Tato diplomová práce se věnuje problematice politického marketingu a politické komunikace, které hrají zásadní roli ve strategiích politických stran, zvláštní pozornost je věnovaná kontextu České republiky. Důraz je kladen zejména na interní komunikaci politické strany. Pozornost je věnována i aktuálním trendům, které ovlivňují politický marketing a komunikaci. Praktická část kombinuje vybrané metody výzkumu, těmi jsou polostrukturovaný rozhovor, statistická analýza a dotazníkové šetření mezi členy strany. Cílem je získat komplexní pohled na systém interní komunikace vybrané politické strany. Na základě zjištěných poznatků jsou v projektové části navržena možná opatření pro zefektivnění interní komunikace s cílem přispět k úspěšnému přenosu informací v rámci strany a podpoře důvěryhodnosti značky strany. Tato práce má ambici poskytnout ucelený náhled na politický marketing a komunikaci v českém politickém prostředí a aplikovat poznatky k praktickým řešením v rámci vybrané politické strany.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the issue of political marketing and political communication, which play a fundamental role in the strategies of political parties, special attention is paid to the context of the Czech Republic. The emphasis is mainly on the internal communication of the political party. Focus is also paid to current trends that influence political marketing and communication. The practical part combines selected research methods, such as a semi-structured interview, statistical analysis, and questionnaire survey among party members. The goal is to get a comprehensive view of the internal communication system of the selected political party. Based on the findings, possible measures for streamlining internal communication are proposed in the project section with the aim of contributing to the successful transfer of information within the party and supporting the credibility of the party's brand. This work aims to provide a comprehensive overview of political marketing and communication in the Czech political environment and to apply knowledge to practical solutions within the chosen political party.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, interní komunikace, TOP 09, SPOLU
Klíčová slova v angličtině
Political Marketing, Political Communication, Internal Communication, TOP 09, SPOLU
Rozsah průvodní práce
76 s. (109 106)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje problematice politického marketingu a politické komunikace, které hrají zásadní roli ve strategiích politických stran, zvláštní pozornost je věnovaná kontextu České republiky. Důraz je kladen zejména na interní komunikaci politické strany. Pozornost je věnována i aktuálním trendům, které ovlivňují politický marketing a komunikaci. Praktická část kombinuje vybrané metody výzkumu, těmi jsou polostrukturovaný rozhovor, statistická analýza a dotazníkové šetření mezi členy strany. Cílem je získat komplexní pohled na systém interní komunikace vybrané politické strany. Na základě zjištěných poznatků jsou v projektové části navržena možná opatření pro zefektivnění interní komunikace s cílem přispět k úspěšnému přenosu informací v rámci strany a podpoře důvěryhodnosti značky strany. Tato práce má ambici poskytnout ucelený náhled na politický marketing a komunikaci v českém politickém prostředí a aplikovat poznatky k praktickým řešením v rámci vybrané politické strany.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the issue of political marketing and political communication, which play a fundamental role in the strategies of political parties, special attention is paid to the context of the Czech Republic. The emphasis is mainly on the internal communication of the political party. Focus is also paid to current trends that influence political marketing and communication. The practical part combines selected research methods, such as a semi-structured interview, statistical analysis, and questionnaire survey among party members. The goal is to get a comprehensive view of the internal communication system of the selected political party. Based on the findings, possible measures for streamlining internal communication are proposed in the project section with the aim of contributing to the successful transfer of information within the party and supporting the credibility of the party's brand. This work aims to provide a comprehensive overview of political marketing and communication in the Czech political environment and to apply knowledge to practical solutions within the chosen political party.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, interní komunikace, TOP 09, SPOLU
Klíčová slova v angličtině
Political Marketing, Political Communication, Internal Communication, TOP 09, SPOLU
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a marketingové komunikaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikace TOP 09 ve vysvětlování výhod koaliční spolupráce. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Zmapujte komunikační aktivity TOP 09 zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky komunikace. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie TOP 09.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a marketingové komunikaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikace TOP 09 ve vysvětlování výhod koaliční spolupráce. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Zmapujte komunikační aktivity TOP 09 zaměřené na jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky komunikace. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie TOP 09.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Grada: Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.
FORET, Miroslav a STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum. Grada: Praha, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Portál: Praha, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Grada: Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace. Grada: Praha, 2013. ISBN 978-80-247-3536-8.
LEBEDOVÁ, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň. Politická komunikace v České republice. Sociologické nakladatelství: Praha, 2013. ISBN 978-80-7419-158-9.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. The Political Marketing Game. Palgrave Macmillan: London, 2011. ISBN 978-0-230-53777-4.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. New York, Routledge, 2014. ISBN 9780415632072.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Grada: Praha, 2012. ISBN 978-80-247-3780-5.
FORET, Miroslav a STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum. Grada: Praha, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Portál: Praha, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Grada: Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace. Grada: Praha, 2013. ISBN 978-80-247-3536-8.
LEBEDOVÁ, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň. Politická komunikace v České republice. Sociologické nakladatelství: Praha, 2013. ISBN 978-80-7419-158-9.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. The Political Marketing Game. Palgrave Macmillan: London, 2011. ISBN 978-0-230-53777-4.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. New York, Routledge, 2014. ISBN 9780415632072.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky k obhajobě: 1. Upresnite cieľ diplomovej práce s ohľadom na projektovú časť a Zásadami prezentovanými na začiatku práce. 2. V práci píšete o nevyhnutnosti kvalitnej internej komunikácie politického subjektu, ktorú schematicky predstavujete na Obr. 3 na str. 21. Osobne ju vnímam ako chaotickú, preto žiadam o predloženie jasnejšej a zrozumiteľnejšej schémy internej komunikácie politického subjektu, môžete ju prípadne aj porovnať s internou komunikáciou strany TOP 09. 3. Spracujte jeden zo svojich návrhov prezentovaných v deviatej kapitole vo forme projektu a stručne ho pri obhajobe prezentujte