Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolil téma grafické stránky undergroundového hudebního žánru punk. V teoretické části práce se zprvu globálně zabývám samotným zrodem, přičemž přecházím k užšímu prostředí bývalého Československa, kde se zaměřuji zejména na vzniklý vizuální materiál. Vzhledem ke grafické analýze této subkultury dále popisuji podrobně motivy, náměty a techniky výtvarné tvorby, které jsou propojeny s aplikací na jednotlivých médiích. Předposlední kapitola pojímá obrazový průzkum punku na území Rožnovska, které se jeví v rámci této subkultury jako určitý fenomén. Obsah získaný tímto sběrem informací jsem aplikoval v praktické části této práce, jež představuje autorskou knihou.
Anotace v angličtině
For my bachelor thesis, I chose the topic of graphic visuals in the realm of underground music genre punk. In the theoretical part of this thesis, I first deal globally with the origin itself, moving on to the narrower environment of the former Czechoslovakia, where I focus mainly on the visual material produced. Given the graphic analysis of this subculture, I then describe in detail the motifs, themes and techniques of the artwork, which are linked to the application on the individual media. The last but one chapter features a pictorial exploration of punk on the territory of the Rožnov region, which appears as a certain phenomenon within this subculture. I have applied the content obtained through this information gathering in the practical part of this thesis, which is the author's book.
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolil téma grafické stránky undergroundového hudebního žánru punk. V teoretické části práce se zprvu globálně zabývám samotným zrodem, přičemž přecházím k užšímu prostředí bývalého Československa, kde se zaměřuji zejména na vzniklý vizuální materiál. Vzhledem ke grafické analýze této subkultury dále popisuji podrobně motivy, náměty a techniky výtvarné tvorby, které jsou propojeny s aplikací na jednotlivých médiích. Předposlední kapitola pojímá obrazový průzkum punku na území Rožnovska, které se jeví v rámci této subkultury jako určitý fenomén. Obsah získaný tímto sběrem informací jsem aplikoval v praktické části této práce, jež představuje autorskou knihou.
Anotace v angličtině
For my bachelor thesis, I chose the topic of graphic visuals in the realm of underground music genre punk. In the theoretical part of this thesis, I first deal globally with the origin itself, moving on to the narrower environment of the former Czechoslovakia, where I focus mainly on the visual material produced. Given the graphic analysis of this subculture, I then describe in detail the motifs, themes and techniques of the artwork, which are linked to the application on the individual media. The last but one chapter features a pictorial exploration of punk on the territory of the Rožnov region, which appears as a certain phenomenon within this subculture. I have applied the content obtained through this information gathering in the practical part of this thesis, which is the author's book.
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě na Portál IS/STAG (dle předepsané univerzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) a ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce - jeden v pevné vazbě (zde bude vlepeno CD/DVD), jeden v kroužkové vazbě a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: zkoumání punkové subkultury z pohledu grafického designu (přebaly, plakáty, ziny a další vizuální komunikace)
2. Praktická část: autorská kniha zabývající se vizuální stránkou punkové subkultury na Rožnovsku
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě na Portál IS/STAG (dle předepsané univerzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) a ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce - jeden v pevné vazbě (zde bude vlepeno CD/DVD), jeden v kroužkové vazbě a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: zkoumání punkové subkultury z pohledu grafického designu (přebaly, plakáty, ziny a další vizuální komunikace)
2. Praktická část: autorská kniha zabývající se vizuální stránkou punkové subkultury na Rožnovsku
Seznam doporučené literatury
MARCUS, Greil. Stopy rtěnky: tajná historie dvacátého století. V Olomouci: Votobia, 1998. ISBN 80-7198-417-5.
CHARVÁT, Jan a Bob KUŘÍK. "Mikrofon je naše bomba": politika a hudební subkultury mládeže v postsocialistickém Česku. Praha: Togga, 2018. ISBN 978-80-7476-137-9.
BESTLEY, Russ. Art of Punk. UK: Omnibus Press, 2014. ISBN 178305736X.
Seznam doporučené literatury
MARCUS, Greil. Stopy rtěnky: tajná historie dvacátého století. V Olomouci: Votobia, 1998. ISBN 80-7198-417-5.
CHARVÁT, Jan a Bob KUŘÍK. "Mikrofon je naše bomba": politika a hudební subkultury mládeže v postsocialistickém Česku. Praha: Togga, 2018. ISBN 978-80-7476-137-9.
BESTLEY, Russ. Art of Punk. UK: Omnibus Press, 2014. ISBN 178305736X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komise ocenila výbornou teoretickou přípravu a výzkum předcházející vlastní realizaci, originální a kvalitně strukturovaný koncept publikace. Tomu odpovídal grafický návrh a výborná řemeslně-výrobní finalizace knihy.