Bakalářská práce se zabývá návrhem a testem marketingové kampaně pro neziskovou organizaci Nadační fond pro výzkum psychedelik PSYRES. V rámci práce byl definován problém, který chce organizace řešit, byla navržena kampaň, která byla následně testována a upravena dle poznatků z výzkumu. Předmětem práce měla být i její implementace v praxi, z té však nakonec sešlo kvůli nedostatečnému zájmu u cílové skupiny.
Výzkum proběhl formou individuálních rozhovorů s potenciálními pravidelnými dárci. Těm předcházel rozhovor s manažerkou, která přiblížila problém organizace a představila prvky, kterými chce komunikaci Fondu charakterizovat. Různé komunikační materiály a sdělení byly testovány a následně optimalizovány tak, aby efektivně komunikovaly k cílové skupině a vedly k motivaci k pravidelnému dárcovství. Výzkum dále zjišťoval zájem o akční nabídku, které se kampaň týkala a obecné vnímání komunikace Nadačního fondu PSYRES, ze kterého měly vyjít doporučení pro strategii do budoucna.
Přestože kampaň nebyla realizována podle plánu, tato bakalářská práce poslouží jako východisko pro budoucí koncepty využívající nástroj podpory prodeje nebo reklamních produktů, pro které organizace zatím nenašla efektivní využití. Pomohla navíc přiblížit pohledy potenciálních dárců na Nadační fond PSYRES a jejich vnímání jeho komunikace. Tato kvalitativní zjištění tvoří základ pro budoucí kvantitativní šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design and testing of a marketing campaign for a non-profit organization called PSYRES The Psychedelics Research Foundation. The problem which the organization wants to solve was defined, the campaign was designed, tested and modified according to the research findings. The work was to include its implementation in practice, but this was ultimately abandoned due to a lack of interest among the target group.
The research was conducted in the form of individual interviews with potential regular donors. These were preceded by an interview with the manager, who presented the organisation's problem and the elements she wanted to use to characterise the Foundation's communication. Various communication materials and messages were tested and then optimised to communicate effectively to the target group and to motivate regular donations. The research also evaluated the interest in the offer, which was covered by the campaign, and the general perception of the PSYRES Foundation's communication, from which recommendations for future strategy were to emerge.
Although the campaign was not executed as planned, this bachelor thesis will serve as an outlet for future concepts utilizing sales promotion or merchandise for which the organization has not yet found an effective use. In addition, it helped to get an idea of potential donors' perceptions of the PSYRES Foundation and their stance on its communication. These qualitative findings form the basis for future quantitative research.
non-profit organization, marketing campaign, fundraising, sales promotion, foundation
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá návrhem a testem marketingové kampaně pro neziskovou organizaci Nadační fond pro výzkum psychedelik PSYRES. V rámci práce byl definován problém, který chce organizace řešit, byla navržena kampaň, která byla následně testována a upravena dle poznatků z výzkumu. Předmětem práce měla být i její implementace v praxi, z té však nakonec sešlo kvůli nedostatečnému zájmu u cílové skupiny.
Výzkum proběhl formou individuálních rozhovorů s potenciálními pravidelnými dárci. Těm předcházel rozhovor s manažerkou, která přiblížila problém organizace a představila prvky, kterými chce komunikaci Fondu charakterizovat. Různé komunikační materiály a sdělení byly testovány a následně optimalizovány tak, aby efektivně komunikovaly k cílové skupině a vedly k motivaci k pravidelnému dárcovství. Výzkum dále zjišťoval zájem o akční nabídku, které se kampaň týkala a obecné vnímání komunikace Nadačního fondu PSYRES, ze kterého měly vyjít doporučení pro strategii do budoucna.
Přestože kampaň nebyla realizována podle plánu, tato bakalářská práce poslouží jako východisko pro budoucí koncepty využívající nástroj podpory prodeje nebo reklamních produktů, pro které organizace zatím nenašla efektivní využití. Pomohla navíc přiblížit pohledy potenciálních dárců na Nadační fond PSYRES a jejich vnímání jeho komunikace. Tato kvalitativní zjištění tvoří základ pro budoucí kvantitativní šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design and testing of a marketing campaign for a non-profit organization called PSYRES The Psychedelics Research Foundation. The problem which the organization wants to solve was defined, the campaign was designed, tested and modified according to the research findings. The work was to include its implementation in practice, but this was ultimately abandoned due to a lack of interest among the target group.
The research was conducted in the form of individual interviews with potential regular donors. These were preceded by an interview with the manager, who presented the organisation's problem and the elements she wanted to use to characterise the Foundation's communication. Various communication materials and messages were tested and then optimised to communicate effectively to the target group and to motivate regular donations. The research also evaluated the interest in the offer, which was covered by the campaign, and the general perception of the PSYRES Foundation's communication, from which recommendations for future strategy were to emerge.
Although the campaign was not executed as planned, this bachelor thesis will serve as an outlet for future concepts utilizing sales promotion or merchandise for which the organization has not yet found an effective use. In addition, it helped to get an idea of potential donors' perceptions of the PSYRES Foundation and their stance on its communication. These qualitative findings form the basis for future quantitative research.
non-profit organization, marketing campaign, fundraising, sales promotion, foundation
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši v oblasti neziskových organizací, fundraisingu a specifik marketingu neziskových organizací.
Stanovte si výzkumné otázky pro rozhovor s manažerkou vybrané organizace.
Proveďte rozhovor s manažerkou Nadačního fondu PSYRES. Na jeho základě definujte problém a stanovte si cíle kampaně.
Vytvořte návrh marketingové kampaně.
Stanovte si výzkumné otázky pro druhou část výzkumu.
Skrz dostupné kanály oslovte cílovou skupinu - potenciální dárce, a dárce, kteří fond již v minulosti podpořili.
Uspořádejte individální rozhovory s příslušníky cílové skupiny.
Na základě informací z provedených rozhovorů optimalizujte navrženou kampaň před realizací.
Implementujte marktingovou kampaň v praxi.
Vyhodnoďte kampaň z pohledu efektivity a vyvoďte závěr s doporučeními pro komunikaci organizace do budoucna.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši v oblasti neziskových organizací, fundraisingu a specifik marketingu neziskových organizací.
Stanovte si výzkumné otázky pro rozhovor s manažerkou vybrané organizace.
Proveďte rozhovor s manažerkou Nadačního fondu PSYRES. Na jeho základě definujte problém a stanovte si cíle kampaně.
Vytvořte návrh marketingové kampaně.
Stanovte si výzkumné otázky pro druhou část výzkumu.
Skrz dostupné kanály oslovte cílovou skupinu - potenciální dárce, a dárce, kteří fond již v minulosti podpořili.
Uspořádejte individální rozhovory s příslušníky cílové skupiny.
Na základě informací z provedených rozhovorů optimalizujte navrženou kampaň před realizací.
Implementujte marktingovou kampaň v praxi.
Vyhodnoďte kampaň z pohledu efektivity a vyvoďte závěr s doporučeními pro komunikaci organizace do budoucna.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 8085943077.
BOUKAL, Petr. Fundraising: pro neziskové organizace. Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-8793-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2007, 187 s. ISBN 9788086929255.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace, 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 9788025134320.
SMITH, Wiliam A., STRAND, John. Social Marketing Behavior: A Practical Resource for Social Change Professionals. vyd. Washington, DC: Academy for Educational Development, 2008, 1 online zdroj (87 s.) ISBN 0-89492-028-6. Dostupné z: https://www.behaviourchange.net/docs/_social-marketing-behavior-book.pdf
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 8085943077.
BOUKAL, Petr. Fundraising: pro neziskové organizace. Grada, 2013, 264 s. ISBN 978-80-247-8793-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualiz. vyd. Praha: Ekopress, 2007, 187 s. ISBN 9788086929255.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace, 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 9788025134320.
SMITH, Wiliam A., STRAND, John. Social Marketing Behavior: A Practical Resource for Social Change Professionals. vyd. Washington, DC: Academy for Educational Development, 2008, 1 online zdroj (87 s.) ISBN 0-89492-028-6. Dostupné z: https://www.behaviourchange.net/docs/_social-marketing-behavior-book.pdf
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka):
Je zaměstnancem či spolupracovníkem nadace nějaká mediálně známá osobnost? Pokud ano, zapojila se v minulosti do některé kampaně nadace? Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Píšete, že hlavní cílová skupina kampaně neměla o kampaň zájem. Co bylo příčinou tohoto nezájmu a jak by bylo možné tento nezájem změnit? Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Uveďte příklady úspěšné medializace činností Nadačního fondu PSYRES. Kdo byli jeho aktéři? Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.