Bakalářská práce je zaměřena na výuku studenta elektrotechniky a na jeho přechod do praxe. Teoretická část popisuje žádoucí studentovi schopnosti při přechodu do praxe, tak jak je vidí rámcový vzdělávací program.
Obsahem práce je také dotazníková studie realizovaná Národním ústavem odborného vzdělávání, která se zabývala přechodem studentů středních odborných škol do praxe.
Její výsledky daly podnět pro praktickou část, ve které jsem se za pomocí dotazníkové studie snažil reagovat na problémy studentů elektrotechniky při zvládání náročného edukačního procesu.
Anotace v angličtině
Baccalaureate work is specialized on education student electricians and on his transition to the profession. Theoretic part describes desirable student possibility at transition to the pro-fession, so apparently general educational programme.
Subject work is also questionnaire study realized by National institution special education witch deal with transition students middle technical schools to the profession.
Her results given to instigation for practical part, in which I'm try respond to problems students electricians for help questionnaire study at coping exacting educational of the
process.
education, electrotechnics, profession, general educational programme,
National institution special education, educational process.
Rozsah průvodní práce
77s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na výuku studenta elektrotechniky a na jeho přechod do praxe. Teoretická část popisuje žádoucí studentovi schopnosti při přechodu do praxe, tak jak je vidí rámcový vzdělávací program.
Obsahem práce je také dotazníková studie realizovaná Národním ústavem odborného vzdělávání, která se zabývala přechodem studentů středních odborných škol do praxe.
Její výsledky daly podnět pro praktickou část, ve které jsem se za pomocí dotazníkové studie snažil reagovat na problémy studentů elektrotechniky při zvládání náročného edukačního procesu.
Anotace v angličtině
Baccalaureate work is specialized on education student electricians and on his transition to the profession. Theoretic part describes desirable student possibility at transition to the pro-fession, so apparently general educational programme.
Subject work is also questionnaire study realized by National institution special education witch deal with transition students middle technical schools to the profession.
Her results given to instigation for practical part, in which I'm try respond to problems students electricians for help questionnaire study at coping exacting educational of the
process.
education, electrotechnics, profession, general educational programme,
National institution special education, educational process.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Využití Rámcového vzdělávacího programu pro obor elektrotechniky.
Polemika - Jak přiměřeně teoreticky žáka vzdělávat, aby byly vytvořeny předpoklady pro vznik praktických dovedností.
Určení požadovaných dovedností žáků v návaznosti na jejich teoretickou přípravu a jejich prověření.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Využití Rámcového vzdělávacího programu pro obor elektrotechniky.
Polemika - Jak přiměřeně teoreticky žáka vzdělávat, aby byly vytvořeny předpoklady pro vznik praktických dovedností.
Určení požadovaných dovedností žáků v návaznosti na jejich teoretickou přípravu a jejich prověření.
Seznam doporučené literatury
DOBROVSKÁ,D.Pedagogická a psychologická příprava učitelů odborných předmětů. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-33-X.
ŠVEC,V. Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI nakladatelství, 2005. ISBN 80-7357-072-6.
PRŮCHA,J. Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
PRŮCHA,J. Moderní pedagogiká 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
Seznam doporučené literatury
DOBROVSKÁ,D.Pedagogická a psychologická příprava učitelů odborných předmětů. Praha: ISV nakladatelství, 2004. ISBN 80-86642-33-X.
ŠVEC,V. Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI nakladatelství, 2005. ISBN 80-7357-072-6.
PRŮCHA,J. Vzdělávání a školství ve světě. Základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
PRŮCHA,J. Moderní pedagogiká 2., přepracované a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.