Praktická část se zabývá porovnáním
vybrané osobní značky s konkurenčními značkami. Výstupem jsou popsané komunikační
prvky, jenž dělají konkurenční značky úspěšnější. V této části je obsažena Porterova analýza,
ze které vyplývají kritická místa v dané oblasti. Projektová část řeší konkrétní návrh,
implementaci a komunikační plán na sociální média pro osobní značku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design of the personal branding strategy with the focus on
communication strategy. The thesis analyses the content side of communication on
Instagram, TikTok and LinkedIn platforms. The theoretical part focuses on the topics of
freelance business, the characteristics of on-line marketing and the reasons to use on-line
marketing for personal branding. This part highlights the current trends in on-line marketing
through which a personal brand is built. The practical part focuses on the process of
identifying competitors operating on the chosen platforms. The practical part deals with the
comparison of the selected personal brand with competing brands. The output is a
description of the communication elements that make competing brands more successful.
This part includes Porter's analysis, which shows the critical points in the area. The project
section addresses the specific design, implementation and communication plan on social
media for the personal brand.
Klíčová slova
osobní značka, on-line marketing, strategie, podnikatel, sociální média,
sociální sítě, Instagram, TikTok, LinkedIn
Klíčová slova v angličtině
personal brand, on-line marketing, strategy, entrepreneur, social media, social
networks
Rozsah průvodní práce
95 s. (151 992)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem strategie budování osobní značky se zaměřením na
komunikační strategii. Práce analyzuje obsahovou stránku komunikace na platformách
Instagram, TikTok a LinkedIn. Teoretická část je zaměřena na témata podnikání na volné
noze, charakteristiku on-line marketingu a důvody, proč on-line marketing využívat pro
budování osobní značky. V této části jsou vyzdviženy aktuální trendy v on-line marketingu,
pomocí kterých je budována osobní značka. Praktická část se soustředí na proces identifikace
konkurentů působících na zvolených platformách. Praktická část se zabývá porovnáním
vybrané osobní značky s konkurenčními značkami. Výstupem jsou popsané komunikační
prvky, jenž dělají konkurenční značky úspěšnější. V této části je obsažena Porterova analýza,
ze které vyplývají kritická místa v dané oblasti. Projektová část řeší konkrétní návrh,
implementaci a komunikační plán na sociální média pro osobní značku.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the design of the personal branding strategy with the focus on
communication strategy. The thesis analyses the content side of communication on
Instagram, TikTok and LinkedIn platforms. The theoretical part focuses on the topics of
freelance business, the characteristics of on-line marketing and the reasons to use on-line
marketing for personal branding. This part highlights the current trends in on-line marketing
through which a personal brand is built. The practical part focuses on the process of
identifying competitors operating on the chosen platforms. The practical part deals with the
comparison of the selected personal brand with competing brands. The output is a
description of the communication elements that make competing brands more successful.
This part includes Porter's analysis, which shows the critical points in the area. The project
section addresses the specific design, implementation and communication plan on social
media for the personal brand.
Klíčová slova
osobní značka, on-line marketing, strategie, podnikatel, sociální média,
sociální sítě, Instagram, TikTok, LinkedIn
Klíčová slova v angličtině
personal brand, on-line marketing, strategy, entrepreneur, social media, social
networks
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska práce k zadanému tématu.
Definujte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a metodiku práce.
S využitím výsledků realizovaných analýz formulujte východiska pro projektovou část.
Navrhněte strategii budování osobní značky v on-line marketingu, identifikujte kritická místa návrhu.
V závěru zhodnoťte splnění cílů, reagujte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
DORČÁK, Peter. eMarketing ako osloviť zákazníka na internete. První. EZO.sk, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-970564-4-5
KERPEN, Dave. Likeable social media. Druhé. MC Graf Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-183632-6.
LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě. Brno: Jan Melvil publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
MUNTEAN, Cristina. Vy jako značka. Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-3084-4.
RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: A Complete Guide to Engaging Customers and Implementing Successful Digital Campaigns. Online. Páté. Kogan Page Publishers, 2020. ISBN 1789666023. Dostupné z: https://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=hI4EEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR1&dq=understanding+digital+marketing+ryan&ots=So1QMrpcWi&sig=O6N3SI8JS53F_hc-K05xDWX8u3o&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false. [cit. 2024-01-25].
VLACH, Robert. Na volné noze. Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-015-6.
Seznam doporučené literatury
DORČÁK, Peter. eMarketing ako osloviť zákazníka na internete. První. EZO.sk, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-970564-4-5
KERPEN, Dave. Likeable social media. Druhé. MC Graf Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-183632-6.
LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě. Brno: Jan Melvil publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
MUNTEAN, Cristina. Vy jako značka. Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-3084-4.
RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: A Complete Guide to Engaging Customers and Implementing Successful Digital Campaigns. Online. Páté. Kogan Page Publishers, 2020. ISBN 1789666023. Dostupné z: https://books.google.cz/books?hl=cs&lr=&id=hI4EEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR1&dq=understanding+digital+marketing+ryan&ots=So1QMrpcWi&sig=O6N3SI8JS53F_hc-K05xDWX8u3o&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false. [cit. 2024-01-25].
VLACH, Robert. Na volné noze. Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-015-6.