Bakalářská práce se zabývá budováním osobní značky seberozvojového influencera v digitálním prostředí. V teoretické části je kromě vymezení pojmů influencer a influencer marketing rozebráno budování osobní značky a marketingový komunikační mix z pohledu influencerů působících v oblasti seberozvoje.
V praktické části bakalářské práce jsou provedeny dva kvalitativní výzkumy. Primární výzkum je uskutečněn pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analyzuje, jaká jsou očekávání a preference cílové skupiny, Čechů 18-30 let, při výběru seberozvojového influencera. V sekundárním výzkumu je pomocí komparativní analýzy vyhodnoceno, v čem se komunikace tří vybraných seberozvojových influencerů liší. Ze zjištěných poznatků jsou následně navržena doporučení, která jsou vhodná jak pro aktuální seberozvojové influencery, tak pro osoby, které o tom teprve přemýšlí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with building a personal brand of a self-development influencer in the digital environment. In the theoretical part, besides defining the terms influencer and influencer marketing, the thesis analyzes the building of a personal brand and the marketing communication mix from the perspective of influencers operating in the field of self-development.
In the practical part of the bachelor's thesis, two qualitative research studies are conducted. The primary research is carried out through semi-structured interviews and analyzes the expectations and preferences of the target group, Czechs aged 18-30, when choosing a self-development influencer. In the secondary research, a comparative analysis evaluates the differences in communication of three selected self-development influencers. Based on the findings, recommendations, which are suitable for both current self-development influencers and those who are still considering it, are subsequently proposed.
Klíčová slova
osobní značka, brand building, influencer, influencer marketing, seberozvoj, osobní rozvoj, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
personal brand, brand building, influencer, influencer marketing, self-development, personal development, qualitative research
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá budováním osobní značky seberozvojového influencera v digitálním prostředí. V teoretické části je kromě vymezení pojmů influencer a influencer marketing rozebráno budování osobní značky a marketingový komunikační mix z pohledu influencerů působících v oblasti seberozvoje.
V praktické části bakalářské práce jsou provedeny dva kvalitativní výzkumy. Primární výzkum je uskutečněn pomocí polostrukturovaných rozhovorů a analyzuje, jaká jsou očekávání a preference cílové skupiny, Čechů 18-30 let, při výběru seberozvojového influencera. V sekundárním výzkumu je pomocí komparativní analýzy vyhodnoceno, v čem se komunikace tří vybraných seberozvojových influencerů liší. Ze zjištěných poznatků jsou následně navržena doporučení, která jsou vhodná jak pro aktuální seberozvojové influencery, tak pro osoby, které o tom teprve přemýšlí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with building a personal brand of a self-development influencer in the digital environment. In the theoretical part, besides defining the terms influencer and influencer marketing, the thesis analyzes the building of a personal brand and the marketing communication mix from the perspective of influencers operating in the field of self-development.
In the practical part of the bachelor's thesis, two qualitative research studies are conducted. The primary research is carried out through semi-structured interviews and analyzes the expectations and preferences of the target group, Czechs aged 18-30, when choosing a self-development influencer. In the secondary research, a comparative analysis evaluates the differences in communication of three selected self-development influencers. Based on the findings, recommendations, which are suitable for both current self-development influencers and those who are still considering it, are subsequently proposed.
Klíčová slova
osobní značka, brand building, influencer, influencer marketing, seberozvoj, osobní rozvoj, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
personal brand, brand building, influencer, influencer marketing, self-development, personal development, qualitative research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
Realizujte kvalitativní výzkum u vybrané cílové skupiny.
Analyzujte zjištěná data a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě zjištěných dat uveďte doporučení.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing : how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana : Que. ISBN 978-0-7897-5104-1
LEVIN, Aron, 2020. Influencer Marketing for Brands : What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. Stockholm, Stockholms Län, Sweden : Apress. ISBN 978-1-4842-5502-5.
PURKISS, John a ROYSTON-LEE, David, 2014. Vytvořte si vlastní značku : proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Přeložila Markéta HRBKOVÁ. Praha : Synergie Publishing SE. ISBN 978-80-7370-295-3.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, 2012. Hrdina nebo psanec : Jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů. Přeložil Jiří Fadrný. Brno : BizBooks. ISBN 978-80-265-0027-8
TAHAL, Radek a kol., 2017. Marketingový výzkum : Postupy, metody, trendy. Praha : Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-271-9868-9
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing : how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana : Que. ISBN 978-0-7897-5104-1
LEVIN, Aron, 2020. Influencer Marketing for Brands : What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. Stockholm, Stockholms Län, Sweden : Apress. ISBN 978-1-4842-5502-5.
PURKISS, John a ROYSTON-LEE, David, 2014. Vytvořte si vlastní značku : proměňte své jedinečné nadání v úspěšný obchodní produkt. Přeložila Markéta HRBKOVÁ. Praha : Synergie Publishing SE. ISBN 978-80-7370-295-3.
MARK, Margaret a Carol S. PEARSON, 2012. Hrdina nebo psanec : Jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů. Přeložil Jiří Fadrný. Brno : BizBooks. ISBN 978-80-265-0027-8
TAHAL, Radek a kol., 2017. Marketingový výzkum : Postupy, metody, trendy. Praha : Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-271-9868-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka komisi SZZ představila svou Bakalářskou práci.
Byly přečteny posudky. Otázky k obhajobě:
Jaký archetyp značky je Petr Ludwig, Brain We Are a Vysoce citliví lidé?
Proč jste si stanovila cílovou skupinu do 30 let. Respektive z jakého důvodu se nechcete orientovat na starší publikum?
Jaké by byly příležitosti a hrozby, pokud byste se rozhodla orientovat se na zahraničí a publikovat své příspěvky v anglickém jazyce.
Studentka připraveně reagovala na všechny položené otázky.