Spotřebitelské chování a spotřební vzorce jsou dynamickými aspekty marketingové oblasti. Aby byla firma životaschopná, musí marketéři tento vývoj sledovat a vhodně přizpůsobit své metody. Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak se mladí lidé v Bombaji dívají na značku Baťa v současnosti. Aby to bylo možné zjistit, tato práce se hlouběji zabývá marketingem a marketingovým mixem v obuvnickém průmyslu, brandingem, Baťovou strategií brandingu, spotřebitelským chováním mladých zákazníků a spotřebitelským chováním v Indii. Podrobněji objasňuje studijní techniky a otázky. Vnímání Bati mezi obyvateli Bombaje ve věku 20 až 30 let bylo vyhodnoceno průzkumem. Získané informace byly vyhodnoceny a byly zodpovězeny výzkumné otázky. S cílem upoutat pozornost mladých zákazníků byl na základě získaných výsledků vypracován plán rebrandingu značky.
Anotace v angličtině
Consumer behaviour and consumption patterns are dynamic facets of the marketing field. In order to keep the firm viable, marketers must monitor these developments and adapt their methods appropriately. This diploma thesis aims to determine how Mumbai's youth view the Bata brand in the present day. In order to determine this, the paper delves further into marketing and the mix in the footwear industry, branding, Bata's branding strategy, consumer behaviour of young customers, and consumer behaviour in India. It elucidates the study techniques and questions in more detail. The perceptions of Bata among Mumbai
residents between the ages of 20 and 30 were assessed by a survey. The acquired information was assessed and the research questions were answered. In order to attract the attention of young customers, a rebranding plan was developed for the brand based on the acquired results.
Footwear marketing, Consumer behaviour, Bata India, Youth, Mumbai, India
Rozsah průvodní práce
121 p (23500 words)
Jazyk
AN
Anotace
Spotřebitelské chování a spotřební vzorce jsou dynamickými aspekty marketingové oblasti. Aby byla firma životaschopná, musí marketéři tento vývoj sledovat a vhodně přizpůsobit své metody. Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak se mladí lidé v Bombaji dívají na značku Baťa v současnosti. Aby to bylo možné zjistit, tato práce se hlouběji zabývá marketingem a marketingovým mixem v obuvnickém průmyslu, brandingem, Baťovou strategií brandingu, spotřebitelským chováním mladých zákazníků a spotřebitelským chováním v Indii. Podrobněji objasňuje studijní techniky a otázky. Vnímání Bati mezi obyvateli Bombaje ve věku 20 až 30 let bylo vyhodnoceno průzkumem. Získané informace byly vyhodnoceny a byly zodpovězeny výzkumné otázky. S cílem upoutat pozornost mladých zákazníků byl na základě získaných výsledků vypracován plán rebrandingu značky.
Anotace v angličtině
Consumer behaviour and consumption patterns are dynamic facets of the marketing field. In order to keep the firm viable, marketers must monitor these developments and adapt their methods appropriately. This diploma thesis aims to determine how Mumbai's youth view the Bata brand in the present day. In order to determine this, the paper delves further into marketing and the mix in the footwear industry, branding, Bata's branding strategy, consumer behaviour of young customers, and consumer behaviour in India. It elucidates the study techniques and questions in more detail. The perceptions of Bata among Mumbai
residents between the ages of 20 and 30 were assessed by a survey. The acquired information was assessed and the research questions were answered. In order to attract the attention of young customers, a rebranding plan was developed for the brand based on the acquired results.
Footwear marketing, Consumer behaviour, Bata India, Youth, Mumbai, India
Zásady pro vypracování
Provide the theoretical background of consumer behavior and branding.
Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
Conduct primary research according to the goal of the work.
Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
Based on the research findings, design a marketing communication strategy for the Bata Shoe Company to help increase popularity among young footwear consumers in Mumbai.
Zásady pro vypracování
Provide the theoretical background of consumer behavior and branding.
Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
Conduct primary research according to the goal of the work.
Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
Based on the research findings, design a marketing communication strategy for the Bata Shoe Company to help increase popularity among young footwear consumers in Mumbai.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David. 2015. Aaker on branding : 20 principles that drive success. Morgan James Publishing. ISBN 978-1614488323
CHERNATONY, Leslie De. 2010. From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands. Routledge. ISBN 9781856177733.
HAUGTVEDT, Curtis, HERR, Paul, and KARDES, Frank. 2008. Handbook of consumer psychology. New York: Lawrence Erlbaum Associates. ISBN 978-1136676208.
MAISON, Dominika. 2019. Qualitative marketing research understanding consumer behaviour. London: New York Routledge. ISBN 978-042988338.
RIES, Al and RIES, Laura. 2009. The 22 Immutable Laws of Branding. Harper Collins. ISBN 978-0061983672.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David. 2015. Aaker on branding : 20 principles that drive success. Morgan James Publishing. ISBN 978-1614488323
CHERNATONY, Leslie De. 2010. From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands. Routledge. ISBN 9781856177733.
HAUGTVEDT, Curtis, HERR, Paul, and KARDES, Frank. 2008. Handbook of consumer psychology. New York: Lawrence Erlbaum Associates. ISBN 978-1136676208.
MAISON, Dominika. 2019. Qualitative marketing research understanding consumer behaviour. London: New York Routledge. ISBN 978-042988338.
RIES, Al and RIES, Laura. 2009. The 22 Immutable Laws of Branding. Harper Collins. ISBN 978-0061983672.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The Head of the Committee welcomed the student at the final state examination.
The student had presented her diploma thesis according to the given structure.
The Supervisor's and External examiner's review had been read out loud in front of the student and committee. The student had been allowed to express her reaction to reviews and to answer given questions written below.
External examiner's questions:
• What is the current exchange rate CZK/INR?
• Why was the selected topic and primary research focused on Mumbai?
• Consider the possibilities of using qualitative research in relation to the research issue.
• Could the results and proposed solutions be applied across India?
Supervisor's question:
Based on age, you divided the respondents into two categories 20 – 25, and 26 to 30. Why did you choose this categorization? Did you notice any differences in their responses? If so, what are they?