Předmětem studie je obraz PJSC Bank Petrohrad. Účelem práce je vyvinout program pro udržení image PJSC Bank Petrohrad. Předmětem studie je identifikovat roli PR nástrojů při vytváření pozitivního obrazu komerční organizace. Práce se skládá ze tří částí, teoretické, praktické a projektové části. Teoretická část práce se zabývá koncepcí a cíli marketingové komunikace, jakož i modelem prvků komunikačního procesu.
Teoretická část také popisuje teoretické základy formování obrazu obchodní organizace: podstatu obrazu obchodní organizace, typy struktury obrazu organizace, nástroje pro styk s veřejností při formování obrazu a Specifika formování obrazu v bankovním sektoru.
Praktická část je věnována vývoji programu pro zachování image PJSC Bank Petrohrad. Část představuje praktickou část: stručný popis studované organizace, organizační strukturu, analýzu image organizace, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, aplikované metody sociologického výzkumu a vypracoval program pro udržení image společnosti.
Praktická část také popisuje teoretické základy metod primárního výzkumu a výsledky jejich aplikace.
Anotace v angličtině
The object of the study is the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The purpose of the work is to develop a program to maintain the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The subject of the study is to identify the role of PR tools in the formation of a positive image of a commercial organization.
The thesis consists of three parts, the theoretical, the practical and the project part. Theoretical part of the thesis is about the concept and goals of marketing communications, as well as the model of the elements of the communication process.
The theoretical section also describes the theoretical foundations of the formation of the image of a commercial organization: the essence of the image of a commercial organization, the types of the structure of the image of the organization, public relations tools in the formation of the image and the specifics of the formation of the image in the banking sector.
The practical section is devoted to the development of a program for maintaining the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The section presents the practical part: a brief description of the organization under study, the organizational structure, an analysis of the organization's image, an analysis of the external and internal environment, applied methods of primary research and developed a program to maintain the company's image.
The practical section also describes the theoretical foundations of the methods of primary research and the results of their application.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, public relations, image, bankovní sektor, klient, spotřebitel.
Klíčová slova v angličtině
Marketing Communications, Public Relations, Image, Banking Sector, Client, Consumer.
Rozsah průvodní práce
141 pages
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem studie je obraz PJSC Bank Petrohrad. Účelem práce je vyvinout program pro udržení image PJSC Bank Petrohrad. Předmětem studie je identifikovat roli PR nástrojů při vytváření pozitivního obrazu komerční organizace. Práce se skládá ze tří částí, teoretické, praktické a projektové části. Teoretická část práce se zabývá koncepcí a cíli marketingové komunikace, jakož i modelem prvků komunikačního procesu.
Teoretická část také popisuje teoretické základy formování obrazu obchodní organizace: podstatu obrazu obchodní organizace, typy struktury obrazu organizace, nástroje pro styk s veřejností při formování obrazu a Specifika formování obrazu v bankovním sektoru.
Praktická část je věnována vývoji programu pro zachování image PJSC Bank Petrohrad. Část představuje praktickou část: stručný popis studované organizace, organizační strukturu, analýzu image organizace, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, aplikované metody sociologického výzkumu a vypracoval program pro udržení image společnosti.
Praktická část také popisuje teoretické základy metod primárního výzkumu a výsledky jejich aplikace.
Anotace v angličtině
The object of the study is the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The purpose of the work is to develop a program to maintain the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The subject of the study is to identify the role of PR tools in the formation of a positive image of a commercial organization.
The thesis consists of three parts, the theoretical, the practical and the project part. Theoretical part of the thesis is about the concept and goals of marketing communications, as well as the model of the elements of the communication process.
The theoretical section also describes the theoretical foundations of the formation of the image of a commercial organization: the essence of the image of a commercial organization, the types of the structure of the image of the organization, public relations tools in the formation of the image and the specifics of the formation of the image in the banking sector.
The practical section is devoted to the development of a program for maintaining the image of PJSC Bank Saint Petersburg. The section presents the practical part: a brief description of the organization under study, the organizational structure, an analysis of the organization's image, an analysis of the external and internal environment, applied methods of primary research and developed a program to maintain the company's image.
The practical section also describes the theoretical foundations of the methods of primary research and the results of their application.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, public relations, image, bankovní sektor, klient, spotřebitel.
Klíčová slova v angličtině
Marketing Communications, Public Relations, Image, Banking Sector, Client, Consumer.
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background of the concept of the image and the features of its formation in the banking sector.
2. Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
3. Conduct primary research on the structure of the organization's image and analyze the image of the "Saint Petersburg" Bank.
4. Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
5. Based on the research findings, develop a recommended image maintenance program in a form of a project.
Zásady pro vypracování
1. Provide the theoretical background of the concept of the image and the features of its formation in the banking sector.
2. Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
3. Conduct primary research on the structure of the organization's image and analyze the image of the "Saint Petersburg" Bank.
4. Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
5. Based on the research findings, develop a recommended image maintenance program in a form of a project.
Seznam doporučené literatury
FROLOV, Sergei. 2014. Public relations in the work of the company. Strategy, communications, image, branding. Moscow: Librocom. 368 p. ISBN: 978-5-397-07117-8.
GARETH, Morgan. 2006. Images of Organization. Updated Edition. SAGE Publications, Inc. 520 p. ISBN: 978-1412939799.
GREGORY, James. 1999. Marketing Corporate Image. Second Edition. McGraw-Hill. 288 p. ISBN: 978-0844233079.
KRIVONOSOV, Alexey., FILATOVA, Olga., SHISHKINA Marina. 2012. Fundamentals of the theory of public relations. St. Petersburg: Peter. 384 p. ISBN: 978-5-459-01117-3.
FROLOV, Sergei. 2014. Public relations in the work of the company. Strategy, communications, image, branding. Moscow: Librocom. 368 p. ISBN: 978-5-397-07117-8.
GARETH, Morgan. 2006. Images of Organization. Updated Edition. SAGE Publications, Inc. 520 p. ISBN: 978-1412939799.
GREGORY, James. 1999. Marketing Corporate Image. Second Edition. McGraw-Hill. 288 p. ISBN: 978-0844233079.
KRIVONOSOV, Alexey., FILATOVA, Olga., SHISHKINA Marina. 2012. Fundamentals of the theory of public relations. St. Petersburg: Peter. 384 p. ISBN: 978-5-459-01117-3.
The Head of the Committee welcomed the student at the final state examination.
The student had presented her diploma thesis according to the given structure.
The Supervisor's and External examiner's review had been read out loud in front of the student and committee. The student had been allowed to express her reaction to reviews and to answer given questions written below.
External examiner's questions:
• How can brand image be measured?
• What are the main factors influencing the image of the “Bank Saint-Petersburg”?
• Why did you have only 54 respondents in your survey?