Diplomová práce je strukturována do tří hlavních částí. První část představuje teoretický rámec, který má za cíl definovat klíčové pojmy z oblasti marketingové komunikace a reklamy, zejména s ohledem na využití emocionálního apelu humoru. Tato část práce se zabývá konceptem humoru, jeho různými formami, vnímáním příjemcem reklamních sdělení s emocionálními apely a také přináší reflexi etických a právních aspektů této problematiky. V závěru teoretické části je věnována pozornost metodologii a formulaci výzkumných otázek, které se vážou k hlavnímu cíli diplomové práce.
Druhá část práce se zaměřuje na praktický výzkum, který vychází z teoretických poznatků a používá jak kvalitativní, tak kvantitativní metody zkoumání. Tato část je realizována prostřednictvím obsahové analýzy dat a je doplněna o rešerši již provedených průzkumů v dané oblasti.
Poslední část práce, nazvaná projektová část, vychází z teoretických základů a závěrů vyvozených z praktické analýzy. Zde jsou vypracována doporučení, která by měla být brána v úvahu při tvorbě a realizaci humoristických reklamních spotů. Tato doporučení jsou dále doplněna o vzorový scénář, ilustrující praktické využití navrhovaných postupů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three individual units. The first unit is represented by the theoretical part, the content and aim of which is to define the basic concepts of marketing communication and advertising with a focus on the emotional appeal of humour. Furthermore, it explains what humour is, what types of humour there are, the perception of the recipient of an advertising message with a humour appeal, and the ethical and legal issue of this issue. The conclusion of the theoretical part of the thesis is devoted to the provision of methodology and the formulation of research questions related to the main objective of the thesis.
The second part is the practical part, which is based on the theoretical part and consists of qualitative and quantitative methods of research, implemented in the form of content analysis of data and supplemented by a search of previous research on the topic.
In the last part, the project part, recommendations are made on the basis of both the theoretical knowledge obtained and the conclusions drawn in the practical part, which should not be neglected in the creation and implementation of a humorous advertising spot. This recommendation is complemented by a sample scenario.
Diplomová práce je strukturována do tří hlavních částí. První část představuje teoretický rámec, který má za cíl definovat klíčové pojmy z oblasti marketingové komunikace a reklamy, zejména s ohledem na využití emocionálního apelu humoru. Tato část práce se zabývá konceptem humoru, jeho různými formami, vnímáním příjemcem reklamních sdělení s emocionálními apely a také přináší reflexi etických a právních aspektů této problematiky. V závěru teoretické části je věnována pozornost metodologii a formulaci výzkumných otázek, které se vážou k hlavnímu cíli diplomové práce.
Druhá část práce se zaměřuje na praktický výzkum, který vychází z teoretických poznatků a používá jak kvalitativní, tak kvantitativní metody zkoumání. Tato část je realizována prostřednictvím obsahové analýzy dat a je doplněna o rešerši již provedených průzkumů v dané oblasti.
Poslední část práce, nazvaná projektová část, vychází z teoretických základů a závěrů vyvozených z praktické analýzy. Zde jsou vypracována doporučení, která by měla být brána v úvahu při tvorbě a realizaci humoristických reklamních spotů. Tato doporučení jsou dále doplněna o vzorový scénář, ilustrující praktické využití navrhovaných postupů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three individual units. The first unit is represented by the theoretical part, the content and aim of which is to define the basic concepts of marketing communication and advertising with a focus on the emotional appeal of humour. Furthermore, it explains what humour is, what types of humour there are, the perception of the recipient of an advertising message with a humour appeal, and the ethical and legal issue of this issue. The conclusion of the theoretical part of the thesis is devoted to the provision of methodology and the formulation of research questions related to the main objective of the thesis.
The second part is the practical part, which is based on the theoretical part and consists of qualitative and quantitative methods of research, implemented in the form of content analysis of data and supplemented by a search of previous research on the topic.
In the last part, the project part, recommendations are made on the basis of both the theoretical knowledge obtained and the conclusions drawn in the practical part, which should not be neglected in the creation and implementation of a humorous advertising spot. This recommendation is complemented by a sample scenario.
Vypracujte rešerši odborné literatury a charakterizujte základní pojmy týkající se tématu diplomové práce. Na základě teoretických poznatků k danému tématu určete cíl práce, formulujte výzkumné otázky a stanovte výzkumné metody.
V praktické části analyzujte vybrané audiovizuální reklamy podle definovaných aspektů pomocí stanovené výzkumné metody.
Proveďte interpretaci získaných dat v návaznosti na stanovené výzkumné metody a cíle práce.
Navrhněte doporučení a vypracujte scénář pro využití apelu humoru při zpracování audiovizuální reklamy.
Vyhodnoťte splnění cíle diplomové práce a vyvoďte relevantní závěry.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerši odborné literatury a charakterizujte základní pojmy týkající se tématu diplomové práce. Na základě teoretických poznatků k danému tématu určete cíl práce, formulujte výzkumné otázky a stanovte výzkumné metody.
V praktické části analyzujte vybrané audiovizuální reklamy podle definovaných aspektů pomocí stanovené výzkumné metody.
Proveďte interpretaci získaných dat v návaznosti na stanovené výzkumné metody a cíle práce.
Navrhněte doporučení a vypracujte scénář pro využití apelu humoru při zpracování audiovizuální reklamy.
Vyhodnoťte splnění cíle diplomové práce a vyvoďte relevantní závěry.
Seznam doporučené literatury
ATTARDO, Salvatore. The linguistics of humor: an introduction. Oxford: Oxford University Press, 2020, xxi, 465 s. ISBN 978-0-19-879128-7.
Gulas , C. S., & Weinberger , M. G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. Armonk, New York: M.E. Sharpe.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
ATTARDO, Salvatore. The linguistics of humor: an introduction. Oxford: Oxford University Press, 2020, xxi, 465 s. ISBN 978-0-19-879128-7.
Gulas , C. S., & Weinberger , M. G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. Armonk, New York: M.E. Sharpe.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel, 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. druhé rozšírené a prepracované vydanie. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-94-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2003. Marketing a reklama: učební text. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 80-7318-140-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
TELLIS, Gerard J, 2000. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol., 2012. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.