Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace prezidentských kandidátů a parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje respondentů ke komunikaci jednotlivých politiků a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Annotation in English
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the president candidates and parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions to communication and the behavior of the political parties through the internet.
Keywords
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Keywords in English
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Length of the covering note
78
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikace českých politických subjektů na sociálních sítích s detailním zaměřením především na sociální síť Facebook. Cílem je zjistit rozdíly v komunikaci jednotlivých politických subjektů a postoje respondentů ke komunikaci strany. V teoretické části práce je rozebírána problematika politického marketingu, principy komunikace a sociálních sítí. V praktické části práce probíhá mediální analýza komunikace prezidentských kandidátů a parlamentních stran na sociální síti Facebook. V druhé části praktické části je provedeno kvantitativní dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit postoje respondentů ke komunikaci jednotlivých politiků a jejich chování na sociálních sítích obecně.
Annotation in English
This dissertation theses The communication of the Czech political subjects on social media with detail a focus especially on Facebook. The main goal is to find out major differences in the communication of these subjects and attitudes of the respondents to their communication. The theoretical chapter is describing the problematics of political marketing and the principles of communication on social media. The practical chapter consists of two parts. The first one is a medial analysis of the president candidates and parliamentary parties' communication on Facebook. The second part is practical and it contains qualitative questionnaire survey which obtains the opinions to communication and the behavior of the political parties through the internet.
Keywords
Politický marketing, Sociální sítě, Facebook, Twitter, Instagram, Komunikace
Keywords in English
Keywords: Political markething, Social networks, Facebook, Twitter, Instagram
Research Plan
1. Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
2. Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých prezidentských kanditátů na sociální sítí Facebook v daném období.
4. Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky
Research Plan
1. Zpracujte rešerši zdrojů týkajících se tématu politického marketingu.
2. Na základě teoretického vymezení problému stanovte hlavní cíl a dílčí cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte komunikační aktivity jednotlivých prezidentských kanditátů na sociální sítí Facebook v daném období.
4. Formulujte závěry výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 8021038004.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 9788073252816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 8073640112.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 802470966X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 9788021051690.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 9788074004483.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 8073673371.
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva, 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav. 106 s. ISBN 8021038004.
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al., 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 341 s. ISBN 9788073252816.
JABŁOŃSKI, Andrzej, 2006. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Překlad Lubomír Kopeček. Brno: Barrister. 203 s. Studium Barrister. ISBN 8073640112.
KOZEL, Roman et al., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 280 s. ISBN 802470966X.
MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 9788021051690.
ŠTĚDROŇ, Bohumír et al., 2013. Politika a politický marketing. V Praze: C. H. Beck, 255 s. ISBN 9788074004483.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál, 374 s. ISBN 8073673371.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta u Státních závěrečných zkoušek.
Student komisi SZZ představil svou Diplomovou práci.
Byly přečteny posudky. Z důodu velkého rozdílu mezi hodnocením vedoucího práce a oponenta byl vypracován třetí - nezávisly - posudek garantkou oboru, která souhlasí s posudkem vedoucího práce - hodnecení FX..
Komise posoudila všechny tři posudky, komparovala s obhajobou práce a přiklonila se k hodnocení FX. Student uznal všechny výtky z posudků i výtky komise SZZ a rozhodl se, že od obhajoby práce upouští.