Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi Street artem, Graffiti a masovými médii. Hledá příčinné souvislosti, které vedou k popularizaci těchto uměleckých forem sebevyjádření v offline i online světě a chce určit o jaká média se jedná. Na názorném příkladu nejznámějšího graffiti a street art umělce Banksym, chce demonstrovat tyto vzájemné vztahy a poukázat na dopady, které toto propojení má na umělce, jeho tvorbu a společnost. Také bude zjišťovat, zdali je jeho práce médii správně interpretována a uživateli pochopena. K tomu bude nutné porozumět výše zmíněným uměleckým směrům, jejich historii, podstatě a účelu a v rámci tohoto hledat souvislosti a počáteční "vztah" s masovými médii a jejich podstatu a účel. Téma je velmi obsáhlé a bylo zapotřebí hledat odpovědi v rozmanitých zdrojích.
Metody vedoucí k objasnění problému, které jsou v práci použity jsou explorativní a sociální výzkum zpracovaný jako případová studie, doplněný o kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relations between Street art, Graffiti and mass media. Looking for causal connections that lead to the popularization of these artistic forms of self-expression in the offline and online world and wants to determine which media are involved. Using the illustrative example of the most famous graffiti and street art artist Banksy, he wants to demonstrate these mutual relationships and show the effects that this connection has on the artist, his work and society. He will also check whether his work is correctly interpreted by the media and understood by users. To do this, it will be necessary to understand the above-mentioned artistic trends, their history, essence and purpose, and within this to look for connections and the initial "relationship" with mass media and their purpose. The topic is very comprehensive and it was necessary to look for answers in various sources.
The methods leading to the clarification of the problem that are used in the work are exploratory and social processed as a case study, supplemented by quantitative research in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Klíčová slova: Umění, street art, graffiti, sociální marketing, guerilla marketing, virální marketing, sociální média, reklama, artivismus, stratagemata, estetika, post-estetika, internet, post-internet, masová média
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Art, street art, graffiti, social marketing, guerilla marketing, viral marketing, social media, advertising, artivism, stratagemata, aesthetics, post-aesthetics, internet, post-internet, mass media
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi Street artem, Graffiti a masovými médii. Hledá příčinné souvislosti, které vedou k popularizaci těchto uměleckých forem sebevyjádření v offline i online světě a chce určit o jaká média se jedná. Na názorném příkladu nejznámějšího graffiti a street art umělce Banksym, chce demonstrovat tyto vzájemné vztahy a poukázat na dopady, které toto propojení má na umělce, jeho tvorbu a společnost. Také bude zjišťovat, zdali je jeho práce médii správně interpretována a uživateli pochopena. K tomu bude nutné porozumět výše zmíněným uměleckým směrům, jejich historii, podstatě a účelu a v rámci tohoto hledat souvislosti a počáteční "vztah" s masovými médii a jejich podstatu a účel. Téma je velmi obsáhlé a bylo zapotřebí hledat odpovědi v rozmanitých zdrojích.
Metody vedoucí k objasnění problému, které jsou v práci použity jsou explorativní a sociální výzkum zpracovaný jako případová studie, doplněný o kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the relations between Street art, Graffiti and mass media. Looking for causal connections that lead to the popularization of these artistic forms of self-expression in the offline and online world and wants to determine which media are involved. Using the illustrative example of the most famous graffiti and street art artist Banksy, he wants to demonstrate these mutual relationships and show the effects that this connection has on the artist, his work and society. He will also check whether his work is correctly interpreted by the media and understood by users. To do this, it will be necessary to understand the above-mentioned artistic trends, their history, essence and purpose, and within this to look for connections and the initial "relationship" with mass media and their purpose. The topic is very comprehensive and it was necessary to look for answers in various sources.
The methods leading to the clarification of the problem that are used in the work are exploratory and social processed as a case study, supplemented by quantitative research in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Klíčová slova: Umění, street art, graffiti, sociální marketing, guerilla marketing, virální marketing, sociální média, reklama, artivismus, stratagemata, estetika, post-estetika, internet, post-internet, masová média
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Art, street art, graffiti, social marketing, guerilla marketing, viral marketing, social media, advertising, artivism, stratagemata, aesthetics, post-aesthetics, internet, post-internet, mass media
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska pro vypracování práce na téma Street art a masová média. Proveďte rešerši z dostupných zdrojů.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizujte kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Vyvoďte konkrétní závěry a odpovězte na výzkumné otázky.
Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska pro vypracování práce na téma Street art a masová média. Proveďte rešerši z dostupných zdrojů.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizujte kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Vyvoďte konkrétní závěry a odpovězte na výzkumné otázky.
Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka. 2016. Sociální marketing. Vyd. 1. Zlín: Radim Bačuvčík. VeRBuM. 256 s. ISNB 978-80-87500-80-4.
BANKSY. 2019. Wall and Piece: BANKSY. London: Century. ISBN 3-939566-09-8.
BARNEY, Francis. 2020. The Street Art Manual. London: King Publishing. ISBN 978-1-78627-523-3.
FIŠEROVÁ, Michaela. 2015. New mediation, new pop-culture? Praha: Metropolitan University Prague Press. 2015. 978-80-87956-26-7.
LEVINSON, Jay Conrad. 2011. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 2. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3546-4.
MCQUAIL, Denis. 2020. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. ISBN 80-7178-714-0.
PHILLIPS, Sam. 2013. Jak chápat moderní umění. Praha: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-762-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, HARANTOVÁ, Lenka. 2016. Sociální marketing. Vyd. 1. Zlín: Radim Bačuvčík. VeRBuM. 256 s. ISNB 978-80-87500-80-4.
BANKSY. 2019. Wall and Piece: BANKSY. London: Century. ISBN 3-939566-09-8.
BARNEY, Francis. 2020. The Street Art Manual. London: King Publishing. ISBN 978-1-78627-523-3.
FIŠEROVÁ, Michaela. 2015. New mediation, new pop-culture? Praha: Metropolitan University Prague Press. 2015. 978-80-87956-26-7.
LEVINSON, Jay Conrad. 2011. Guerilla marketing: nejúčinnější a finančně nenáročný marketing. Vyd. 2. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-3546-4.
MCQUAIL, Denis. 2020. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. ISBN 80-7178-714-0.
PHILLIPS, Sam. 2013. Jak chápat moderní umění. Praha: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-762-3.