Bakalářská práce se zabývá tématem efektivity využití prostředků komunikačního mixu při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: dobývání zámku. V teoretické části se zaměřuje na zařazení kulturní události v rámci oblasti marketingu, rozebírá ji z pohledu marketingového mixu a hledá teoretická východiska propagace prostřednictvím nástrojů komunikačního mixu. Pohlíží na ni i jako na nástroj rozvoje cestovního ruchu. Praktická část zkoumá využití konkrétních nástrojů komunikačního mixu i mediatypů při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: Dobývání zámku analýzou sekundárních dat a prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, v nichž se zabývá atraktivitou propagačních materiálů v souvislosti s primární cílovou skupinou. Na základě těchto zjištění doporučuje, jak lépe kulturní akci propagovat.
Anotace v angličtině
The banechlors´s thesis deals with the topic of the effectiveness of the use of means of communication mix in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle. In the theoretical part, it focuses on the inclusion of a cultural event within the field of marketing, analyzes it from the point of view of the marketing mix, and looks for theoretical starting points for promotion through the tools of the communication mix. It also sees it as a tool for the developement of tourism. The practical part examines the use of specific tools of the communication mix and media types in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle by analyzing secondary data and through semi-structured interviews, in which the attractiveness of promotional materials in connection with the primary target groups is discussed. Based on these findings, it recommends how to better promote cultural event.
Klíčová slova
Kulturní akce, služba, event marketing, 4P, propagace, komunikační mix, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
Cultural event, service, event marketing, 4P, promotion, communication mix, tourism
Rozsah průvodní práce
65 s. (81 725)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem efektivity využití prostředků komunikačního mixu při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: dobývání zámku. V teoretické části se zaměřuje na zařazení kulturní události v rámci oblasti marketingu, rozebírá ji z pohledu marketingového mixu a hledá teoretická východiska propagace prostřednictvím nástrojů komunikačního mixu. Pohlíží na ni i jako na nástroj rozvoje cestovního ruchu. Praktická část zkoumá využití konkrétních nástrojů komunikačního mixu i mediatypů při propagaci kulturní akce Bučovice 1645: Dobývání zámku analýzou sekundárních dat a prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, v nichž se zabývá atraktivitou propagačních materiálů v souvislosti s primární cílovou skupinou. Na základě těchto zjištění doporučuje, jak lépe kulturní akci propagovat.
Anotace v angličtině
The banechlors´s thesis deals with the topic of the effectiveness of the use of means of communication mix in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle. In the theoretical part, it focuses on the inclusion of a cultural event within the field of marketing, analyzes it from the point of view of the marketing mix, and looks for theoretical starting points for promotion through the tools of the communication mix. It also sees it as a tool for the developement of tourism. The practical part examines the use of specific tools of the communication mix and media types in the promotion of the cultural event Bučovice 1645: Conquest of the Castle by analyzing secondary data and through semi-structured interviews, in which the attractiveness of promotional materials in connection with the primary target groups is discussed. Based on these findings, it recommends how to better promote cultural event.
Klíčová slova
Kulturní akce, služba, event marketing, 4P, propagace, komunikační mix, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
Cultural event, service, event marketing, 4P, promotion, communication mix, tourism
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné české i zahraniční literatury a odpovídajících zdrojů s orientací na danou problematiku. Základní termíny tématu: kulturní akce jako služba, kulturní akce a možnosti propagace, kulturní akce jako nástroj rozvoje cestovního ruchu, využití persvazivních prvků při propagaci kulturní akce, marketingový výzkum.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle práce, stanovení výzkumné otázky a metodiky práce.
3. Nastavení a realizace marketingového výzkumu formou kvalitativní metody – polostrukturovaných rozhovorů.
4. Zpracování získaných dat a zodpovězení výzkumné otázky.
5. Stanovení závěrů s případným uvedením potřebných doporučení ke zvýšení účinnosti současné formy komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné české i zahraniční literatury a odpovídajících zdrojů s orientací na danou problematiku. Základní termíny tématu: kulturní akce jako služba, kulturní akce a možnosti propagace, kulturní akce jako nástroj rozvoje cestovního ruchu, využití persvazivních prvků při propagaci kulturní akce, marketingový výzkum.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle práce, stanovení výzkumné otázky a metodiky práce.
3. Nastavení a realizace marketingového výzkumu formou kvalitativní metody – polostrukturovaných rozhovorů.
4. Zpracování získaných dat a zodpovězení výzkumné otázky.
5. Stanovení závěrů s případným uvedením potřebných doporučení ke zvýšení účinnosti současné formy komunikace.
Seznam doporučené literatury
BYRNES, W. J. 2009. Management and the Arts. Oxford: Elsevier. ISBN 978-0-240-81004-1.
GÁLIK, Stanislav. 2012. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-8121-1.
HILL, L.; O'Sullivan, C.; O'Sullivan, T. (2003). Creative Arts Marketing. Oxford: Butterworth – Heinemann. ISBN 978-1138213760.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-20-247-8147-1.
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-6726-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol. 2019. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-271-2649-1
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing – cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN: 80-86898-48-2 .
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb – efektivně a moderně. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-247-9122-7.
Seznam doporučené literatury
BYRNES, W. J. 2009. Management and the Arts. Oxford: Elsevier. ISBN 978-0-240-81004-1.
GÁLIK, Stanislav. 2012. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-8121-1.
HILL, L.; O'Sullivan, C.; O'Sullivan, T. (2003). Creative Arts Marketing. Oxford: Butterworth – Heinemann. ISBN 978-1138213760.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2012. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-20-247-8147-1.
JOHNOVÁ, Radka. 2008. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-6726-0.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol. 2019. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-271-2649-1
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing – cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN: 80-86898-48-2 .
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb – efektivně a moderně. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-247-9122-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila svou Bakalářskou práci komisi SZZ.
Byly přečteny posudky.
Otázky k obhajobě:
Proč nebyli mezi participanty zastoupeni i senioři?
Jak dlouho se na akci podílíte? Vnímáte nějaký vývoj v propagačních aktivitách?
V práci je zmíněn nevyužitý potenciál blízkosti Brna. Jaký postup by bylo možné zvolit pro nalákání návštěvníků z Brna?
Studentka připraveně odpovídala na všechny otázky.